Overspuiten en complete overhaul exterior?

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Kevin91

Overspuiten en complete overhaul exterior?

Bericht door Kevin91 »

Goeiedag allemaal, ik heb sinds een jaar een mustang uit 2007 .
Deze is helemaal stock inclusief de lak. Hier en daar zitten krasjes en een paar steenslag plekjes.

Nu wil ik al geruime tijd een andere uitlaat en wat modificaties aan de voorkant om hem mooier te maken.
Nu ik vanochtend een ongelukje heb gehad met me spiegel begin ik toch te denken om alles in 1 keer te doen.

Waar ik aan zit te denken om te doen:

Complete bodykit van Cervini (goed merk denk ik?) vanuit amerika inclusief zijuitlaten en luchtinlaat systeem via de nieuwe motorkap zit hierbij in.
( zie hier http://www.cervinis.com/05-09mustang-bo ... heels.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
Hierbij komt een aftermarket spiegelset bij die erbij past

Aangezien ik dit moet laten spuiten en alles hierboven zit ik er dus aan te denken om daarna direct de gehele auto te doen in zwart of metallic donker rood
aangezien ik het blauw niet echt prachtig vindt.

De vraag ik dus wat dit doet met de waarde van de auto en hoe kan ik als ik dit alles ga doen het beste geld besparen enigszins (moet wel kwaliteit werk worden dus hoeft niet overdreven).
Zat zelf te denken of schuren goed te doen is als beginner en alle kits en etc. er al op zetten zodat dit past? Misschien een bodyshop vragen zonder bon ofzo?
Waar kan ik dit het beste laten doen, en hoe kan ik dit het beste aanpakken. En tot slot zijn er dingen hierin die ik zelf kan doen ?

Ideas en suggesties/meningen graag. Ik hoor namelijk verschillende mensen dat ze het spuuglelijk vinden en sommige vinden het mooi. Ik zelf vindt het prachtig maar als de halve mustang community me nooit meer aankijkt ga ik toch twijfelen :roll: helemaal als ik hem ooit nog ga verkopen (denk het niet maar toch)

Mijn auto is nu dus helemaal stock.
Uiteindelijk wil ik hem er zo ongeveer laten uitzien alleen met een andere motorkap erop
http://cervinis.com.p8.hostingprod.com/ ... 534209.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Eric
Contacteer:

Re: Overspuiten en complete overhaul exterior?

Bericht door Eric »

Tja, mijn mening over dat soort body kits zal ik je besparen want daar heb je toch niets aan 8)

Het veranderen van kleur van een auto kun je op 3 levels doen:

- alleen de buitenkant
- buitenkant en sponningen
- buitenkant, sponningen en motorruimte

De kosten nemen uiteraard rap toe naar mate je meer laat doen.

Level 1 en 2 leveren gegarandeerd waardeverlies op, omdat de auto dan twee kleuren heeft en zodra je de deur (level 1) of motorkap (level 2) opent zie je dat. Zeker in combinatie met een uitgebreide bodykit zal een toekomstige koper altijd grote twijfels hebben over schadeverleden, ook al is dat er nooit geweest. Uiteraard zal dat van persoon tot persoon schelen, maar in de regel wordt je auto lastiger verkoopbaar en eerder minder waard dan meer. En mind you elke euro die je uitgeeft aan body kits is per definitie direct 100% afgeschreven.

Het zelf (de)monteren van onderdelen en/of schuren van een auto scheelt uiteraard fors in de kosten want daar gaat veruit het grootste deel van de manuren in zitten. In hoeverre je zoiets zelf kunt is natuurlijk lastig in te schatten voor een buitenstaander. Hou er wel rekening mee dat een Amerikaanse aftermarket bumper of spoiler eigenlijk per definitie niet past en vaak onevenredig veel inspanning vereist om enigzins fatsoenlijk er op te krijgen. Zelfs gerenommeerde merken als Saleen of Shelby American leveren wat dat betreft echt tenenkrommend slechte kwaliteit spullen. Hoe dat bij Cervini zit weet ik niet, het kost zat in ieder geval.

Als je toch voor kleurverandering zou gaan zou ik je overigens aanraden de auto te spuiten in de originele Eleanor kleur inclusief de zwarte striping zoals hij op de site van Cervini getoond wordt. Dan heb je in ieder geval een geheel dat iets specifieks voorstelt (zo is de set door Cervini ook bedoeld) en dat mensen herkennen.
Kevin91

Bericht door Kevin91 »

Eric schreef:Tja, mijn mening over dat soort body kits zal ik je besparen want daar heb je toch niets aan 8)

Het veranderen van kleur van een auto kun je op 3 levels doen:

- alleen de buitenkant
- buitenkant en sponningen
- buitenkant, sponningen en motorruimte

De kosten nemen uiteraard rap toe naar mate je meer laat doen.

Level 1 en 2 leveren gegarandeerd waardeverlies op, omdat de auto dan twee kleuren heeft en zodra je de deur (level 1) of motorkap (level 2) opent zie je dat. Zeker in combinatie met een uitgebreide bodykit zal een toekomstige koper altijd grote twijfels hebben over schadeverleden, ook al is dat er nooit geweest. Uiteraard zal dat van persoon tot persoon schelen, maar in de regel wordt je auto lastiger verkoopbaar en eerder minder waard dan meer. En mind you elke euro die je uitgeeft aan body kits is per definitie direct 100% afgeschreven.

Het zelf (de)monteren van onderdelen en/of schuren van een auto scheelt uiteraard fors in de kosten want daar gaat veruit het grootste deel van de manuren in zitten. In hoeverre je zoiets zelf kunt is natuurlijk lastig in te schatten voor een buitenstaander. Hou er wel rekening mee dat een Amerikaanse aftermarket bumper of spoiler eigenlijk per definitie niet past en vaak onevenredig veel inspanning vereist om enigzins fatsoenlijk er op te krijgen. Zelfs gerenommeerde merken als Saleen of Shelby American leveren wat dat betreft echt tenenkrommend slechte kwaliteit spullen. Hoe dat bij Cervini zit weet ik niet, het kost zat in ieder geval.

Als je toch voor kleurverandering zou gaan zou ik je overigens aanraden de auto te spuiten in de originele Eleanor kleur inclusief de zwarte striping zoals hij op de site van Cervini getoond wordt. Dan heb je in ieder geval een geheel dat iets specifieks voorstelt (zo is de set door Cervini ook bedoeld) en dat mensen herkennen.

Ik zou het liefste een shelby GT-500 bumper opzetten maar ik wil geen clone en voor het geld kan ik net zo goed een shelby zelf kopen bijna.
Dat van de body kit ben ik ook bang voor. het schrikt mensen af maar ik vindt het wel mooi.
Zijn er nog andere mogelijkheden om de voorkant een ander uiterlijke te geven. Vooral de onderkant van de voorbumper die zo rond loopt vindt ik echt 3X niks.

P.s. ik zag laatste een zelfde auto als je in je profiel foto hier in de buurt rijden. (station bij hurdegaryp, klein plaatste in Friesland)
Cabrio, zwart en zelfde model :D grappig
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Tja, uiteindelijk is het natuurlijk je eigen auto en je eigen geld. Dus als je iets graag wilt en je kunt het je veroorloven en je vindt het zelf de investering waard dan is er eigenlijk geen reden om het niet te doen. Tenzij je deze auto binnen een paar jaar weer weg zou willen doen wellicht, dan wordt het wel een dure grap voor iets waar je zelf maar beperkte tijd plezier van gaat hebben.
chrisrombouts
Donateur 2014

Bericht door chrisrombouts »

Hoi Kevin (mag ik aan nemen dat je zo heet ?)

Je hebt altijd voor en tegenstanders van zoiets.
Uiteindelijk ligt de keuze maar bij een persoon en dat ben jij !
Ik heb mijn 06 nieuw gekocht en uit Canada laten invoeren.
Daarna heb ik er 6 jaar stock mee rond gereden en na jaren van dromen
en internet af gespeurd te hebben heb ik toen ook de knoop door gehakt en
een complete ombouw laten doen.
Dat wil zeggen ik heb zelf alle spullen uit Amerika laten komen maar mijn garage heeft
het werk gedaan. Mijn auto zelf is niet over gespoten dus daar kan ik je niet mee helpen.
Ik weet wel dat de spuiter de grootste moeite heeft gehad met het spuitwerk.
De bodykit (Streetscene) is een soort flexibel kunstof wat ontzettend moeilijk vetvrij te krijgen was.
De fiber hood van Trufiber leek erg mooi van kwaliteit maar blijkbaar zoog die de verf verschrikkelijk op.
Ik wilde eerst ook een hood van Cervini maar die hebben geen enkele van mijn mailtjes beantwoord.
Dus dan heb ik het al helemaal gehad. (Echt Amerikaanse mentaliteit).
Maar je kan waarschijnlijk een Cervine hood via een ander bestellen hoor.
Trufiber is in ieder geval goedkoper. Verzendkosten uit Amerika zijn ook niet misselijk meer hoor.
Daarnaast had ik nieuwe koplampen , spiegels en een true dual exhaust.
Al met al een hele dure grap geworden en met 10.000 Euro heb ik het niet mee gered geloof ik.
Maar ik heb er ook geen seconde spijt van gehad moet ik zeggen.
Zelfs nu ik hier in Duitsland op vakantie ben kijkt werkelijk iedereen om !! Van oud tot jong !
Kortom de keuze is geheel aan jouw !! meningen zijn er toch altijd wel en die zullen ook altijd blijven bestaan.
Maar verstoten worden door mustang rijders zul je echt niet ! Je zult hooguit bij een bepaalde groep gaan horen ! :lol:
Daarnaast moeten we elkaar gewoon in hun waarde laten.

Als voorbeeld hier een paar plaatjes van mijn auto van voor de ombouw en van na de ombouw.
Zeg het zelf maar !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes van Chris.
- 06 Mustang , V6-premium + Pony package + veel meer ! SOLD 2016
- 2015 Mustang Ecoboost Coupe, loaded ! OSCAAR 2015 Pacecar. FOR SALE !
- 2017 Mustang GT

"A stampede is louder than a heartbeat"
chrisrombouts
Donateur 2014

Die laatste foto is trouwens al weer achterhaald :mrgreen:

Afbeelding
- 2017 Mustang GT

mustangfan26

Bericht door mustangfan26 »

Ik vond hem voor de verbouwing mooier chris.
Die lintjes etc stonden hem wel.

verders sluit ik me geheel bij je aan.
Filmpje van mijn auto toen deze nog in amerika stond!
http://www.youtube.com/watch?v=GaYD9OnsqYk
frankpost
Contacteer:

Bericht door frankpost »

Kevin91 schreef: Ik hoor namelijk verschillende mensen dat ze het spuuglelijk vinden en sommige vinden het mooi. Ik zelf vindt het prachtig maar als de halve mustang community me nooit meer aankijkt ga ik toch twijfelen :roll: helemaal als ik hem ooit nog ga verkopen (denk het niet maar toch)
en da's het mooie van een eigen wagen, je rijd er zelf in, niet een ander ;)

De ene wil het number matching houden, de andere hangt een halve Chip Foose uit, puntje bij paaltje blijven het allemaal Mustangs/Fords. Zoals hierboven al gezegd, doe gewoon wat je zelf mooi vind! Misschien vind de buurvrouw ook wel dat een fel roze hotpants je beter staat dan een spijkerbroek......zou je dan...? :mrgreen:

succes!!
gr
Frank
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
aart

Bericht door aart »

Sidepipes leuk, maar zo onhandig, ik heb ze eronderuit laten halen, geen lawaai meer achter je rug maar vooral ik kan nu weer een parkeergarage in, en verkeersdrempels en sidepipes gaan niet samen.
Hou er wel rekening mee dat de pasvorm van dit soort kits de nodige stress kan opleveren

Groet aart
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming

2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
chrisrombouts
Donateur 2014

mustangfan26 schreef:Ik vond hem voor de verbouwing mooier chris.
Die lintjes etc stonden hem wel.

verders sluit ik me geheel bij je aan.
Grappemaker ! Ga nu maar op vakantie !! :mrgreen: :lol: :mrgreen:
- 2017 Mustang GT

Kevin91

Bericht door Kevin91 »

Ah bedankt, de ombouw van je rooie mustang heeft me toch overgehaald. Ik vindt het zo veel mooier inderdaad!
En zoals ze al zeiden je rijdt er zelf in.

Enigste zorg die ik dus heb, Als ik de auto niet verlaag op de vering
Hoe laag komt de onderkant dan met deze body kit en de uitlaten. Ik hoorde al iemand over de zij uitlaten en parkeerplaatsen.
Dit wil ik natuurlijk voorkomen. Is het dit real of moet ik zoals de gemiddelde golf rijden zometeen hartstikke scheef over drempels en kan ik parkeerplaatsen vergeten?
peer

Bericht door peer »

Kevin91 schreef: Zat zelf te denken of schuren goed te doen is als beginner en alle kits en etc. er al op zetten zodat dit past? Misschien een bodyshop vragen zonder bon ofzo?
Een amerikaanse body kit passend maken als je dit nog nooit gedaan hebt zou ik niet alleen doen. Hier heb je echt wel iemand met ervaring voor nodig (eventueel als begeleider).
Ze passen vaak echt verschrikkelijk slecht en als je dit niet goed doet dan ziet het er straks echt niet uit.
Zelf vind ik een mooie bodykit ook veel beter staan dan het orgineel, maar smaken verschillen :)

Het veranderen van de kleur kost als je het goed wil doen een hoop geld. Zoals hierboven al staat heb je 3 keuzes.
Alleen de van buiten zichtbare delen, ook de deurposten en eventueel de binnenkant van de kofferbak enz.. of alles eruit en ook de motor ruimte meenemen.
Persoonlijk, de eerste 2 opties zijn 'not done' in mijn ogen, ik zou zo'n auto ook nooit kopen. (Zeker niet met de kleur blauw in combinatie met rood dat valt enorm op. Was de binnekant zwart dan was het misschien nog een ander verhaal.) Het geeft een 'ik wil wel maar ik kan niet' of ' ik had geen geld om het goed te doen' gevoel.
Optie 3 is de juiste manier, maarja dat kost een berg geld.

Waarschijnlijk ben je een heel stuk goedkoper uit als je de wagen inruilt tegen een wagen in de juiste kleur en dan de bodykit plaatst.
Kevin91

Bericht door Kevin91 »

peer schreef:
Kevin91 schreef: Zat zelf te denken of schuren goed te doen is als beginner en alle kits en etc. er al op zetten zodat dit past? Misschien een bodyshop vragen zonder bon ofzo?
Een amerikaanse body kit passend maken als je dit nog nooit gedaan hebt zou ik niet alleen doen. Hier heb je echt wel iemand met ervaring voor nodig (eventueel als begeleider).
Ze passen vaak echt verschrikkelijk slecht en als je dit niet goed doet dan ziet het er straks echt niet uit.
Zelf vind ik een mooie bodykit ook veel beter staan dan het orgineel, maar smaken verschillen :)

Het veranderen van de kleur kost als je het goed wil doen een hoop geld. Zoals hierboven al staat heb je 3 keuzes.
Alleen de van buiten zichtbare delen, ook de deurposten en eventueel de binnenkant van de kofferbak enz.. of alles eruit en ook de motor ruimte meenemen.
Persoonlijk, de eerste 2 opties zijn 'not done' in mijn ogen, ik zou zo'n auto ook nooit kopen. (Zeker niet met de kleur blauw in combinatie met rood dat valt enorm op. Was de binnekant zwart dan was het misschien nog een ander verhaal.) Het geeft een 'ik wil wel maar ik kan niet' of ' ik had geen geld om het goed te doen' gevoel.
Optie 3 is de juiste manier, maarja dat kost een berg geld.

Waarschijnlijk ben je een heel stuk goedkoper uit als je de wagen inruilt tegen een wagen in de juiste kleur en dan de bodykit plaatst.

Klopt! zat ik zelf ook al aan te denken alleen waar kan je een mustang omruilen. een particulier wilt alleen maar verkopen. En degene die ik nu heb heeft 63.000 miles op de teller en is goed onderhouden en laatst nog grote beurt gehad. Enig idee hoeveel om/inruilen gaat kosten en hoe en waar ik dit goed kan aanpakken?
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Oproep plaatsen op marktplaats.

Zal wel een lastig verhaal worden. Makkelijker kun je deze gewoon te koop aanbieden en zodra hij weg is een andere kopen.
Kevin91

Bericht door Kevin91 »

Oke dan als laatste, als ik hem gewoon blauw laat is het dan een heel erg kleur verschil als ik de bodykit laat spuiten? Dat is namelijk me voornaamste reden dat ik hem over wil laten spuiten. Hoe erg ga je dit zien aangezien de bestaande lak er al ruim 7 jaar opzit
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”