Mustang Project III

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Mustang Project III

Bericht door 72grande »

Ik geef toe, project III valt volledig in het niet bij het geweld van de projecten I en II. Maar daardoor juist geïnspireerd heb ik het project eindelijk uit de kast gehaald waar het al twee jaar in lag...

Het gaat dus om een 1/24 bouwdoos van een 1971 Mach I. Hardtops in schaal van de jaren '71-'73 zijn niet te krijgen, daarom dan toen toch maar een Fastback gekozen. Het is de bedoeling dat ik die bouwdoos de komende weken in elkaar zet. Met een beetje pech (voor mij, niet voor hem) is Hans met project I nog sneller klaar ook. De foto's laten de Mach I in nog volledig onbewerkte staat zien. Originele Mustang kleuren zijn in hobby-spuitbusjes niet te krijgen, maar hij moet een soort Medium Yellow Gold worden, met een Ginger interieur. Vorderingen zal ik hier af en toe tonen; op de eerste foto staat-ie met zijn doos en wat onderdelen. Op de tweede foto met zijn 1/24 buren 1956 T-bird, 1999 Nascar Taurus en een Dragster en 1/18 buren 1973 Mach I, 19641/2 Convertible, 1963 T-bird en 1998 Expedition. Goed gezelschap, kortom :ciggy: .

Afbeelding

Afbeelding

Marc
Laatst gewijzigd door 72grande op vr 12 mar, 2004 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Het schiet niet zo op met mijn eenvoudige projectje...

Hij is nu eindelijk in de definitieve kleur gespoten en ook het interieur is in de goede kleur. Nu nog de chroomrandjes verven en de black-out langs de dorpels en dan kan ik gaan monteren. Zal ook wel weer een paar weken aanlopen...

Afbeelding

Marc
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 26 nov, 2003 23:22
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Herman »

Ik zal eens kijken op een beurs ofzo.
Dan kan ik in het klein beginnen daar waar de echte freaks in
het groot bezig zijn. In een heel ver verleden, ik was toen 14/15, bouwde
ik heel veel vliegtuigmodelen. Ook schepen van hout met masten en al.
Tijdens een verhuizing is m'n mooie 3 master gevallen en overleden aan
een tekort aan sterkte en teveel aan zwaartekracht. Ja,.......en daar kunnen deze dingen niet tegen. Die vliegtuigen zijn uit de lucht geschoten met een arsenaal van 5 luchtdruk geweren die ik toen nog in m'n bezit had. Ik had zo'n 12 vliegtuigen aan draden hangen aan het plafond in m'n jongenskamer. Als de deur of raam open ging had je een speels effect.
Ik vond, liggend op m'n rug kijkend naar het plafond, dat dit veel leuker kon en pakte een luchtdrukpistool. PANG!
De stukken vlogen door de kamer en ik bevond me in een soort Pearl Harbor film. In no time waren de kogels op en de vliegtuigen van het plafond. Oke, er zaten wat gaten in het plafond die m'n moeder niet zo'n prachtig gezicht vond hebben. Dus op naar de gamma voor plafondplaten die ik zelf had gespaard en heb geplakt. Vanaf dat moment geen vliegtuigen in huis. Ook geen pistolen. Ik heb wel een strak plafond.
En dat laten we zo.
Dus nu, na het deel 3 verhaal van Marc, richt ik m'n visier op de bouwmodellen van oldtimers.
:2gun:
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Nou, hij is af!

Ik zal niet zeggen al af, want ik heb er bijna drie maanden over gedaan. En het resultaat is ook niet helemaal zoals ik het had gewild. Vroeger deed ik dat toch echt beter.

Maar goed, het is best een redelijk model geworden, en vooral de kleuren van in- en exterieur vind ik zeer geslaagd. Het lijken wel de originele kleuren, Ginger van binnen en Medium Yellow Gold van buiten. Op de wielen na is het bijna Eleanor uit Gone In 60 Seconds. Hij gaat in de kast bij de anderen!

Afbeelding

Afbeelding

Marc
Marc
Gebruikersavatar
Marcel
Retired Moderator
Berichten: 2909
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 13:56
Locatie: Albir
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Marc,

Ik vindt het een prachtig project :clap:

En het resultaat mag er wezen.....

Ik heb ook nog 2 bouwpakketen van Mustang staan ...begin nu toch te twijfelen of in doos laten of ook bouwen................ :ashamed:


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Advies: bouwen!

Vooral die AMT doos. Wit spuiten, rood interieur en je eigen auto staat ook nog eens binnen. We zien de vorderingen tegemoet.

Marc
Marc
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”