Om de kruiskoppeling van het stuursysteem te ontwijken moet de de equalizer bar verder naar voren worden gemonteerd en iets onder een hoek om voldoende slag te kunnen maken.
Een 5.0 blok zoals Niels gebruikt voor zijn Clevor heeft echter geen montage gat voor een Z-bar kogel dus moest er nog effe snel een montage beugel gemaakt worden op de bellhousing. Voor op de std. bellhousing zijn hier beugels voor verkrijgbaar, echter niet voor op een Quicktime scattershield zoals Niels gebruikt.
De header collector komt nagenoeg tegen het blok uit, precies boven het steering rack en net voor de rand van het Scattershield. E.e.a past op deze manier maar net en geeft net genoeg ruimte voor de equalizer bar om voldoende slag te kunnen maken om de koppeling vrij te krijgen.
Met wat meer tijd voorhanden zou het wellicht een optie zijn om de header collector zelf iets te modificeren. Een cable clutch om het Equalizer bar probleem te kunnen elimineren is geen optie vanwege de collector positie en de routing van de cable t.o.v de bevestigingspositie op de Quicktime. Wellicht is hydraulisch een optie als het niet pertinent "oldskool" hoeft te zijn.
66hipowannebee schreef:Persoonlijk vond ik dit niets,erg krom kwa afwerking
De collector reducers van Niels waren iets netter maar ik vond de vorm inderdaad ook nogal vreemd, zeker voor een set headers uit dat segment.
Waarom ze hiervoor bij Sanderson gekozen hebben is mij een raadsel, echter kwam het in ons geval niet geheel verkeerd uit.
Toen we de header aan bestuurderszijde gingen passen bleek dat er weinig andere optie was dan het exact zo monteren zoals het was. Bij een 351 zul je vanwegen de hogere deckheight wat meer ruimte hebben, bij de lager uitkomende 302 heb je echter helemaal niets en loopt de collector reducer nagenoeg tegen het blok aan. De collector van de Sanderson had van mij in zijn geheel wel iets verder van het blok mogen weg lopen, dat had wat meer vrijheid gegeven en wat meer ruimte voor improvisatie en wat beter bochtenwerk.
Verder zijn de headers kwalitatief prima (Er is ook weinig andere keus qua shorties voor Cleveland style koppen) en zullen ze waarschijnlijk een stuk beter passen op een 351C waar ze voor gemaakt zijn dan op een 302.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.