hoe zit dat ook met die verstevigde shocktowers? Bij mij gaan die plaatjes helemaal om de shocktower heen, (dit is ook een 390 toch?) is dit anders bij een 70? of omdat het een Ferguson variant is?
Dit is een 351 Frank, die heeft de smallblock shocktowers.
Zoals je kan zien is er ruimte gemaakt voor een voorste aandrijfas en is daarvoor ook de ophanging aangepast.
frankpost schreef:ah ok ik was in de veronderstelling dat alle Fergusons een 390 hadden, my bad tnx voor de opheldering!
De 390 was ook niet meer leverbaar in de modeljaar 70 Mustangs.
De Fergusons tot dusver bekend hadden een 289 in de eerste serie en een 428 in de 2e serie, deze convertible (mits origineel Ferguson omgebouwd) is tot dusver een uitzondering met zijn 351.
bedankt Niels voor het plaatsen van de fotos. ik typ er net een heel verhaal in over de history van de aankoop ,maar er is iets niet helemaal goed gegaan met bevestigen probeer het nog een keer. tot later vr gr ted.
de aankoophistorie : indertijd ben ik een eigen bedrijf gestart en werkte in de weekenden bij een transportbedrijf.waar een collega de eigenaar me het verhaal vertelde dat hij een mustang 4 wd bezat, met de intentie hem te restoreren. na enige tijd heb ik gevraagd of ik hem kon kopen maar nee dat ging niet lukken . na verloop van tijd nog eens een poging gewaagd maar geen resultaat .na ongeveer een jaar vernam ik dat hij bezig was om kinderen te krijgen wat niet wilde lukken. na drie ivf pogingen in het dijkzicht ziekenhuis raakte de man door ze muntjes. waarna ik voorstelde een behandeling te betalen (bedrag was iets van 4360.- gulden) in ruil voor de mustang. dat ging aan hij heeft nu een zoon van ongeveer 24 jaar en ik de mustang nu al 25 jaar. ik heb hem opgehaald uit santpoort onder het station weg, de motor en aandrijving zijn niet orgineel helaas maar niet onvindbaar vorig jaar liep ik in barcelona net een totaal vergane jensen mis met dezelfde techniek. we gaan binnenkort beginnen plaatwerk chassis is er wat er niet is maken we in eigen wp. we houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen vr gr ted
michel vraagt of er type plaatjes zijn nee kan niets vinden buiten de orginele in de deur .de auto is denk ik omgbouwd in engeland na aflevering dat verklaard ook de 351 motor denk ik maar weet dit niet zeker dat het een ferguson is lijkt me wel duidelijk. mogelijk is er een pakket geleverd of later omgebouwd wat de orginaliteit niet bevorderd helaas.maar blijft wel uniek kenteken is 67-16-mk en niet slapend maar actief , er staan geen bizonderheden op het kenteken de orginele kleur was groen metallic. verders is de auto ooit als pace car gebruik op de voorschermen stond iets van team brigtwheely heb daar ooit eens een foto van gezien onlangs kreeg ik via een neef de groeten van de oude eigenaar die woont nu in frankrijk met ze zoon. het eerste wat hij vroeg was of ik de mustang nog had.waarna ik te horen kreeg dat ik hem nooit mag verkopen .dat was ook de afspraak, of ik die na kom weet ik nog steeds niet.!!!!
Mooi verhaal bij een zeer interessante auto. Maak veel foto's van de restauratie en plaats ze hier aub. Zoals je ziet is er veel belangstelling.
Succes met het werk!
Ted,
Is de auto wel nog compleet qua interieur en schermen en zoiets allemaal ?
Het zal een flinke klus worden, maar wel één die zijn investering waard is als je het mij vraagt.
Qua motor een 351 durf ik echt niks van te zeggen een 289 zal er origineel niet in hebben gezeten en als er M code op het type plaatje heeft gestaan zal deze er toch wel af fabriek in hebben gezeten.
Ik weet niet hoe dat qua bak zit bij deze dingen of het een verschil maakt of het big block of small block is.
Zijn die bakken van die Jenssens zelf dan exact het zelfde als van de Mustang 4x4 ?
Is de bak er dan zelf wel nog bij of alleen de aandrijving ontbreekt ?
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
ja de auto is verders compleet zelfs een nieuw dak erbij, er zat een bak en motor in foto volgt ligt ergens in een schuurtje.
verders willen we deuren kap en voorschermen nieuw of goed gebruikt opzoeken als iemand wat weet is welkom. vr gr ted tot later
suc6 met deze unieke wagen
de banden die er onder liggen vind ik enorm vet
alleen jammer dat je er niks mee kan als je auto klaar is
op MP staan voorschermen voor een 70er
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Hallo Ted
Idd een supermooi verhaal. Wat me ook opvalt is dat je de Mustang al heel lang hebt.
Super dat je er nu aan gaat werken!
Een tip: als je iets niet weet waar iets moet zitten: vragen .
Grappig. Het eerst wat me opviel waren die 4 doppen die aan de passagierszijde liggen, niet de bult in de transtunnel
Groetjes en veel succes
Willem