Modificeren mistachterlicht

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1994 - 2004

Moderator: Shelby GT-H

Airwolf

Modificeren mistachterlicht

Bericht door Airwolf »

Afgelopen mei de APK van de Cobra geregeld. APK was geen probleem. Maar ik kreeg een steekproef. :oops:
Kwam er een oude rot :nerd: in het vak mijn Mustang keuren. Hij was zeer in zijn nopjes dat hij weer eens zo'n auto mocht keuren. :-P
Hij heeft mij bij het e.e.a. betrokken en enkele tips gegeven. :ok:
De volgende tip vond ik wel interessant en waardevol :
Hij vond de onder de bumper gemonteerde mistlamp maar lelijk voor deze auto.
Hij stelde voor om van het linker achteruitrijlicht een mistlicht te maken. Dan moest ik een rood gekleurd mistlampje monteren en uiteraard de bekabeling aanpassen.
Hij gaf aan dat dit geen reden tot afkeur was en dat dit een elegantere oplossing was voor het mistachterlicht. Heb ik dan wel maar 1 achteruitrijlicht, maar dat boeit niet.
Hij wist wel te vertellen dat de lampjes zowiezo duurder waren als normaal omdat het zogenaamde 'steek' lampjes zijn die in de Mustang worden gebruikt.
Dit is geen probleem maar ik ben ze in de automaterialenzaak nog niet tegen gekomen. Moet dus waarschijnlijk besteld worden ?

Mijn vraag : wie heeft hier ervaring mee en is dit inderdaad zo simpel aan te passen ?

Gr. marc.
"The American way of drive, is also a way of life"

Chrome Yellow 1998 Mustang V8 4.6 lt SVT Cobra Convertible
White 2009 Dodge RAM V8 5.7 lt Hemi Lonestar
Nick
Contacteer:

Re: Modificeren mistachterlicht

Bericht door Nick »

Nog simpelere oplossing: mistlicht onder je bumper vandaan schroeven voor een jaar, en volgende APK weer ff terug hangen! ;)
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

^^^^ +1
zo doe ik het ook met de PJ.
Geef er de voorkeur aan zo weinig mogelijk aan te passen, wat niet omkeerbaar is.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
harrie08
Contacteer:

Bericht door harrie08 »

Ja; ik heb dit van de zomer gedaan met mijn 06 V6 conv. Was een makkie.... Ik zat toen nog wel in Amerika, en heb daar op internet gewoon een rode lamp besteld voor 4 dollar of zo (wel idd even goed kijken naar het type & wattage). Weet niet of die hier in NL makkelijk te krijgen zijn. Ziet er nu dus superstrak uit en hij kwam er zo mee door de keuring.

Een schakelaartje (met lampje: verplicht!) gekocht, die in het dashboard gemaakt, stroom afgetakt, 2 draadjes via de zijkant door de kofferbak, netjes weggewerkt en klaar is kees....

Als je wilt kan ik wel even naar het lampje kijken en de website waar ik ze heb besteld.
CAT

Bericht door CAT »

Nick schreef:Nog simpelere oplossing: mistlicht onder je bumper vandaan schroeven voor een jaar, en volgende APK weer ff terug hangen! ;)
Ongeval in de hevige regen of mist......onderzoek....blijkt geen mistlicht.......verzekering wil niet uitbetalen :smart: .
Nick
Contacteer:

Bericht door Nick »

Hevige regen mag je geen mistlicht aan :smart:
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Nick schreef:Hevige regen mag je geen mistlicht aan :smart:
In Belgie wel !
Indien het zicht minder dan 200 meter is door regen, sneeuw of mist.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Iedereen in NL weet dit natuurlijk, dus voor onze medeforummers uit België,
Dimlicht
Overdag bij slecht zicht is het dimlicht toegestaan en 's nachts is het dimlicht verplicht. De dimlichten hoeven niet aan als de mistlichten branden. Branden de dimlichten en mistlichten aan de voorkant van de auto tegelijk, dan bestaat de kans dat u verblind wordt door de reflectie van uw eigen dimlicht.
Groot licht
Groot licht mag u 's nachts gebruiken, tenzij u een tegenligger tegenkomt of op korte afstand een ander voertuig volgt. Onder deze voorwaarden mag u groot licht binnen en buiten de bebouwde gebruiken.
Dagrijlichten
Sommige auto's hebben speciale dagrijlichten die bedoeld zijn om de auto overdag beter zichtbaar te maken. Deze lichten mag u overdag gebruiken. Sinds 2011 moeten alle nieuw op de markt te brengen autotypes in Europa dagrijlichten hebben.
Mistlicht
Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken bij mist, sneeuwval of regen als daardoor het zicht ernstig wordt belemmerd. Het mistachterlicht mag u alleen gebruiken bij mist of sneeuwval waardoor het zicht minder is dan 50 meter. Bij zware regen mag u het mistachterlicht niet gebruiken. Als de mistlichten branden, hoeven de dimlichten niet aan.
Achterlichten
De achterlichten moeten altijd samen branden met groot licht, dimlicht, stadslicht of mistlicht.
Kentekenplaatverlichting
De verlichting die bij de achterkentekenplaat hoort moet altijd samen branden met groot licht, dimlicht, stadslicht of mistlicht.
Combinatie stadslicht en achterlicht
Als u buiten de bebouwde kom stilstaat op de rijbaan of op langs autosnelwegen en autowegen gelegen parkeerstroken, parkeerhavens, vluchtstroken en vluchthavens moet u overdag als het zicht ernstig wordt belemmerd en ’s nachts stadslicht en achterlicht voeren.
Derde remlicht
Een derde rood remlicht is verplicht als uw auto in gebruik is genomen na 30 september 2001.
Breedstralers en verstralers
Breedstralers en verstralers zijn begrippen die niet voorkomen in het wegenverkeersrecht en formeel mag u deze verlichting niet gebruiken.
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Feverkie

Bericht door Feverkie »

Leve de Europese gelijkheid :roll:

Je moet bij ons bij hevige regenval zelfs je achterlicht aanleggen.
Het is me om het even in welk land ik rij, bij hevige regenval gaat mijn achterlicht aan.
Eénmaal mijn kont ingereden was al teveel.
Je moet eens zien hoeveel vroeger je een auto met achtermistlicht aan opmerkt bij een onweer.
:cop: ze zouden content moeten zijn...
*** 2010 V6 convertible kona blue ***
*** 2016 EcoBoost Convertible ***
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Die steeklampjes hebben ze bij mijn garage wel eens weggehaald bij Zieleman: http://www.zieleman.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Alleen geen idee of je ze daar rood ook kunt krijgen. Allicht eens bellen? Wel het nummer van de lampjes bij de hand houden:

http://www.latemodelrestoration.com/ite ... -Bulb-Pair" onclick="window.open(this.href);return false; (op de foto staan wat gegevens: http://578e7a9bafc08e847f59-b21544d490b ... r_7992.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; )
http://www.latemodelrestoration.com/ite ... -Bulb-Pair" onclick="window.open(this.href);return false;
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Airwolf

Bericht door Airwolf »

@ Neko :
Bedankt voor je link. Ik ga eens kijken wat er te krijgen valt.

Gezien de reacties, hebben weinigen deze modus voor een mistachterlicht in gebruik.

Gr.

Marc

Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Ik weet dat er ook vervangende lampjes bestaan op basis van LED verlichting. Alleen die heb ik bij American Muscle gezien, en ik weet dat die niet buiten de USA verschepen.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Teamford

Bericht door Teamford »

Er is een site gewoon in Nederland waar je ook gewoon de USA lampjes kan bestellen.....

http://www.auto-lampen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien deze jongens maar ff vragen?
Ik ben hier vorig jaar terecht gekomen voor de oranje knipper lichten voor voorkant van de 2001.

Pyt jaarsma maakt inderdaad setjes om je mistlamp op deze manier te bevestigen maar maakt dit niet voor de verkoop.....kan alleen als je je auto daar neerzet zodat hun het mogen doen .

Succes laat ff weten als het gelukt is want bij mij hangt hij er nu ook onder.
Cabrio Gt 2006
Airwolf

Bericht door Airwolf »

Update :
Ik heb dit weekend de modificatie van het mistachterlicht volbracht. Ik moet zeggen het is goed gelukt. Alleen het vinden van een lampje dat origineel rood gekleurd is, is niet gelukt. Met wat tips van de de garage Liberty Cars in Valkenburg, is het uiteindelijk wel gelukt. Verder heb ik een andere schakelaar gemonteerd want de oude was wel erg oubollig. De nieuwe schakelaar is wat eleganter. Zie onder staande foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Airwolf schreef: Alleen het vinden van een lampje dat origineel rood gekleurd is, is niet gelukt.
Waarom niet ineens rode LED's er in gezet ?

:?:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Plaats reactie

Terug naar “1994 - 2004”