Aanpassing verlichting
Moderator: Shelby GT-H
Aanpassing verlichting
Hallo, ik heb zojuist een 1965 mustang convertible uit Amerika gekocht. Wie kan mij vertellen wat ik allemaal moet aanpassen voor een RDW keuring, ik hoor nogal verschillende verhalen.
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Aanpassing verlichting
Je moet andere koplampen hebben en je stadslicht moet blijven branden als je je dimlicht aanzet (deze gaat origineel uit als je je dimlicht aanzet). En je stadslicht/knipperlicht moet een witte lens hebben ipv oranje.
Dit waren de aanpassingen die ik moest doen een aantal jaren geleden. Denk dat er niet veel veranderd is.
Dit waren de aanpassingen die ik moest doen een aantal jaren geleden. Denk dat er niet veel veranderd is.
66 coupe aut. V8 in progress
Re: Aanpassing verlichting
Ik heb begrepen dat er ook een mistlamp op moet en achteruitrijverlichting, deze heb ik nog niet kunnen ontdekken?
Re: Aanpassing verlichting
je gewone verlichting zou ik vervangen voor units van een golf 1 en doe er gelijk een relais tussen die h4 lampjes zijn wat zwaarder als de sealed beams en kunnen je verlichtingsschakelaar op den duur door laten branden
beide pas verplicht sinds 1997 ...
maar achteruitrijverlichting lijkt me wel zo handig ...mistlamp is onzin met zulk weer wil je toch niet met je stang rijden
beide pas verplicht sinds 1997 ...
maar achteruitrijverlichting lijkt me wel zo handig ...mistlamp is onzin met zulk weer wil je toch niet met je stang rijden
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Aanpassing verlichting
volgens mij mogen de sealedbeams gewoon blijven zitten. Je bent niet meer verplicht je lampen ter plekke te kunnen maken. Dit kan namelijk ook niet met xenonlampen in moderne auto's dus is de regeling aangepast.
Bij mij is de auto in 2003 goed gekeurd met de originele setup qua lampen alleen de oranje knipperlicht glaasjes voor vervangen door witte.
Maar in 10 jaar kan er weer veel veranderd zijn bij de vrienden van de RDW
Bij mij is de auto in 2003 goed gekeurd met de originele setup qua lampen alleen de oranje knipperlicht glaasjes voor vervangen door witte.
Maar in 10 jaar kan er weer veel veranderd zijn bij de vrienden van de RDW
- Mustang68Coupe
- Berichten: 181
- Lid geworden op: vr 19 aug, 2011 17:50
- Locatie: Braobant
Re: Aanpassing verlichting
Dit is wat ze mij vorig jaar bij de keuring vertelt hebben:
- Koplampen hebben geen e-keur nodig, maar sealed beams zouden wel afkeur zijn door het verstrooide lichtbeeld.
- Reflectors achter hebben ook geen e-keur nodig, orginele reflectors in de achterlichten voldoen. (bij mijn 68er)
Hier zou je nog meer kunnen vinden: http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... 1-2013.pdf
- Koplampen hebben geen e-keur nodig, maar sealed beams zouden wel afkeur zijn door het verstrooide lichtbeeld.
- Reflectors achter hebben ook geen e-keur nodig, orginele reflectors in de achterlichten voldoen. (bij mijn 68er)
Hier zou je nog meer kunnen vinden: http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... 1-2013.pdf
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Aanpassing verlichting
Bij mij was 1996. Ik word al oudDieselhead schreef:volgens mij mogen de sealedbeams gewoon blijven zitten. Je bent niet meer verplicht je lampen ter plekke te kunnen maken. Dit kan namelijk ook niet met xenonlampen in moderne auto's dus is de regeling aangepast.
Bij mij is de auto in 2003 goed gekeurd met de originele setup qua lampen alleen de oranje knipperlicht glaasjes voor vervangen door witte.
Maar in 10 jaar kan er weer veel veranderd zijn bij de vrienden van de RDW
Over mistlampen achter nooit wat gehoord. Dat is wel in belgie (geweest) geloof ik maar in nederland niet . Sorry ik bedoel reflectoren achter
66 coupe aut. V8 in progress
- grandmaster n
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Aanpassing verlichting
Mustang68Coupe schreef:- Koplampen hebben geen e-keur nodig, maar sealed beams zouden wel afkeur zijn door het verstrooide lichtbeeld.
- Reflectors achter hebben ook geen e-keur nodig, orginele reflectors in de achterlichten voldoen. (bij mijn 68er)
Hier zou je nog meer kunnen vinden: http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... 1-2013.pdf
Klopt helemaal, afgelopen zomer mijn Bronco gekeurd en dit is waar ze op letten.mustang66coupe schreef:je stadslicht/knipperlicht moet een witte lens hebben ipv oranje.
Achteruitrijlampen zijn niet verplicht net zo min als mistlampen
gr
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 02 apr, 2013 03:47
Re: Aanpassing verlichting
Hi guys,
My Dutch is not that good, so I hope that it is ok that I write in English. I searched for relevant threads and thought this one would be good for my questions.
I am on holiday in Florida, and as by magic came across a convertible mustang 6 cylinder from 1965 in very nice condition for a price I couldn't refuse.
So I bought a classic mustang on a whim. It wasn't planned and now I have woken up from my dream and realize that I have to get it to Amsterdam I live in Amsterdam, and work there.
I have arranged the shipping, and it will be shipped RORO to Amsterdam.
But then what? What do I need to do to get it "typegoedkeuring"? Are there any companies that do this job, and what will it cost?
Do I book a time with RDW before the car arrives?
Anything more I need to think about? BPM vrij since it is older than 25 years, right? Insurance and APK?
sorry for all these quesrions and thank you if you want to take time and help me with answers.
My Dutch is not that good, so I hope that it is ok that I write in English. I searched for relevant threads and thought this one would be good for my questions.
I am on holiday in Florida, and as by magic came across a convertible mustang 6 cylinder from 1965 in very nice condition for a price I couldn't refuse.
So I bought a classic mustang on a whim. It wasn't planned and now I have woken up from my dream and realize that I have to get it to Amsterdam I live in Amsterdam, and work there.
I have arranged the shipping, and it will be shipped RORO to Amsterdam.
But then what? What do I need to do to get it "typegoedkeuring"? Are there any companies that do this job, and what will it cost?
Do I book a time with RDW before the car arrives?
Anything more I need to think about? BPM vrij since it is older than 25 years, right? Insurance and APK?
sorry for all these quesrions and thank you if you want to take time and help me with answers.
- grandmaster n
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Aanpassing verlichting
All is explained on the RDW website. It has an english version too.
grtz
grtz
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5533
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Aanpassing verlichting
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 02 apr, 2013 03:47
Re: Aanpassing verlichting
Thank you for the links. I have already read these before, and they do not give me information on what is needed to be done on a oldtimer mustang. That is why I joined this forum, as I was hoping someone here had knowledge about old mustangs and which requirements need to be in place for an old original mustang to be ok when inspected by the RDW
As my Dutch is very basic I trust you guys more than Google translate
As my Dutch is very basic I trust you guys more than Google translate
Re: Aanpassing verlichting
Hallo iedereen,
Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van golf 1 koplampen in een 65' mustang, mijn vraag is moet ik alleen de koplamp gebruiken of het geheel kompleet met het afstelgedeelte van de golf. En moet ik dan nieuwe gaatjes boren of kan je de bestande gebruiken.
Gr. Robert
Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van golf 1 koplampen in een 65' mustang, mijn vraag is moet ik alleen de koplamp gebruiken of het geheel kompleet met het afstelgedeelte van de golf. En moet ik dan nieuwe gaatjes boren of kan je de bestande gebruiken.
Gr. Robert
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Aanpassing verlichting
Zou je niet gewoon een paar nieuwe voor de Mustang kopen? Zijn volop te verkrijgen...
via tapatalk.....
via tapatalk.....
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Aanpassing verlichting
Ik heb dit ook gedaan voor de keuring.Robert schreef:Hallo iedereen,
Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van golf 1 koplampen in een 65' mustang, mijn vraag is moet ik alleen de koplamp gebruiken of het geheel kompleet met het afstelgedeelte van de golf. En moet ik dan nieuwe gaatjes boren of kan je de bestande gebruiken.
Gr. Robert
Je gebruikt alleen de lampunit en gebruikt gewoon het Mustang afstel systeem.
Je hoeft geen nieuwe gaatjes te boren.
Arie