kick down kabel C4 / 289 v8 mustang 1966

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mustang Ronald
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 07 mar, 2008 21:07
Locatie: Deventer

kick down kabel C4 / 289 v8 mustang 1966

Bericht door Mustang Ronald »

Beste forum bezoekers,
Na revisie van mijn C4 automaat en 289 blok is het mooie opbouwen weer begonnen.
Helaas blijkt maar weer dat je nooit genoeg foto's kunt maken wanneer je iets demonteert.....en piekert hoe iets "zat" voor het losmaken.
Ik loop tegen het probleem aan dat de hevel op de automaat waaraan de de kick down kabel wordt vastgemaakt niet verder naar voren wil maar wel een slag naar achteren (richting cardan as).
Bij het zoeken naar voorbeelden op internet kom je variaties tegen met kick down "stangen" en kabels (zoals bij mijn Mustang) en dan nog met en zonder veer.
Er heeft nooit een veer op gezeten in mijn geval en er zit ook geen beugeltje op de automaat waar het uiteinde van een veer aan vastgemaakt kan worden.
Toch werkte de kick down voor revisie. Heeft iemand een idee hoe het hoort te zijn...misschien zie ik iets eenvoudigs over het hoofd.

Groeten Ronald
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5531
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: kick down kabel C4 / 289 v8 mustang 1966

Bericht door Dakloos »

Ronald,

Je moet het hendeltje 180 graden omdraaien / naar boven zetten. Origineel zit er een veer en een beugeltje aan maar het werkt ook prima zonder......
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Mustang Ronald
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 07 mar, 2008 21:07
Locatie: Deventer

Re: kick down kabel C4 / 289 v8 mustang 1966

Bericht door Mustang Ronald »

Hallo Edwin,
Bedankt voor je reactie.
Zoals ik het mij nu voor ogen heb staat het hendeltje al naar boven toe gericht en kan je die alleen met de klok mee naar rechts een stukje draaien.
Hierbij voel je dat het hendeltje loslaat het wil terugveren naar links...dus tegen de klok in waardoor je feitelijk geen mogelijkheid hebt deze door
de kickdown kabel verder naar links (bij het intrappen van het gas) te bewegen.
Ik zal morgen ook kijken of er wel beweging zit in een andere stand van de versnelling..op dit moment niet gekeken of dat verschil maakt.

Ronald
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Re: kick down kabel C4 / 289 v8 mustang 1966

Bericht door stefke »

Ik ben zelf mijn C4 bak aan het reviseren en ben aan het begin van de demontage fase. Als ik de bak ik P zet, dan staat bij mij de kickdown hendel naar achter en kan deze naar voren (tegen de veerdruk in) geduwd worden. Zoals jij de werking omschrijft, lijkt het erop alsof die verkeerd gemonteerd zit.

Ik zal vanavond een fototje plaatsen als ik weer thuis ben.

p.s. ik zit niet gek ver van je vandaan.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Re: kick down kabel C4 / 289 v8 mustang 1966

Bericht door tminus3 »

Zoals Stefke aangeeft zit je kickdown hevel intern waarschijnlijk niet correct. Bij het monteren van de valve body moet de kickdown hevel precies tussen een aanslagje en de kickdown valve vallen. Die laatste staat onder veerspanning waardoor je externe kickdown hevel alleen tegen de klok kan veren.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
Mustang Ronald
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 07 mar, 2008 21:07
Locatie: Deventer

Re: kick down kabel C4 / 289 v8 mustang 1966

Bericht door Mustang Ronald »

tminus3 schreef:Zoals Stefke aangeeft zit je kickdown hevel intern waarschijnlijk niet correct. Bij het monteren van de valve body moet de kickdown hevel precies tussen een aanslagje en de kickdown valve vallen. Die laatste staat onder veerspanning waardoor je externe kickdown hevel alleen tegen de klok kan veren.
Ik heb ook het idee dat bij de montage een foutje is gemaakt...en zoals jij en stefke inderdaad opmerken...tegen de klok in moet het veren. Ik heb voor morgen een dagje vrij gemaakt met als doel de auto weer te kunnen laten lopen en zal nog eens goed kijken...anders het revisie bedrijf maar eens bellen voor commentaar.
Gebruikersavatar
Mustang Ronald
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 07 mar, 2008 21:07
Locatie: Deventer

Re: kick down kabel C4 / 289 v8 mustang 1966

Bericht door Mustang Ronald »

stefke schreef:Ik ben zelf mijn C4 bak aan het reviseren en ben aan het begin van de demontage fase. Als ik de bak ik P zet, dan staat bij mij de kickdown hendel naar achter en kan deze naar voren (tegen de veerdruk in) geduwd worden. Zoals jij de werking omschrijft, lijkt het erop alsof die verkeerd gemonteerd zit.

Ik zal vanavond een fototje plaatsen als ik weer thuis ben.

p.s. ik zit niet gek ver van je vandaan.

Hallo Stefke,
Een fotootje helpt altijd en alvast bedankt hiervoor.
Altijd leuk te weten dat er in de buuurt Mustang liefhebbers en bezitters wonen. Via een PB even adres uitwisselen en we kunnen een keer afspreken om de auto's te bekijken lijkt me :-)
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Re: kick down kabel C4 / 289 v8 mustang 1966

Bericht door stefke »

Dat kan altijd :) Alleen zal dat van mijn kant nog eventjes duren. Naast de bak, pak ik ook het blok, motorruimte en wielophanging voor aan. Tevens moeten de achterbanden vervangen worden, anders komt die voor Augustus niet door de APK.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5531
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: kick down kabel C4 / 289 v8 mustang 1966

Bericht door Dakloos »

Foto:

Afbeelding
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Mustang Ronald
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 07 mar, 2008 21:07
Locatie: Deventer

Re: kick down kabel C4 / 289 v8 mustang 1966

Bericht door Mustang Ronald »

Dakloos schreef:Foto:

Afbeelding
Bedankt voor de foto Erwin.....het bleek dat het hendeltje verkeerd zat...dus naar beneden gericht.
Omdraaien en het was dus opgelost.
Morgen de auto weer ophalen....motor en bak gereviseerd en de motorruimte opnieuw gespoten.
Het moet weer rijden als een echte Mustang!

Ronald
Plaats reactie

Terug naar “How to”