6500 rpm met sterkere bouten is goed mogelijk maar dan moet het draaiend gedeelte wel goed (en belangrijker: als een set!) uitgebalanceerd zijn.
Vergeet de standaard balanceringen (en het "gelijke" gewicht van alle verschillende componenten) als je veel toeren gaat draaien.
Ik heb wel eens een ongebalanceerde Ford V8 krukas op een bank zien draaien en als je dan ziet hoe dat kan schudden dan begrijp je dat de lagers bij hogere toeren vlug uit liggen.
Wij raceden vroeger ook met standaard 289 drijfstangen met speciale 5/16" Ford Germany racebouten (hele rare ingesnoerde versies, niet eens 3/8) en die hebben het nooit laten afweten.
Maar als er een ander vliegwiel op ging dan ging wel het blok uit elkaar om opnieuw te balanceren.
Ik denk dat Neils hem zonder probleem wel eens boven de 6000 toeren uit kan laten komen.
Jammer dat het niet op de testbank gedaan is, dan hadden er "denk ik" op papier nog mooiere cijfers uitgekomen. Nu weten we alleen dat het blok echt wel meer vemogen heeft dan gemeten.
Het blijft een mooi project!