problemen cervo

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

daviddc67
Contacteer:

problemen cervo

Bericht door daviddc67 »

Hey allen,

Gisteren voelde ik wat aarzelingen in de stuurberkrachtiging. Er was ook wat olie ontsnapt, dus ik dacht dat het peil wat te laag zou staan. Toen ik erbij voegde, bleek dit onmiddelijk vol te zitten. Met draaiende motor dacht ik aan het stuur wat te draaien om de olie te laten zakken. Toen hoorde ik " kling" en " klang" :-)

Aan de onderzijde is volgend onderdeel afgebroken:

Afbeelding

Op deze manier:

Afbeelding

Ik denk dat het de bevestiging op het chasis is dat afgebroken is, dus hoop dat dit enkel terug op zijn plaats moet gelast worden? Of zou er een andere reden kunnen zijn waarom het afbrak?

Stuurbekrachtiging werkte eerst wel nog als ik snel reed, maar niet meer traag. Nu helemaal niet meer denk ik :-)

Enige opmerkingen, tips, kostprijs van eventueel te vervangen onderdelen?... Thx!!!

grt,

David
Laatst gewijzigd door daviddc67 op za 09 mar, 2013 16:22, 3 keer totaal gewijzigd.
convertible 67 289 cui 4 speed
http://www.mpc-wetteren.be" onclick="window.open(this.href);return false;
daviddc67
Contacteer:

Re: problemen cervo

Bericht door daviddc67 »

Afbeelding

Afbeelding

foto's zijn denk ik nt zichtbaar
daviddc67
Contacteer:

Bericht door daviddc67 »

tweede poging

Afbeelding

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Big_fun_58

Bericht door Big_fun_58 »

OEI!!!! Dit is serieuze shit... Een typisch geval van metaal moeheid.
Zou niet mogen gebeuren want elke mustang met headers heeft datzelfde verlengbeugeltje erop zitten om ruimte voor de headers te krijgen.
Ik denk dat de chassis balk gewoon niet zo sterk meer is geweest. Verzwakt door roest???
Tenzij je er een Big Blok in heb liggen en super brede sloffen voorop (> 225?) dan zou dit eigenlijk niet mogen gebeuren.
Ik denk dat een nieuwe chassis balk erop lassen (versterken?) de enigste verantwoorde oplossing is.
Als je een echt heel goede lasser heb dan kan het stuk er weer in gelast worden maar ik zou dat niet doen.
In ieder geval veel succes!
gr Jan
It's the M@DM@N.......... #>B-)
daviddc67
Contacteer:

Bericht door daviddc67 »

Big_fun_58 schreef:OEI!!!! Dit is serieuze shit... Een typisch geval van metaal moeheid.
Zou niet mogen gebeuren want elke mustang met headers heeft datzelfde verlengbeugeltje erop zitten om ruimte voor de headers te krijgen.
Ik denk dat de chassis balk gewoon niet zo sterk meer is geweest. Verzwakt door roest???
Tenzij je er een Big Blok in heb liggen en super brede sloffen voorop (> 225?) dan zou dit eigenlijk niet mogen gebeuren.
Ik denk dat een nieuwe chassis balk erop lassen (versterken?) de enigste verantwoorde oplossing is.
Als je een echt heel goede lasser heb dan kan het stuk er weer in gelast worden maar ik zou dat niet doen.
In ieder geval veel succes!
gr Jan

mhm dat zou niet zo'n goed nieuws zijn kort voor mijn trouw...

Zou het een deel van het chasis zijn dat er meegekomen is? of is dit een plaatje dat er sowieso opgelast was ( heb vandaag geen tijd meer om te gaan kijken...)
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Bekend probleem: hier een uitleg

Moet je dat filmpje in bovenstaande link eens bekijken!

Zoek maar eens in Google naar "mustang ps lowering bracket" en je krijgt heel veel hits met lotgenoten. Misschien kun je zo ook snel een oplossing vinden voor je probleem.

Succes
Erwin

1966 convertible
Big_fun_58

daviddc67 schreef:Zou het een deel van het chasis zijn dat er meegekomen is? of is dit een plaatje dat er sowieso opgelast was ( heb vandaag geen tijd meer om te gaan kijken...)
Ik ben bang dat er gewoon een stuk uit je chassis balk getrokken is.

Ik vindt het raar dat het (zo lijkt het op de foto's) bij jou alleen een recht plaatje is met 2 of 3 (?) bouten. Is geen sterke constructie.
Ik heb er ook een opzitten en die gaat ook nog de hoek om naar een bout door het chassis (zoals op de afbeeldingen in de link van de post hiervoor. Dat lijkt er bij jou niet op te zitten. Met deze dwars bout lijkt mij zowiezo beter en (dat kan je wel zien op het filmpje) hij moet ook loeivast zitten aan je balk. Als daar al speling inzit dan wordt het niets.
Misschien na reparatie van de chassisbalk ook maar een versterkte uitvoering erop zetten die de hoek omgaat....
Gr Jan
Laatst gewijzigd door Big_fun_58 op vr 08 mar, 2013 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
willem_nog_niks

Bericht door willem_nog_niks »

Sodeju :shock:
Het lijkt wel of dat ze van Ford een beugeltje erin hebben geflanst.
Bij een 69'er is de constructie compleet anders.
Misschien (en met een beetje mazzel) kun je de powersteering op de 69'er manier maken.
Groetjes en veel succes, Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
daviddc67
Contacteer:

Bericht door daviddc67 »

Dakloos schreef:Bekend probleem: hier een uitleg

Moet je dat filmpje in bovenstaande link eens bekijken!

Zoek maar eens in Google naar "mustang ps lowering bracket" en je krijgt heel veel hits met lotgenoten. Misschien kun je zo ook snel een oplossing vinden voor je probleem.

Succes

Thx voor de info!!! Heel handig. Lijkt dan opnieuw minder metaalmoeheid te zijn. Hoop dus dat het deel van het chasis toch nog sterk genoeg is voor de nieuwe bracket. Iemand een idee welke bracket ik dan het beste neem?
daviddc67
Contacteer:

Bericht door daviddc67 »

willem_nog_niks schreef:Sodeju :shock:
Het lijkt wel of dat ze van Ford een beugeltje erin hebben geflanst.
Bij een 69'er is de constructie compleet anders.
Misschien (en met een beetje mazzel) kun je de powersteering op de 69'er manier maken.
Groetjes en veel succes, Willem
Hey Willem,

kan je me daar eens een foto van bezorgen?
daviddc67
Contacteer:

lowering bracket

Bericht door daviddc67 »

Big_fun_58 schreef:
daviddc67 schreef:Zou het een deel van het chasis zijn dat er meegekomen is? of is dit een plaatje dat er sowieso opgelast was ( heb vandaag geen tijd meer om te gaan kijken...)
Ik ben bang dat er gewoon een stuk uit je chassis balk getrokken is.

Ik vindt het raar dat het (zo lijkt het op de foto's) bij jou alleen een recht plaatje is met 2 of 3 (?) bouten. Is geen sterke constructie.
Ik heb er ook een opzitten en die gaat ook nog de hoek om naar een bout door het chassis (zoals op de afbeeldingen in de link van de post hiervoor. Dat lijkt er bij jou niet op te zitten. Met deze dwars bout lijkt mij zowiezo beter en (dat kan je wel zien op het filmpje) hij moet ook loeivast zitten aan je balk. Als daar al speling inzit dan wordt het niets.
Misschien na reparatie van de chassisbalk ook maar een versterkte uitvoering erop zetten die de hoek omgaat....
Gr Jan
Ziet er inderdaad naar uit dat de lowering bracket een deel uit het chasis heeft getrokken. Na wat opzoekingswerk blijkt de enige juiste oplossing nieuwe headers aan te schaffen en de originele bracket terug te bevestigen. ( hoop dat er niks anders is krom getrokken) Zal echter voor na de trouw zijn als er weer wat centjes zijn :-)

Zou het stevig genoeg zijn om een plaat rond het chasis te lassen en daarop de bracket te installeren? Dat stukje gewoon terug lassen lijkt me niet zo stevig...
capri v8 driver

Re: lowering bracket

Bericht door capri v8 driver »

De bracket is in orde, de chassis balk is een beetje rot. Er zal dus een nieuw stevig stuk plaat ingelast moeten worden. Vergeet niet 2 gaten te boren voor de bracket en 2 moeren vast te lassen aan de binnen kant van de plaat. Je komt er moeilijk aan als je eerst de plaat er in last.
Big_fun_58

daviddc67 schreef:Zou het stevig genoeg zijn om een plaat rond het chasis te lassen en daarop de bracket te installeren? Dat stukje gewoon terug lassen lijkt me niet zo stevig...
Ik zou het proberen om het stuk weer terug te lassen maar niet weer de zelfde bracket gebruiken. Neem er een (of maak er zelf een) die ook met een bout horizontaal dwars door de balk heen zit (zie voorbeelden op internet).
Als er toch een gat onderin je balk zit dan kan je als je dat wilt ook nog een extra bus erin plaatsen zodat je een extra bout (2 horiziontale boten) kan bevestigen. Met de 2 bouten van onderaf dan moet hij weer stevig vast zitten als je het weer mooi dichtlast.

Succes!! Gr. Jan
daviddc67
Contacteer:

Bericht door daviddc67 »

Ok nu dus gewoon nog leren lassen :-)

chasis balk beetje rot, klinkt me altijd zo gevaarlijk in de oren... Langs de buitenkant ziet die er nog goed uit, maar weet niet of dat iets wilt zeggen. Is de chasis balk opnieuw voldoende stevig als dit goed wordt gelast? Of kan ik op een manier testen of de balk toch te rot is?

Alvast bedankt voor de tips!
willem_nog_niks

Bericht door willem_nog_niks »

Hallo David
Heb je je uitdaging opgelost?
Ik heb je een tijdje geleden een PB'tje gestuurd.
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”