Plain Jane 1970 Sportsroof > Electric Cut-Outs P58
Moderator: Shelby GT-H
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Re: Plain Jane 1970 Sportsroof >
jep, heel zeker Erwin.
Denk zelfs dat als je al een clevor vind, de kans veel groter is dat er een 351 voor gebruikt is of dat er een 302W met een 351C-2V gebruikt is.
Deze aussie heads zijn gewoon EXTREEM zeldzaam ! je zult deze zelden tot nooit zien maar in feite de ultieme koppen voor een clevor build als ik alles zo na lees en vind op het net.
In feite de zelfde set up als de 1969 boss motoren
Denk zelfs dat als je al een clevor vind, de kans veel groter is dat er een 351 voor gebruikt is of dat er een 302W met een 351C-2V gebruikt is.
Deze aussie heads zijn gewoon EXTREEM zeldzaam ! je zult deze zelden tot nooit zien maar in feite de ultieme koppen voor een clevor build als ik alles zo na lees en vind op het net.
In feite de zelfde set up als de 1969 boss motoren
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Ik weet dat het wereldkoppen zijn die Aussies maar zijn er moderne aftermarket koppen te koop met dezelfde specs?
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
nou, die edelbrock koppen die voor deze set te koop zijn zullen zeker lichter zijn en wellicht ook beter flowen en dergelijke.
Maar dat is weer net wat niet oldskool is en niet in mijn plaatje past. Liefste had ik nog een B&A intake gehad, welke toevallig nu op ebay nog één staat, maar die zijn ZO verrekte lastig te krijgen en vaak hebben die al heel wat uurtjes gedraaid dat ik hier toch concessies heb moeten maken. Maar dit zal een average looking Boss302 worden voor de leek zeg maar. De gemiddelde kenner weet wel wat een boss302 is en doet... maar men zal niet meteen door tellen naar Clevor denk ik.
Had je hier nu alu koppen opgekocht, dan word het mij te modern, iets wat ik zoveel mogelijk probeer te vermijden.
Maar dat is weer net wat niet oldskool is en niet in mijn plaatje past. Liefste had ik nog een B&A intake gehad, welke toevallig nu op ebay nog één staat, maar die zijn ZO verrekte lastig te krijgen en vaak hebben die al heel wat uurtjes gedraaid dat ik hier toch concessies heb moeten maken. Maar dit zal een average looking Boss302 worden voor de leek zeg maar. De gemiddelde kenner weet wel wat een boss302 is en doet... maar men zal niet meteen door tellen naar Clevor denk ik.
Had je hier nu alu koppen opgekocht, dan word het mij te modern, iets wat ik zoveel mogelijk probeer te vermijden.
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Ik begrijp je motivatie helemaal Niels!Ghost Rider schreef:nou, die edelbrock koppen die voor deze set te koop zijn zullen zeker lichter zijn en wellicht ook beter flowen en dergelijke.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Big_fun_58
Een man van mijn hart!!! Ik denk er precies hetzelfde over. Mooi projectje hoor!Ghost Rider schreef:nou, die edelbrock koppen die voor deze set te koop zijn zullen zeker lichter zijn en wellicht ook beter flowen en dergelijke.
Maar dat is weer net wat niet oldskool is en niet in mijn plaatje past.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
laat je de kopjes nog een beetje poorten niels ?????? of lekker stock
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
nee, ik ga hier heel weinig aan doen Ramon.
Hoe stock ze daadwerkelijk zijn weet ik ook niet direct eigenlijk
Hoe stock ze daadwerkelijk zijn weet ik ook niet direct eigenlijk
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Heb ze in de USA zelfs gezien met een set turbo's erop... daar zijn het trouwens vaak alleen maar 351W's die ervoor gebruikt worden,.. "bigger is better"...Dakloos schreef:Zijn er ook Clevors met een 351w onderblok ?
'65 F100
2007 KTM 950 SM
2007 KTM 950 SM
misschien heb je wat aan ?
http://realbig.com/detomaso/1998-02/161.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://realbig.com/detomaso/1998-02/161.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
tja Ramon, ik heb hier geen ervaring mee... denk dat ik dit niet ga doen in elk geval.
maar wel een zeer interessante link ! thanks
maar wel een zeer interessante link ! thanks
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
- FastbackMarc1967
Cool Niels een Clevor !
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Re: Plain Jane 1970 Sportsroof > Head modification P31
op Pagina 30 zag je de koppen in Cleveland style.
Nu zijn ze klaar, de clevor modificatie aangebracht.
VOOR

NA

VOOR

NA

VOOR

NA

Kan mij iemand uitleggen wat deze poort doet ? de pakking schijnt hem af te blokken namelijk en komt op een in gang uit volgens mij

Kom er alleen net achter dat de rocker studs die ik heb gekocht niet passen in deze koppen ( F*%$(&%^$#&% ZOOI )
Nu zijn ze klaar, de clevor modificatie aangebracht.
VOOR

NA

VOOR

NA

VOOR

NA

Kan mij iemand uitleggen wat deze poort doet ? de pakking schijnt hem af te blokken namelijk en komt op een in gang uit volgens mij

Kom er alleen net achter dat de rocker studs die ik heb gekocht niet passen in deze koppen ( F*%$(&%^$#&% ZOOI )
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
die koppen hebben ze zeer netjes gedaan Niels
jij zoekt zoiets mbt je rockers
http://www.summitracing.com/search/Depa ... Rank%7cAsc" onclick="window.open(this.href);return false;
wel goed kijken of het de juiste draad soort is..
jij zoekt zoiets mbt je rockers
http://www.summitracing.com/search/Depa ... Rank%7cAsc" onclick="window.open(this.href);return false;
wel goed kijken of het de juiste draad soort is..
'65 F100
2007 KTM 950 SM
2007 KTM 950 SM
Dat is een "exhaust crossover port". Die zit rechtstreeks per kop met één van de uitlaatkanalen (2 en 7 dacht ik) verbonden en loopt door het inlaatspruitstuk onder de carburateur door met als doel om de carburateur snel op temperatuur te brengen bij koude motor. Vaak worden deze poorten d.m.v. een geschikte pakking gewoon afgesloten, zoals in jouw geval.Ghost Rider schreef: Kan mij iemand uitleggen wat deze poort doet ? de pakking schijnt hem af te blokken namelijk en komt op een in gang uit volgens mij
Omdat de intake aan de onderzijde hierdoor pisheet wordt zit er weer een "intake baffle" aan de onderzijde, zal jij ook wel niet hebben
Goed bezig trouwens! Heb je nog iets van vloeibare pakking tussen die afsluitdoppen gedaan Niels?
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
@ ghost rider
Ben echt benieuwd wat het resultaat ( lees prestaties ) zal zijn als het blok af is.
In elk geval petje af voor je lef om aan dit project te durven beginnen. Eens iets anders dan een stroker.
De mijne zijn ingesleten en aan vervanging toe. Misschien kunnen we elkaar hiermee verderhelpen.
Greetz
D.
Ben echt benieuwd wat het resultaat ( lees prestaties ) zal zijn als het blok af is.
In elk geval petje af voor je lef om aan dit project te durven beginnen. Eens iets anders dan een stroker.
Welke studs heb je gekocht?Kom er alleen net achter dat de rocker studs die ik heb gekocht niet passen in deze koppen ( F*%$(&%^$#&% ZOOI )
De mijne zijn ingesleten en aan vervanging toe. Misschien kunnen we elkaar hiermee verderhelpen.
Greetz
D.
fastback '67
302ci with rpm alu heads, cam and intake
Msd ignition
headers
...
302ci with rpm alu heads, cam and intake
Msd ignition
headers
...