Kleine moto nummerplaten

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

MAIELLO
Contacteer:

Kleine moto nummerplaten

Bericht door MAIELLO »

Hey heeft er hier al iemand zo'n kleine moto nummerplaat gekregen.
Ik wil mijn platen gaan aanvragen (o platen) maar heb net gelezen dat je toestemming moet krijgen van de keuring om zo'n kleine motoplaat te krijgen.
Waarom moeten ze weer zo moeilijk doen :twisted:
Als er al iemand is die het geprobeerd heeft bij de keuring, laat iets weten.
Ammy

Re: Kleine moto nummerplaten

Bericht door Ammy »

Ik ben pas naar de keuring geweest om o-platen te krijgen hier in Hechtel-Eksel.
Gewoon meteen bij het begin van de keuring er naar vragen, zeggen dat een grote plaat niet past of je en kleine kan krijgen.
Dan gaan ze normaal 'meten' lees proberen met een grote en kleine plaat past de grote niet krijg je een papier mee voor de verzekering met toestemming om een kleine plaat aan te vragen, simple comme bonjour zou ik zeggen ;)

Ik weet niet hoe het bij jou model mustang kwa ruimte voor de achterplaat zit maar mijn '69 was een duidelijk geval past niet dus deden ze helemaal niet moeilijk, ik gok dat dat bij jou dus hetzelfde zal zijn.
Nu denk ik moet je ook een klein beetje geluk met de keurmeester hebben ik had een sympatieke jonge gast die mijn auto heel tof vond.
Uiteindelijk gaat wel de chef er over of je een grote of kleine krijgt had ik zo ondervonden.

En voor je O-platen keuring zeker je gevaren driehoek niet vergeten, heb je die niet in de auto liggen sturen ze je zo weer naar huis ;)

Succes er mee!
1969 Grabber Blue Shelby GT350
Black Audi Q5 3.0 Diesel
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Als je nog tijd hebt, maak je op een meeting foto's van de Mustangs met kleine platen.
(achterzijde natuurlijk)...
Print die uit en neem die mee, en dan kan je zeggen: zie hier maar, die hebben dat allemaal... :roll:

Ik ben bezig dat te doen tegen dat ik mijn platen moet veranderen... :lol:

En voor onze "Hollanders": het gaat hier om het Belgische model nummerplaten die in drie varianten betsaan... extra groot, groot en klein (type motorfiets)...
Met de extra grote is het gewoon onmogelijk, de grote slepen over de weg bij een "bobbel" of snelheidsremmer, dus... wij willen de kleintjes.... :shock:

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Ammy schreef: hier in Hechtel-Eksel.
Even off topic:
@Ammy
zondag zitten we in Opgrimbie. Vertek in colonne vanuit Eisden...
Kom eens af !

On topic...

Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

GTA67 schreef: En voor onze "Hollanders": het gaat hier om het Belgische model nummerplaten die in drie varianten betsaan... extra groot, groot en klein (type motorfiets)...
Met de extra grote is het gewoon onmogelijk, de grote slepen over de weg bij een "bobbel" of snelheidsremmer, dus... wij willen de kleintjes....
Iets dergelijks hebben wij hier ook Emiel, vierkante platen, rechthoekige platen en de zogenaamde "amerikaanse" platen die het kleinst zijn.
Al deze platen zijn er in het geel en voor de pré '78 klassiekers donkerblauw. De kleinste platen noemt men officieel de 18.2 platen, de auto moet hiervoor aan een aantal kenmerken voldoen waardoor een grotere plaat niet plaatsbaar is, ook moet er 18.2 op het kentekenbewijs staan vermeld.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
frankpost
Contacteer:

Bericht door frankpost »

moet toch iets van minimaal 30cm afstand van voet vd plaat tot aan de grond zijn? hint hint ;)
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
berimar

Bericht door berimar »

Ik heb kleine platen op de mijne staan, maar hij is ook voor dagelijks gebruik gekeurd. Ik heb het mistlicht in het midden staan, juist onder de nummer plaat. Bij mij hebben ze met de 3 platen komen meten. Als ze de lange of de grote rechthoek kunnen plaatsen heb je pech. Omdat mijn mistlicht dus in het midden staat konden ze niets anders dan de kleine plaat te geven.

Mvg,

Tom
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

frankpost schreef:moet toch iets van minimaal 30cm afstand van voet vd plaat tot aan de grond zijn? hint hint ;)
De boven kan van de plaat moet onder de 51 cm zitten van de grond dus een paar zaken zand of lood er in dan daar kleinplaten vragen dan gaan ze meten en als je dan onder die 51 cm zit ben je klaar
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Het heeft in eerste instantie te maken met de uitsparing in de bumper of op het achterpaneel van sommige amerikaanse voertuigen.
In deze gevallen is het plaatsen van een normale afmeting NL plaat niet mogelijk.

Afbeelding

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Robinski

Bericht door Robinski »

GTA67 schreef:
Ammy schreef: hier in Hechtel-Eksel.
Even off topic:
@Ammy
zondag zitten we in Opgrimbie. Vertek in colonne vanuit Eisden...
Kom eens af !

On topic...

Hoi emiel, wat is er in opgrimbie te doen? Dat is naast mijn deur zo'n beetje.
En wie is " we"?

Alvast bedankt
Groetjes, Robin
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Robinski schreef: Hoi emiel, wat is er in opgrimbie te doen? Dat is naast mijn deur zo'n beetje.
http://www.cccforum.be/forum/index.php? ... 12330&st=0

Lees maar........
MAIELLO
Contacteer:

Bericht door MAIELLO »

Hey,

bedankt voor de tips, ik hou jullie op de hoogte.
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ando »

Nu je over nummerplaten begint.......

Ik heb er kleine platen opzitten maar géén aantekening in m'n kentekenbewijs hiervoor. Voor de APK zet ik er altijd een paar grote vierkante platen overheen, maar ben dat bij de laatste APK vergeten bedenk ik net... niets over gehoord en gewoon goedgekeurd. Ze waren alleen erg druk met het grootlicht-verklikkerlampje...

Ach, je moet ook een beetje geluk hebben zo af en toe...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Ik heb in het voorjaar ook maar eens wat kleine platen besteld en die erop gezet zonder aantekening :oops: .

Dat verhaal van Michel klinkt mij bekend in de oren. Ik dacht ook dat het altijd zo geweest was dus snap ik niet dat er voor Mustangs waar gewoon een vierkante plaat opgezet kan worden (zoals een 65-66'er) vaak, maar niet altijd, een 18.2 vermelding afgegeven wordt.
Erwin

1966 convertible
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Bericht door okp »

berimar schreef:Ik heb kleine platen op de mijne staan, maar hij is ook voor dagelijks gebruik gekeurd. Ik heb het mistlicht in het midden staan, juist onder de nummer plaat. Bij mij hebben ze met de 3 platen komen meten. Als ze de lange of de grote rechthoek kunnen plaatsen heb je pech. Omdat mijn mistlicht dus in het midden staat konden ze niets anders dan de kleine plaat te geven.

Mvg,

Tom
Hey Tom, dat is een geweldig idee..snel even een mistlicht monteren ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”