wiellagers gezocht
Moderator: Shelby GT-H
wiellagers gezocht
Ik was vandaag bezig alles weer te monteren. Heb gisteren nieuwe bouten binnen gekregen van AMK (mooi spul trouwens!). Bij het terugplaatsen van de schijfrem viel mijn oog op iets: De buitenste lager heeft allemaal schilfertjes in het vet zitten. En ja hoor, bearing cup bekeken, allemaal pitjes en een duidelijke rand er in. Deze is dus ver ingesleten.
Ik ben dus nu (met GROTE SPOED) op zoek naar een setje voorwiellagers, inclusief cups en grease retainers. Ik heb schijfremmen (als dat uit maakt). Waar heb ik de meeste kans op zoek naar een setje voorwiellagers, inclusief cups en grease retainers. Ik heb schijfremmen (als dat uit maakt). Waar heb ik de meeste kansD5{rek hebben liggen.
En heeft iemand tips om de de cups en de retainer los te krijgen en te installeren?
Edgar
Ik ben dus nu (met GROTE SPOED) op zoek naar een setje voorwiellagers, inclusief cups en grease retainers. Ik heb schijfremmen (als dat uit maakt). Waar heb ik de meeste kans op zoek naar een setje voorwiellagers, inclusief cups en grease retainers. Ik heb schijfremmen (als dat uit maakt). Waar heb ik de meeste kansD5{rek hebben liggen.
En heeft iemand tips om de de cups en de retainer los te krijgen en te installeren?
Edgar
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- tripleblack
Ok, morgenochtend maar eens bellen.
Peter, je hebt ze zelf vervangen. Hoe heb je de cups en de grease retainer er uit gekregen?
Peter, je hebt ze zelf vervangen. Hoe heb je de cups en de grease retainer er uit gekregen?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
hey edgar
als het goed is staat er een nummer op
via dat by de betere lagerboer vast wel te vinden
en anders gewoon ff de oude meenemen
ggttzzz
tonie
als het goed is staat er een nummer op
via dat by de betere lagerboer vast wel te vinden
en anders gewoon ff de oude meenemen
ggttzzz
tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
GSX-R750 K3
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
- Nicov.dr.Klok
Als er een lagerboer zit in Kampen ben je meestal voor een paar euro klaar.Goed op de maat letten en dan verdien je maarzo 30 a 40 euro.
Gr.Nico
Gr.Nico
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
ok, heb al even op de outer bearing gekeken, maar kan geen nummer vinden. Dus dat wordt denk ik rondrijden met de meuk in de achterbak 
Nog iemand tips voor het verwijderen van de grease retainer en beide bearing cups?
Nog iemand tips voor het verwijderen van de grease retainer en beide bearing cups?
Jongens, bedankt voor alle tips! Vanochtend een belrondje gehouden en kon terecht bij Tyra in Bunschoten.
Nog een vraagje rest: moet ik de lagers eerst helemaal schoon en droog maken voordat ik ze volspuit met vet (ik heb zo'n bearing packer). Ik kan me indenken dat de conserveringsolie een negatieve invloed heeft of in ieder geval ongewenst is.
Dus: nog even schoonmaken met carbcleaner voordat ik ze in het vet zet?
Nog een vraagje rest: moet ik de lagers eerst helemaal schoon en droog maken voordat ik ze volspuit met vet (ik heb zo'n bearing packer). Ik kan me indenken dat de conserveringsolie een negatieve invloed heeft of in ieder geval ongewenst is.
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
rest my toch nog ff de vraag of er op die nieuwe wel een nummer staat zou haast wel moeten op de meeste nieuwe lagers staat er 1edgar schreef:Jongens, bedankt voor alle tips! Vanochtend een belrondje gehouden en kon terecht bij Tyra in Bunschoten.
(ff nieuwsgierig)
perfect zo n bearing packer
wat betreft het schoonmaken ik heb het monteurs nog nooit zien doen
maar misschien is dit wel gemakzucht van ze
dus ik zou het niet weten maar denk niet dat dat kwaad kan (heb het zelf ook nooit gedaan
suc6 met de opbouw
en draai de buiten moer op het lager aub niet te vast
ik doe het altyd met een waterpomp tang recht er op ,op gevoel zeg maar
ggttzzzz
tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
GSX-R750 K3
Ik zal in ieder geval de nummers noteren die er op staan en hier nog even op het forum posten voor toekomstige referentie.66hipowannebee schreef: suc6 met de opbouw
en draai de buiten moer op het lager aub niet te vast
ik doe het altyd met een waterpomp tang recht er op ,op gevoel zeg maar
Ik maak ze voor de zekerheid maar even helemaal droog. Dan weet ik zeker dat er geen troep tussen zit. Montage doe ik per instructie van SSBC, dus eerst op 17-25 ft-lbs met momentsleutel, dan 1/2 slag terugdraaien en nogmaals op spanning zetten met 10-15 ft-lbs. Dit alles met ronddraaien van de hub.
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
Haha, ik zou wel op gevoel af willen gaan, maar dan moet je het wel hebben66hipowannebee schreef:oke
ik heb nix gezegt