mustang formula ferguson 69

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
frankpost
Berichten: 2627
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 17:09
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: mustang formula ferguson 69

Bericht door frankpost »

duits artikel:
http://www.ponysite.de/fmcog/isis/ferguson/fergusen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

nog wat fotos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: mustang formula ferguson 69

Bericht door Gearz »

Eerst zien dan geloven uiteraard, iedereen kan wel zoiets beweren in eigendom te hebben en elke grapjas kan een dergelijk topicje openen om ons te bedonderen, niet dat dit hier het geval hoeft te zijn maar wel een reden om dus eerst maar eens rustig af te wachten.
Tot nu toe zit het hele verhaal voor mij nog een beetje te vol met tegenstrijdigheden om dit klakkeloos te geloven.
Ik heb nog geen enkele foto gezien maar ik wordt in dit geval natuurlijk maar wat graag in het ongelijk gesteld, dat zou fantastisch zijn.
Dus... we wachten vooralsnog geduldig op wat er (al dan niet) komen gaat. :) :wink:

Volgens mij waren de 4 gebouwde Fergusons van de 2e serie allemaal modeljaar 69 Fastbacks voorzien van een Big block, wel zijn er mogelijk modeljaar '69 ers pas in '70 geconverteerd al heb ik ze uiteraard niet allemaal gezien, ik weet wel dat de eerste series allen gelijk waren.
Deze wagen (0F03M131954) is echter een modeljaar 70 Convertible voorzien van een 351.
Uiteindelijke Mustang FF productie is vanwegen de kosten uiteindelijk gestaakt en enkel voortgezet in de Jensen FF modellen.


NordicDawn schreef: Ik kan nu al niet wachten op het complete verhaal. De 69'er die het Carkraft Team heeft gerestaureerd, is dat toevallig dezelfde als in het engelse artikel? Deze is namelijk ook gebruikt voor het artikel in de Autoweek. Is er trouwens nog iets te zien in het museum in engeland over de FF Mustangs? Vragen, vragen :D
Ja, de PKV 300G is gebruikt in het Engelse artikel van Jan 2000, het Duitse artikel van 1970 op de site van de first Mustang Club of Germany en het Nederlandse Autovisie artikel.
De wagen stond Februari 2001 te koop via Frampton Classic Cars.

In het Ferguson Museum op het eiland Wight is niet veel te zien, eigenlijk is het meer een soort permanente tentoonstelling in een grote boerderij. Het hoofddeel van de collectie bestaat uit Ferguson tractoren en landbouwvoertuigen en daarnaast nog een prototype van de door Ferguson ontworpen R4 automobiel, het prototype Mustang FF nummer 1 is destijds opgekocht door een bekend rally coureur die een paar straten verderop woonde (heb evt zijn email adres nog) toen het Museum in geldnood kwam en is na enige tijd in zijn verzameling uiteindelijk als consignatie opdracht bij een verkoper terecht gekomen alwaar hij nu nog in verkoop staat. De roemruchte P99 GP winner van Stirling Moss is afgelopen jaar geveild en dus ook niet meer aanwezig.
tedhu schreef:en wil het carkraft team bezoeken die heeft een van de 69 modellen gerestoreerd,
Het Kar-Kraft team kun je helaas niet meer bezoeken aangezien de Kar-Kraft Shop als zodanig niet meer bestaat en oprichter/eigenaar Miles Townshend in Maart 2004 is overleden. Miles zoon Adam Townshend heeft de zaak sindsdien in handen en is verder gegaan onder de naam "The Mustang Shop Ltd"
Adres: 251 Holt Road , Horsford, Norwich NR10 3EB England.
Email: mustangshopltd@yahoo.com
Telefoon: 0044-1603 890399
(Let op, niet te verwarren met het bedrijf "Kar-Kraft" uit Brighton, Michigan USA waar de Boss 429 werd om/opgebouwd)

Michel.
Laatst gewijzigd door Gearz op wo 18 jul, 2012 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
tedhu
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 27 jun, 2012 20:40

Re: mustang formula ferguson 69

Bericht door tedhu »

he jongens ik zal jullie niet tot na de vakantie laten wachten. er komen zondag fotos, vindt de reacties en betrokkenheid super leuk vandaar even wat actie voor ik vertrek hang on.!!
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: mustang formula ferguson 69

Bericht door Gearz »

tedhu schreef:he jongens ik zal jullie niet tot na de vakantie laten wachten. er komen zondag fotos, vindt de reacties en betrokkenheid super leuk vandaar even wat actie voor ik vertrek hang on.!!
Laat maar komen, ben naast de all wheel drive ook zeer benieuwd naar evt foto's van het Maxared ABS systeem.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
tedhu
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 27 jun, 2012 20:40

Re: mustang formula ferguson 69

Bericht door tedhu »

ik heb er gister een berichtje op gezet, maar die zie ik niet . nog even wennen op dit forum we plaatsen deze week nog fotos voor de liefhebbers die niet kunnen wachten. vr gr ted
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: mustang formula ferguson 69

Bericht door Mustang24 »

frankpost schreef:
Afbeelding
Is het normaal dat het sluitmecchanisme van de motorkap, aan de radiator zit bij een 69 ?
Bij een 67-68 zit dat percies hetzelfde, maar dan aan/in de motorkap, en aan de radiator een stang...

Was mij nog nooit opgevallen... zo zie je maar waar het forum weer goed voor is :lol:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: mustang formula ferguson 69

Bericht door Ghost Rider »

Dit is normaal Emiel,
Boven in zit alleen een stang waar de vergrendeling in valt.
Deze open je ook gelijk onder de kap, niet onder de grill
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: mustang formula ferguson 69

Bericht door Mustang24 »

Ghost Rider schreef: Deze open je ook gelijk onder de kap, niet onder de grill
67 en 68 ook Niels, alleen zit daar alles omgekeerd (of zit het bij de 69 omgekeerd ? :lol: )

:up:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
tedhu
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 27 jun, 2012 20:40

Re: mustang formula ferguson 69

Bericht door tedhu »

ik wil fotos plaatsen van de ferguson mustang. maar waarrr wie kan me daar mee op weg helpen. vr gr ted
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: mustang formula ferguson 69

Bericht door 1967coupe »

imageshack.us

inloggen en dan foto's uploaden. Link copieren en dan in het bericht plaatsen.

Wel opschieten he, we zijn zeer benieuwd

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: mustang formula ferguson 69

Bericht door Ghost Rider »

je mag ze ook sturen naar ********* dan zet ik ze voor je der op

Niels

Zo, hier zijn de foto's van Ted.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een heel project, maar zeer zeker interessant om dit op te knappen, al zal de juiste documentatie nog een hele kluif zal worden !
Maar zonder meer, ik hoop dat je het project aan durft, zo niet... dan weet ik nog wel iemand :mrgreen:

wat mij opvalt is de plaatsing van de automaat shifter en de bobbel richting de bestuurders kant, erg apart.
Daarnaast weet ik nog wel iemand die veel interesse zou hebben in die banden die daar onder zitten... cool man
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: mustang formula ferguson 69

Bericht door Gearz »

Lijken me geen bandjes om nog veilig mee te rijden Niels, die hebben de max houdbaarheidsdatum al ver overschreden.

@Tedhu
Zitten er nog identificatie plaatjes op of bij ?
Heel bizar dat deze auto hier nu ineens op duikt en al helemaal dat het een modeljaar '70 convertible is, heb me jaren afgevraagd waar ie gebleven was !
Het lijkt er dus sterk op dat dit dus inderdaad de bestelde wagen moet zijn van de betreffende Röntenoloog die 'm begin jaren '70 kocht.

Ben zeer benieuwd naar het verhaal er achter en al helemaal naar foto's van het ABS systeem en de all-wheel drive componenten.
Eigenlijk vrij simpel hoe ze e.e.a aan de drijflijn en ophanging hebben aangepast als je zo die foto's bekijkt.
Het zal niet éénvoudig zijn deze wagen terug op de weg te krijgen in zijn originele Ferguson staat.

Ted, mocht je in contact willen komen met de eigenaar van de 1e Mustang Ferguson die 'm jaren terug kocht van de Ferguson Family dan doe me maar een berichtje, hij heeft het eerste prototype jaren in eigendom gehad en 'm terug rijdend gemaakt.

Ghost Rider schreef:wat mij opvalt is de plaatsing van de automaat shifter en de bobbel richting de bestuurders kant, erg apart.
Gezien de omvang van de algehele transmissie is dat vrij simpel te verklaren Niels.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: mustang formula ferguson 69

Bericht door Ghost Rider »

Lijken me geen bandjes om nog veilig mee te rijden Niels, die hebben de max houdbaarheidsdatum al ver overschreden.

Dacht mee als een verzamel object voor Ronald :D

Gezien de omvang van de algehele transmissie is dat vrij simpel te verklaren Niels.
Nee nee, dat dacht ik al inderdaad, leek mij verklaarbaar inderdaad.
Maar viel me meteen op als flink verschil met het "origineel".
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: mustang formula ferguson 69

Bericht door Mustang24 »

Wel raar zo een mooi en nieuw rempedaal.... in vergelijking met de rest... :shock:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
frankpost
Berichten: 2627
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 17:09
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: mustang formula ferguson 69

Bericht door frankpost »

wauw! :D

hoe zit dat ook met die verstevigde shocktowers? Bij mij gaan die plaatjes helemaal om de shocktower heen, (dit is ook een 390 toch?) is dit anders bij een 70? of omdat het een Ferguson variant is?

gr
Frank
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”