Hij is uit 1968, er ligt een 5.8 liter blok in. Dit blok is door de vorige eigenaar nieuw laten bouwen in de US (rekening van aanwezig).
Hij staat op iets van 48000 miles, met het nieuwe blok is niet meer dan 10000 km gereden. De auto is in goede staat, maar geenszins een show-auto: hij heeft een lelijk plekje op de punt van de motorkap, de chroomlijsten aan de zijkant zijn gepit en er zit een klein deukje in de linkerdorpel. Daarnaast rondom heeft de auto verscheidene ander kleine plekjes.
Het interieur is prima, dashboard is prachtig (zeer zeldzaam in zo'n goede staat), achterbank ook en bijrijdersstoel ook. Bestuurdersstoel is aan linkerkant de zitting van gescheurd, ik heb een hoes eroverheen en je merkt er helemaal niets van. Het chroom van de achterbumper is mooi, evenals de wielen.
APK verloopt in September. De auto rijdt prima, maar vooral bij harder remmen merk je dat hij beter uitgelijnd kan worden. Daarnaast lekt hij wat olie, waarschijnlijk van stuurbekrachtiging. Handgeschakelde bak ligt erin, met vier versnellingen. Geen airco, geen radio maar die kan je toch niet horen bij het geluid wat eruit komt. Klinkt fantastisch en trekt als een malle.
Ik heb een taxatierapport van 2 jaar oud erbij met waarde van 11000 euro. Mijn vraagprijs is 10500 euro. Daar kan iets over onderhandeld worden, hier op het forum. Proefrit/bekijken kan in omgeving Den Haag. Proefrit liefst in vorm dat ik rijd, vanwege dat dit niet een auto is die te rijden is als een kadet. Bij ervaring met krachtige bakken als dit kan je eventueel wel een stukkie doen. Bij vragen, interesse, whatever, bij voorkeur mailen op mathijsjanzen at hotmail dot com. Kan ook PMen natuurlijk.
Foto's:

De 5.8 liter V8.

Het dashboard e.d.:

De kofferbak met officieel zeil en originele krik:

De mindere plekjes:
De gepitte chroomlijsten.

Deukje onderaan dorpel bestuurderskant: