1968 Ford Fairlane 500 Fastback te koop

Plaats wat je te koop hebt of zoekt.......

Moderator: Shelby GT-H

mathijsjanzen

1968 Ford Fairlane 500 Fastback te koop

Bericht door mathijsjanzen »

Omdat ik motorrijden toch eigelijk leuker vind dan autorijden, en omdat het me te duur wordt bied ik mijn Fairlane/Torino te koop aan.
Hij is uit 1968, er ligt een 5.8 liter blok in. Dit blok is door de vorige eigenaar nieuw laten bouwen in de US (rekening van aanwezig).

Hij staat op iets van 48000 miles, met het nieuwe blok is niet meer dan 10000 km gereden. De auto is in goede staat, maar geenszins een show-auto: hij heeft een lelijk plekje op de punt van de motorkap, de chroomlijsten aan de zijkant zijn gepit en er zit een klein deukje in de linkerdorpel. Daarnaast rondom heeft de auto verscheidene ander kleine plekjes.

Het interieur is prima, dashboard is prachtig (zeer zeldzaam in zo'n goede staat), achterbank ook en bijrijdersstoel ook. Bestuurdersstoel is aan linkerkant de zitting van gescheurd, ik heb een hoes eroverheen en je merkt er helemaal niets van. Het chroom van de achterbumper is mooi, evenals de wielen.

APK verloopt in September. De auto rijdt prima, maar vooral bij harder remmen merk je dat hij beter uitgelijnd kan worden. Daarnaast lekt hij wat olie, waarschijnlijk van stuurbekrachtiging. Handgeschakelde bak ligt erin, met vier versnellingen. Geen airco, geen radio maar die kan je toch niet horen bij het geluid wat eruit komt. Klinkt fantastisch en trekt als een malle.

Ik heb een taxatierapport van 2 jaar oud erbij met waarde van 11000 euro. Mijn vraagprijs is 10500 euro. Daar kan iets over onderhandeld worden, hier op het forum. Proefrit/bekijken kan in omgeving Den Haag. Proefrit liefst in vorm dat ik rijd, vanwege dat dit niet een auto is die te rijden is als een kadet. Bij ervaring met krachtige bakken als dit kan je eventueel wel een stukkie doen. Bij vragen, interesse, whatever, bij voorkeur mailen op mathijsjanzen at hotmail dot com. Kan ook PMen natuurlijk.

Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De 5.8 liter V8.
Afbeelding

Het dashboard e.d.:
Afbeelding

De kofferbak met officieel zeil en originele krik:
Afbeelding

De mindere plekjes:
De gepitte chroomlijsten.
Afbeelding

Deukje onderaan dorpel bestuurderskant:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mathijsjanzen op wo 18 jul, 2012 09:54, 12 keer totaal gewijzigd.
LTD
Contacteer:

Re: 1968 Ford Fairlane 500 Fastback te koop

Bericht door LTD »

nice ride suc6 met de verkoop
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
mathijsjanzen

Thanks! Hij is echt schitterend, vind ik ook nog steeds. Motorrijden is alleen zo'n ander gevoel, meer vrij en beleef ik toch meer lol aan.
BrOkEr

Bericht door BrOkEr »

goh wat een prachtige lijn heef zo'n fairlane 500 toch. Echt een prachtige wagen.

Succes met de verkoop, hier zal wel een liefhebber voor te vinden zijn.
Durango coming up
eleanor

Bericht door eleanor »

Wow!

Over zo'n model heb ik altijd nagedacht. Als het geen "crisis" was dan was ik zeker serieus geïnteresseerd , wat een schitterende wagen!
Suc6 met de verkoop (hopelijk hou je 'm nog een tijdje :wink: ...)
Gr,
Ruud

'67 Mustang V8 coupe
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

jammer man, vind het een mooie auto ! en eerlijk gezegd, in het muscle car segment ( waar deze zeer zeker thuis hoort ) niet duur !
weet niet wat er qua kosten bij zouden komen om hem echt 100% te maken maar goed.
Zou het mogelijk zijn eens een paar foto's van het interieur en van de plekken die "niet netjes" zijn te plaatsen of te sturen of een link waar die wel in staan ?
Zal niet direct zeggen dat ik nu interesse heb, maar de auto opzich boeit me zeer zeker.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Mooie auto! Moet lukken die te verkopen.

Niels, je kunt er zo de Monte Carlo Historique mee gaan rijden : viewtopic.php?f=25&t=5769
Marc
mathijsjanzen

Ghost Rider schreef:jammer man, vind het een mooie auto ! en eerlijk gezegd, in het muscle car segment ( waar deze zeer zeker thuis hoort ) niet duur !
weet niet wat er qua kosten bij zouden komen om hem echt 100% te maken maar goed.
Zou het mogelijk zijn eens een paar foto's van het interieur en van de plekken die "niet netjes" zijn te plaatsen of te sturen of een link waar die wel in staan ?
Zal niet direct zeggen dat ik nu interesse heb, maar de auto opzich boeit me zeer zeker.
Kan ik zeker doen, heb ik zo niet bij de hand alleen. Van de week zal ik wat interieur foto's maken en enkele foto's van het chroom en de mindere plekken erop zetten. Al je voorzichtig interesse hebt: er is wat te doen met prijs en je kan zo langskomen om eens te kijken!

Qua extra kosten om 100% te maken: het deukje uitdeuken zou hier bij de schadehersteller inclusief spuiten op 150 euro komen. De olie moet niet zo'n probleem zijn, is volgens mij ook zelf te doen met goede kennis van zaken. Uitlijnen vind ik zelf niet nodig, maar kan wel uitmaken denk ik vooral bij hard remmen. M.i. niet nodig omdat je rondom trommelremmen hebt en dus moet je toch veel meer rijden met afstand en remmen op de motor. Het plekje op de neus is ook te fiksen door een schadehersteller, maar zal duurder zijn doordat waarschijnlijk de motorkap gespoten moet. Mij stoort het niet, het is gewoon in kleur van de lak maar is niet mooi. Als je het niet weet valt het niet erg op hoor! Ik denk dat je met 1000 euro heel wat doet. Vandaar is de prijs ook wat onderhandelbaar voor hier.
tminus3
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door tminus3 »

Altijd al een heel mooi model gevonden. Succes met de verkoop. If I were a rich man.... :mrgreen:
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
mathijsjanzen

Thanks mensen. Nog niemand echt serieus geinteresseerd? Zou ook wel snel zijn natuurlijk, maar ik hoop hem spoedig te verkopen.

Vergeten nog trouwens: er is een custom made Carcover hoes bij voor buiten, de Noah heet die. Heeft me dik 350 euro gekost. Als we er een beetje goed uit komen krijg je die er zo bij! Ik heb er twee heupgordels in gezet voor de voorstoelen, mooie pilotendingen in zwart en chroom. Hij heeft geen middenconsole, maar ik heb zelf een zeer mooie console gemaakt van dure materialen (zwart vinyl met twee mooie bekerhouders en een vak waar spul in kan). Die zit gewoon tussen de twee voorstoelen geklemd, en kan je er dus zo uit halen, mocht je dat willen. De deur- en raamrubbers zijn allemaal slechts een paar jaar oud, stervensduur was dat (rekeningen van aanwezig). Er is een goeie reserveband, originele krik is erbij in de achterbak.

Ook zitten er torsiestaven van de achterbrug naar voren gemonteerd, omdat de wagen zo veel power heeft voorkomt dat kromtrekken. De banden zijn echt nog prima, heel weinig mee gereden. Ik heb er ook nog een lens van de achterlamp bij (gewoon extra, zijn allebei gewoon prima die erop zitten) en nog een extra 'Fairlane' chromen lettering voor aan de achterkant.
Erwin

Bericht door Erwin »

Mooi model hoor! Hoe is de onderdelenvoorziening voor deze auto? Bv. bekleding voor de voorstoel(en)?

Groet,
Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
mathijsjanzen

Autokrafters en Dearborn hebben veel onderdelen, ook bekleding ed.. Veel mechanische onderdelen zijn uitwisselbaar met mustang (powersteering ed).
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

interesse is er zeker, maar heb a niet voor niets recent mijn Mach1 verkocht en B kan ik niet alles hebben.
Maar, denk zeer zeker dat hier markt voor is en dat je ondanks de huidige 'economie' hier niet lang mee hoeft blijven te zitten.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
mathijsjanzen

Meer fotootjes met de iphone gemaakt tijdens het poetsen net...Check de openingspost!
mathijsjanzen

Morgen komt de eerste kijker langs...verder nog geen belangstelling.
Plaats reactie

Terug naar “Mustang & US Ford of daaraan gerelateerd”