1967 V8 met of zonder stuurbekrachtiging

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Candy

1967 V8 met of zonder stuurbekrachtiging

Bericht door Candy »

Na wat omzwervingen, teleurstellingen en huisrenovatie tussendoor hebben we onze zoektocht naar een Mustang convertible hervat.
We zijn inmiddels lid van de Mustang club en hebben weer wat blikken geworpen hier en daar.
Ook de Mustang meeting bezocht in Capelle a/d Ijssel (was erg leuk en daar stond ook een droom van een zwarte Mustang convertible :wink: )

Nu hebben wij een technische vraag aan de ervarenen onder u...
Vanavond voor de 2de x met een monteur erbij (die geen expert is op het gebied van originele Mustangs, maar wel qua roest/plamuur/rotte plekken e.d.) een Mustang uit '67 bekeken die nog goed hard is. Beetje vliegroest maar verder niet. Geen laswerk oid aan de onderkant.

Het betreft echter een automaat en er zit GEEN stuurbekrachtiging op.
We hebben met de auto nog geen geen proefrit gemaakt, maar de monteur wees ons erop dat veel Mustangs met stuurbekrachtiging worden aangeboden.
Is het zo dat een V8 Mustang zonder stuurbekrachtiging voor geen meter rijdt of valt dat mee? Er schijnt tegenwoordig gemakkelijk elektrische stuurbekrachtiging ingebouwd te kunnen worden, weet iemand wat zoiets kost?

Bij voorbaat dank voor de reacties!
Mustang24
Contacteer:

Re: 1967 V8 met of zonder stuurbekrachtiging

Bericht door Mustang24 »

Candy schreef:
Ook de Mustang meeting bezocht in Capelle a/d Ijssel (was erg leuk en daar stond ook een droom van een zwarte Mustang convertible :wink: )

Is het zo dat een V8 Mustang zonder stuurbekrachtiging voor geen meter rijdt of valt dat mee?
1. Ik was niet in capelle met de zwarte cabrio :oops: (maar met gele Tweety). De cabrio GTA is ook te koop, MET stuurbekrachtiging en schijfremmen vooraan (ook bekrachtigd). Stuur maar een PB bij intresse.

2. Zonder stuurbekrachtiging rijd het ding ook, en ze verkopen niet voor niets Spinazie, want dat komt wel van pas dan :lol:

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Mitch

Bericht door Mitch »

Met inparkeren zal het best zwaar zijn ja, denk dat als je eenmaal rijdt het wel mee valt! Ik heb gelukkig de luxe van een bekeachtigd rem en stuur.

Emiel, als je die stickers eraf zou halen en die lampen voorop en de steel styled wheels eronder knalt ben je hem deze zomer nog kwijt denk!
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
MustangMan010
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Mijn 67er heeft wel PS en ik vind het wel fijn.Heb ook weleens zonder PS gereden omdat er en slang kapot was en onder het rijden is het wel te doen maar
inparkeren enzo gaat toch wel een stuk zwaarder.(Je bent gauw verpest hé met PS :) )

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Mitch schreef:
Emiel, als je die stickers eraf zou halen en die lampen voorop en de steel styled wheels eronder knalt ben je hem deze zomer nog kwijt denk!
De lampen zijn er al af... de stickers (nog) niet.
De styled wheels zijn al verkocht...
Maar zonder stickers, zonder lampen, met originele mistlichten, en met originele styled wheels is hij wel 36000 euro waard...

Erwin

Bericht door Erwin »

Welkom op het forum. Moet wel zeggen dat ik het een gemiste kans vind dat je je nu pas meldt hier op het forum (of ik moet me vergissen) zodat je hier hulp en advies had kunnen vragen over een eventuele aankoop. Er zit hier heel veel kennis die je monteur waarschijnlijk niet heeft. Als je de auto hier ff linkt, kunnen we er op schieten.

Over je vraag: ik heb beide gehad en zonder PS reedt ook prima. Na een tijdje weet je niet beter maar ik had dan ook standaard banden en geen heel brede, dat scheelt.

Groet,
Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

silverbullit schreef:Emiel je blijft optimist, maar in deze tijden ga je daar echt geen 36 k meer voor beuren. Helaas maar waar..
Inderdaad, en ik vraag maar ongeveer de helft :lol:

Maar back on topic, automaat en stuurbekrachtiging (ook rembekrachtiging) zijn een super pluspunt om er van te genieten in plaats van te "werken"...

Hangt ook allemaal van de prijs af.
OHLM66

Bericht door OHLM66 »

Heb een 6 cilinder gehad zonder stuurbekrachtiger en dat ging best, wel iets zwaarder bij het parkeren maar zeker goed te doen. Daarna heb ik gereden in een 68-er zonder, maar dat viel mij wel erg tegen. Toen maar een gezocht met bekrachtiger en die sturen juist weer heel erg licht, eigenlijk te licht. Maar uiteindelijk is dat toch wel het lekkerste hoor, als je er alleen maar voor de lol in rijdt.

Rinus
1968 289ci coupe autom. (Tahoe Turquoise)
2007 GT California Special convertible (Supercharged)
2002 F150 Lightning 5.4 (Supercharged)
2009 JEEP Grand Cherokee (V8)
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

OHLM66 schreef: als je er alleen maar voor de lol in rijdt.
Lol...???. GENOT Rinus... genot !

Vervoeging van GENIETEN........ :lol:

Daar gaat het om: genieten van het rijden en tevens genieten van het leven... (en andere dingen... smakelijk :lol: ).

:up:
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

ik heb geen stuurbekrachtiging en mis het niet (banden 215/70R14). Als de auto een beetje rolt kun je al met 1 hand het stuurwiel ronddraaien. Ik vind de nauwkeurigheid (voor zover je daar van kan spreken bij deze oude auto's) van een onbekrachtigd systeem beter dan bekrachtigd. Je zult in de praktijk weinig parallel parkeren doen met zo'n auto. Meestal is het een vak indraaien vooruit of achteruit (vooral op meetings). Dan valt het allemaal best mee. Daarnaast, met een automaat heb je ook nog je andere hand. Met een schakelbak zou een bekrachtigd systeem wel handiger zijn denk ik.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
PeterJansens

Bericht door PeterJansens »

Idem hier; ik heb een moderne auto (Saab) mét en een '66 zonder stuurbekrachtiging, en ik heb het geen moment gemist.
saf1908

Bericht door saf1908 »

Ik heb een 1966 Mustang Coupe en mis het ook niet. Sterker nog, het hoort er wel bij: in een stoere bak moet een beetje gewerkt worden.

Ben overigens ook niet anders gewend in de oldtimers waarin ik heb gereden. Vergroot juist alleen maar de beleving van het rijden in een niet-moderne auto. 8)
1966 Mustang Fastback
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Ik denk dat je het eens een keer moet gaan proefrijden in een Mustang met en één zonder stuurbekrachtiging zodat je het zelf kunt ervaren.
Erwin

1966 convertible
Candy

Bericht door Candy »

ok bedankt voor alle reacties!
Is verder ook niemand die weet hoeveel het zou kosten om eventueel elektrische bekrachtiging in te laten bouwen of heeft niemand hier ervaring mee?
De auto heeft er brede banden onder zitten. We zijn zelf geen slapjanussen hoor maar willen dit ook meenemen in de overweging.

Heeft 1 van jullie ook weleens zijn auto helemaal over laten spuiten? Hoeveel lichter werd het spaarvarken daarvan?
Deze auto heeft namelijk ook wel behoorlijk wat gebruikerssporen aan de lak zeg maar ... :D

@ Erwin thnx, hebben al eens een ander topic geopend, mbt ervaringen met een bepaalde firma :wink:

@ Emile, van welk bouwjaar is de auto die je te koop aanbiedt?
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Candy schreef:
@ Emile, van welk bouwjaar is de auto die je te koop aanbiedt?
Van 67... en een GTA-Cabrio.
Met alle mogelijke opties erop en eraan.

Mail maar naar gta67@skynet.be voor meer info.

Laatst gewijzigd door Mustang24 op vr 06 jul, 2012 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”