automaat beetje trillen

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mistermustang
Berichten: 5
Lid geworden op: do 12 jan, 2012 19:30

automaat beetje trillen

Bericht door mistermustang »

Al was het geen weer om een auto te kopen waar een pak sneeuw oplag,toch heb ik hem gekocht.
Ford Mustang 3.8 automaat 1996 133DK gelopen

tussen de 90 en 100 km maakt hij wat bij geluid ? boven de 100 geruisloos
rond de 50 km en je geeft gas lijkt of de auto gaat trillen?

en de garage kon geen beloofde NAP afgeven kan dat bij een ford mustang niet dan NL auto trouwens.


Foto`s komen nog

mistermustang
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: automaat beetje trillen

Bericht door Aron66 »

Als het een originele NL auto is moet NAP geen probleem zijn. Als je de km-stand niet vertrouwd, en de NAP niet krijgt, kun je deze ook telefonisch verifiëren. Dat zou ik eerlijk gezegd hebben gedaan voor de koop gesloten is.

Succes ermee,


Aron
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: automaat beetje trillen

Bericht door 1967coupe »

zoals Aron zegt NAP geen probleem.
Ivm met het trillen, fuseekogels? Motor- of baksteun? Wielen wel goed gebalanceerd?

Succes
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: automaat beetje trillen

Bericht door fuel66 »

Of..... het zogenaamde converter shudder!.

Het ijkt dan alsof de wagen of de zogenaamde kinderkop stenen rolt en trilt. Dit komt doordat de automaat bak oude olie in het systeem heeft en de converter niet goed in de versnelling blijft hangen, hij gaat dus zoeken en dat verooorzaakt deze trilling. Er staan wel wat topics hierover op dit forum, heb het zelf ook gehad, Oplossong kan zijn een complete automaat bak flush wat een goede doorspoeling van alle kanalen veroorzaakt. Dit kost wel een paar centen, en ik hoop voor je dat de converter niet al stuk is, want dat zijn behoorlijke kosten.

Wat bedoel je met geluid tussen de 90-100km?. Je wagen is verder van 1995, zie de letter S in je vin nummer, het is een Hessing Mustang, zie topics hierover.

Denk om je koppakking, of is er aantoonbaar bewijs dat deze is vervangen, zoniet, reken er maar 100% opp dat hij er dan uitknalt, kosten tussen de 1500-2000 euro!. Is een bekend probleem vanaf de fabriek op deze Mustangs. Vaak is de prijs dan ook aan de lage kant als de koppakking niet is vervangen, is hij wel vervangen en dit is aantoonbaar etc. zie je de prijs van deze Stangs ineens rond de 4000 euro schommelen als hij in goede staat is etc.

Er staat veel info over deze wagens op dit forum, en er is veel kennis. Je hebt een mooie Stang gekocht, maar ik hoop voor je dat de kosten zullen meevallen. Het probleem is vaak bij deze Stangs niet de aanschafprijs, maar de prijs die je betaald om ze ook daadwerkelijk op de weg te houden. Ik rij al heel wat jaren dagelijks in deze Stang, maar het neemt niet weg dat daar soms behoorlijke kosten aan vast kunnen zitten en dan doe ik mijn onderhoud etc. etc helemaal nog zelf!. In het begin was ook ik een leek op dit gebied en ging dan maar naar de garage, nou daar kon een kruiwagen met centjes meteen meegenomen worden, dus ik raad je aan om je goed in te lezen en onderhoud etc.zelf te gaan doen. Dus koop een Haynes manuel via Rene van US car gifts en lezen maar!.

Er is natuuurlijk altijd hulp aanwezig op het forum!. Bovenstaande is niet om je af te schrikken, maar wel de realiteit. Groet Sjack.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: automaat beetje trillen

Bericht door 1967coupe »

Bedankt voor de reclame Sjack. Alleen heb ik op dit moment geen Haynes of Chilton van een 95 mustang. De Chilton manual heb ik net een dag of 3 geleden verkocht hier op het forum......

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Re: automaat beetje trillen

Bericht door tminus3 »

Het is de koppelingsplaat in de koppelomvormer die de torque converter shudder veroorzaakt. Er is vanuit Ford een Technical Service Bulletin geweest om alle AODE en 4R70W met terugwerkende kracht van nieuwere Mercon V specificatie ATF te voorzien. Dat kan in veel gevallen het probleem al oplossen, afhankelijk van hoelang het probleem al aanwezig was.

De exacte werkplaatsinstructies heb ik thuis op de PC staan. Als je interesse hebt kan ik je die in het weekeinde wel mailen. Ik heb ook nog een liter of 15 heavy duty synthetische Mercon V ATF staan.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: automaat beetje trillen

Bericht door fuel66 »

Mag je ook wel naar mij mailen, altijd gemakkelijk :D
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Gebruikersavatar
mistermustang
Berichten: 5
Lid geworden op: do 12 jan, 2012 19:30

Re: automaat beetje trillen

Bericht door mistermustang »

De handelaar zegt alles gedaan te hebben waar kun je naar toe bellen dan?

Frans
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5532
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: automaat beetje trillen

Bericht door Dakloos »

Heet die klacht geen "lock up shudder" i.p.v. "converter shudder". Heb ooit eens zoiets gehad met een oude Toyota Carina. Ik heb destijds zelf de bak gespoeld en toen was het probleem verdwenen
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”