LPG
Moderator: Shelby GT-H
Re: LPG
Net die van mij laten plaatsen. Een Prins VSI LPG installatie met valve care unit. Niet goedkoop maar blijkbaar top techniek. Je mag een 3000 € rekenen voor plaatsing. Bekijk maar even de site van AGS Belgie. Blijkbaar zit Prins systemen ook in Eindhoven. www.prinsautogas.com
Momenteel loopt alles perfect. Hoegenaamd geen vermogensverlies. Volgens de installateur mag je rekenen op een 15% meer verbruik dan op benzine wegens de lagere verbrandingsenergiewaarde van LPG.
Momenteel loopt alles perfect. Hoegenaamd geen vermogensverlies. Volgens de installateur mag je rekenen op een 15% meer verbruik dan op benzine wegens de lagere verbrandingsenergiewaarde van LPG.
- marcel1968
Hoi, dat is een prijzige installatie wat is er zo speciaal aan ?
Euhhhh over die geharde klepzittingen heeft nog niemand wat gezegd moet dat ?
Groet Marcel
Euhhhh over die geharde klepzittingen heeft nog niemand wat gezegd moet dat ?
Groet Marcel
Groet Marcel
Werkt niet alleen met verdamper maar word direct ingespoten.
Dampvormig LPG word sequentieel ingespoten. Dwz dat de LPG injectoren de sequentie volgen van de benzine injectoren + dus getimed en gedosseerd per cilinder.
Dampvormig LPG word sequentieel ingespoten. Dwz dat de LPG injectoren de sequentie volgen van de benzine injectoren + dus getimed en gedosseerd per cilinder.
- Joliet Jake
Dat lijkt me ietwat overbodig voor een 66er, want ik neem aan dat er nog een carburateurtje op zit.CAT schreef:Werkt niet alleen met verdamper maar word direct ingespoten.
Ik ga er even vanuit dat je nog een origineel blok er in hebt zitten, die is gebouwd om op gelode benzine te rijden, Ik weet niet of je nu loodvervanger toevoegd bij de benzine? als je dat niet doet zullen de kleppen en klepzittingen erg snel slijten. Bij LPG zal dat nog veel sneller gaan omdat dat vrijwel geen smerende werking heeft. als je het niet meteen doet bij de inbouw en je rijd er dagelijks mee, denk ik dat je over een half jaar geen andere keuze hebt omdat je kleppen dan zo ver zijn ingesleten dat deze niet meer afdichten.marcel1968 schreef: Euhhhh over die geharde klepzittingen heeft nog niemand wat gezegd moet dat ?
Groet Marcel
A horse between my Lions
1968 289 V8 Convertible
1984 Econoline E150 5.0L LPG
2x Peugeot 305 Break
''Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now''
1968 289 V8 Convertible
2x Peugeot 305 Break
- marcel1968
Ok, ik rijd er nog niet mee, hij is net in NL, hij moet nog een kenteken krijgen....en ja voor zover ik weet zit het originele blok erin...moet ik nog checken....Ik ga er even vanuit dat je nog een origineel blok er in hebt zitten, die is gebouwd om op gelode benzine te rijden, Ik weet niet of je nu loodvervanger toevoegd bij de benzine? als je dat niet doet zullen de kleppen en klepzittingen erg snel slijten. Bij LPG zal dat nog veel sneller gaan omdat dat vrijwel geen smerende werking heeft. als je het niet meteen doet bij de inbouw en je rijd er dagelijks mee, denk ik dat je over een half jaar geen andere keuze hebt omdat je kleppen dan zo ver zijn ingesleten dat deze niet meer afdichten.
Ik lees wel eens dat ze iets erbij installeren voor extra smeren van de kleppen, werkt dat ook ?
Bedankt Marcel.
Groet Marcel
- Joliet Jake
Ja Flashlube, ik hoor daar verschillende verhalen over, Google maar eens. (je komt met name op Mercedes forums uit)
Ik weet niet of iemand anders hier wel ervaring mee heeft?
Maar ik denk dat het een beetje uitstel is. maar dan kun je wel nog ff sparen voor een revisie.
Ik weet niet of iemand anders hier wel ervaring mee heeft?
Maar ik denk dat het een beetje uitstel is. maar dan kun je wel nog ff sparen voor een revisie.
A horse between my Lions
1968 289 V8 Convertible
2x Peugeot 305 Break
1968 289 V8 Convertible
2x Peugeot 305 Break
LPG
Hallo Allen,
Ik heb een Lpg van vialle met daarbij flashlube ( tegenwoordig heet het jlm) maar dit is zeker een aanrader! Bij normaal gebruik van lpg moet je rekenen dat je tussen de 40.000 en 60.000 een nieuwe kop nodig hebt. Dit schijnt niet nodig te zijn met flaslube. Ik heb zelfs verhalen gehoord van jeep srt-8 die 120.000 km zonder revisie heeft gehaald en er zijn tig avalanches. Maar dit zijn over het algemeen wel nieuwere auto's. Ik heb nu bij elkaar zo'n 40.000 in mijn vorige avalanche en nu bijna 20.000 in de Raptor doir gebracht met een lpi systeem zonser echte problemen. Wel gaat er morgen nieuwe tank in omdat ik er 140liter in kwijt zou moeten kunnen maar niet verder kom dan 105. En heb een afstelling dat hij onder hoge engine load ook benzine bijspuit! Omdat het systeem het anders niet trekt door de tuning en andere intake die ik op de Raptor heb zitten.
Ik zou flashlube zeker aanraden. Het scheelt iets van 350 euro ( verschillend per dealer) maar daardoor heb je wel meer garantie en zoveel van dat spul gebruik je niet!! Maar ik weet niet of je er mee uitkomt met een mustang natuurlijk!
Kijk anders eens bij allround Lpg in spijkernissen. Die kunnen je zeker goed adviseren!
Ik heb een Lpg van vialle met daarbij flashlube ( tegenwoordig heet het jlm) maar dit is zeker een aanrader! Bij normaal gebruik van lpg moet je rekenen dat je tussen de 40.000 en 60.000 een nieuwe kop nodig hebt. Dit schijnt niet nodig te zijn met flaslube. Ik heb zelfs verhalen gehoord van jeep srt-8 die 120.000 km zonder revisie heeft gehaald en er zijn tig avalanches. Maar dit zijn over het algemeen wel nieuwere auto's. Ik heb nu bij elkaar zo'n 40.000 in mijn vorige avalanche en nu bijna 20.000 in de Raptor doir gebracht met een lpi systeem zonser echte problemen. Wel gaat er morgen nieuwe tank in omdat ik er 140liter in kwijt zou moeten kunnen maar niet verder kom dan 105. En heb een afstelling dat hij onder hoge engine load ook benzine bijspuit! Omdat het systeem het anders niet trekt door de tuning en andere intake die ik op de Raptor heb zitten.
Ik zou flashlube zeker aanraden. Het scheelt iets van 350 euro ( verschillend per dealer) maar daardoor heb je wel meer garantie en zoveel van dat spul gebruik je niet!! Maar ik weet niet of je er mee uitkomt met een mustang natuurlijk!
Kijk anders eens bij allround Lpg in spijkernissen. Die kunnen je zeker goed adviseren!
-
capri v8 driver
Controleer het koelvloeistofpeil. Is er een goede doorstrooming van het koelwater door de verdamper? of de verdamper is te klein.Joliet Jake schreef:Hoi Marcel,
Is je blok wel geschikt voor rijden op LPG, Kop revisie met geharde klepzetels en zo, zo niet komen daar de kosten ook nog bovenop de LPG instalatie.
Ik heb ook van de meeste mensen gehoord dat een amerikaan het best met een Impco rijd, Eigenlijk elk blok boven de 4 liter.
Even een vraag voor mezelf
Ik heb in de Econoline 5.0L een Italiaans systeem liggen maar ben daar niet erg tevreden over, Rijd slecht op benzine, en bij temperaturen onder de 15graden moet ik minimaal een kwart gas blijven geven tot de motor op temperatuur anders bevriest mijn verdamper.
Waaraan kan dit liggen? Ik heb hem tot 2 keer toe laten nakijken bij Cas van de Mosselaar in Grave, zij zeggen niets te kunnen vinden.
Ik zit zelf aan een Choke probleem te denken.
- Joliet Jake
Doorstroming is in orde, koelvloestof pijl ook, wat ik al zei de problemen met LPG zijn over zodra de motor op temperatuur is. Ook op benzine loopt hij dan beter, maar nog niet optimaal. Het probleem is dus afslaan bij koude motor als ik geen gas blijf geven.capri v8 driver schreef: Controleer het koelvloeistofpeil. Is er een goede doorstrooming van het koelwater door de verdamper? of de verdamper is te klein.
Kan zijn dat de verdamper wat aan de kleine kant is, maar heb daar weinig kaas van gegeten, ik zal binnen kort eens een plaatje posten.
A horse between my Lions
1968 289 V8 Convertible
2x Peugeot 305 Break
1968 289 V8 Convertible
2x Peugeot 305 Break
- marcel1968
Klopt zeker, ik ga er ook minder mee rijden als ik oorspronkelijk dacht.silverbullit schreef:Ik vindt het al stoer als je van plan bent om dit soort Km per jaar te gaan rijden met een klassieke mustang. maar stel je rijdt er 15000 per jaar dan ben je misschien eens over 3 jaar aan de beurt voor een kop revisie. Kan je vast even sparen.Solid schreef:normaal gebruik van lpg moet je rekenen dat je tussen de 40.000 en 60.000 een nieuwe kop nodig hebt. Dit schijnt niet nodig te zijn met flaslube.
Dacht hem als elke dag auto te gaan gebruiken, voor woonwerk....maar al tot de conclussie gekomen dat dat misschien niet helemaal reeel is....
Zal dus 2 x per week worden, kom ik inderdaad eerder tegen de 10000km per jaar
Maar we zien wel hoe het allemaal loopt
Groet Marcel