LPG

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

marcel1968

LPG

Bericht door marcel1968 »

Hallo, ik wil LPG in mijn mustang gaan leggen....

dit omdat ik niet een auto koop om in de garage te stallen maar om mee te rijden, dus zolang er niet gestrooid wordt, gaat deze jongen er dagelijk zo'n 85 km mee rijden.....

Nu zie ik eigenlijk drie varianten.......

OMVL-S systeem - ca € 1200,- ingebouwd.
Impco full option systeem - ca € 1500,- ingebouwd.
en via http://www.iwemalpg.com/nl/diagnose.htm waar ik ca €2000,- kwijt ben, maar wel ca 25% minder gas gebruik volgens hun zeggen en hij goed loopt op GAS EN BENZINE.

Ik heb er geen kaas van gegeten, weet alleen dat ik de prijs minder belangrijk vindt dan een goede betrouwbaarheid !!

Waar rijden jullie mee en wat verbruiken jullie, met een 289 V8 :lol:

Bedankt Marcel.
Groet Marcel
metzijndrie

Re: LPG

Bericht door metzijndrie »

Wij hebben Impco.

Had netter ingebouwd kunnen worden (slangen lang, en de verdamper niet in de juiste TOP positie gemonteerd);
werkt weel goed verder.
We hebben een 289 A blok met 4 barrel carb; er is in mijn beleving weinig tot geen verschil tussen benzine en gas rijden.
Loopt 1 op 4.8 over lange termijn gemiddeld; op de snelweg met zeg 60 mijl/uur loopt hij zuiniger.

Gertjan
Laatst gewijzigd door metzijndrie op zo 28 aug, 2011 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
2008
Donateur 2015

Bericht door 2008 »

Je hebt gelijk; er dient mee gereden te worden.

Ik heb er ook een Impco installatie in zitten
1964 V8 289 en automaat; verbruik 1 op 5.
(tot mijn verbazing op vakantie vol bepakt en met karretje, op l'autoroute; 1 op 6 !?)

Ik heb me er nog nooit in verdiept, maar ik vind wel dat er bij mij een enorm vermogensverlies is op LPG. Dit heb ik bij andere auto's nooit zo sterk ervaren. Maar ik vermoed dat het probleem ergens bij mijn Mustang ligt.

Goed lopen op gas en benzine zal ie bij ieder systeem doen, mits goed onderhouden.

Succes!
Marc
LTD
Contacteer:

Bericht door LTD »

ik heb er iets Italiaans inzitten zat er al in toen ik hem kocht
als ik zelf voor ene installatie zou kiezen zou het impco worden
mijn 351w 2bbl doet ongeveer 1 op 4 op lpg en hetzelfde op benzine
sinds ik er een ander carburateur in heb zitten merk ik geen vermogensverlies op lpg (met de oude versleten carburateur wel )
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
gert-jan

Bericht door gert-jan »

wij hebben ook impco
we hadden zo'n impco-arm er aan hangen, maar de luchtfilter zit nu op de carb. reageert dus nu veel vlotter.

liep voor de motortransplantatie goed op benz en op gaz, nu alleen op gaz. ik vermoed dat de benzinepomp kaputt is.

men zegt dat een amerikaan he best met impco rijdt, of dat zo is?... :roll:

verbruik is zo'n 1 op 4.6, zijn echte km! dus zonder afwijking
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
marcel1968

Bedankt voor jullie reacties, rond de 1:5 is dus normaal :-) mocht het meer zijn is er iets niet goed....

Systeem blijft lastig......IMPCO lijkt de favoriet 8)
Groet Marcel
annesmustang
Contacteer:

Bericht door annesmustang »

ook ik heb er een impco in liggen
auto rijdt goed op lpg en benzine

4,1L 6 cilinder motor rijdt 1:7 bij 75 mp/h (120km/h) :wink:
1966 mustang coupe, 250 cube 6L / c4 cruise o matic / transgo shiftkit / lpg
http://www.annesmustang.nl
henk102

Bericht door henk102 »

Ook ik rijd ongeveer 1 op 5 met een 289 V8 en een 2bbl carb. heb er een Necam installatie inzitten, loopt zowel op benzine als LPG, heb wel het idee dat hij op LPG iets minder fel is dan op benzine, maar misschien wordt dat nog wel anders als ik mijn carb. een keer reviseer.
Mustang silverblue 1966 289Cui AOD
Ratrod

Bericht door Ratrod »

Ik weet niet precies wat voor systeem ik heb. Ik heb zo'n opwarmdinges en dan een slang naar de carb en ik kan gewoon met het originele luchtfilter blijven rijden. Hij rijdt beter op gas dan benzine. Komt doordat 'ie te weinig op benzine heeft gereden in het verleden.

Verbruik is ongeveer 1:5 met een gecamde 5.0.

Ik denk dat dat systeem met 25% minder verbruik zichzelf vlot terugverdient. Helemaal met 85 km per dag.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
marcel1968

Hoi, bedankt voor de antwoorden....

denk als die gasten mij kunnen overtuigen wat ik meer krijg ik voor de duurdere ga...als hij echt 25% zuiniger is :?

Eerst een maand op benzine, kijken of hij betrouwbaar is en of het me bevalt....als het niet bevalt gooi ik er geen LPG in...maar dan gaat hij gelijk in de verkoop 8) maar daar gaan we niet vanuit :lol: maar bij mij is altijd alles te koop :ok:
Groet Marcel
drietakt
Donateur 2012

Bericht door drietakt »

kijk eens op de site van bs autotune,
groet peter
marcel1968

Hoi, bedankt voor de tip!

Maar dit wordt mij te duur vanaf €2500 ingebouwd...zeker als ik hier alleen maar positieve reacties lees over IMPCO !

Groet Marcel
Groet Marcel
capri v8 driver

Bericht door capri v8 driver »

OMVL-S systemen heb ik in diverse autos gehad en werkte zonder problemen. De capri met een 5.0 ho 5 bak gebruikte gemiddeld 1 op 8 met dit systeem en ook in mijn mustang zit weer een OMVL-S systeem, al verbruikt deze een stuk meer dankzij de automaat en een 100 kg meer gewicht tegenover de capri en ook zal de luchtweerstand een rol spelen.
Joliet Jake

Bericht door Joliet Jake »

Hoi Marcel,

Is je blok wel geschikt voor rijden op LPG, Kop revisie met geharde klepzetels en zo, zo niet komen daar de kosten ook nog bovenop de LPG instalatie.
Ik heb ook van de meeste mensen gehoord dat een amerikaan het best met een Impco rijd, Eigenlijk elk blok boven de 4 liter.

Even een vraag voor mezelf
Ik heb in de Econoline 5.0L een Italiaans systeem liggen maar ben daar niet erg tevreden over, Rijd slecht op benzine, en bij temperaturen onder de 15graden moet ik minimaal een kwart gas blijven geven tot de motor op temperatuur anders bevriest mijn verdamper.
Waaraan kan dit liggen? Ik heb hem tot 2 keer toe laten nakijken bij Cas van de Mosselaar in Grave, zij zeggen niets te kunnen vinden.
Ik zit zelf aan een Choke probleem te denken.
A horse between my Lions

1968 289 V8 Convertible
1984 Econoline E150 5.0L LPG
2x Peugeot 305 Break

''Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now''
CAT

Bericht door CAT »

Net die van mij laten plaatsen. Een Prins VSI LPG installatie met valve care unit. Niet goedkoop maar blijkbaar top techniek. Je mag een 3000 € rekenen voor plaatsing. Bekijk maar even de site van AGS Belgie. Blijkbaar zit Prins systemen ook in Eindhoven. www.prinsautogas.com

Momenteel loopt alles perfect. Hoegenaamd geen vermogensverlies. Volgens de installateur mag je rekenen op een 15% meer verbruik dan op benzine wegens de lagere verbrandingsenergiewaarde van LPG.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”