Iemand ervaring?

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Re: Iemand ervaring?

Bericht door Ghost Rider »

Stefan, waar kom je zelf vandaan als ik zo vrij mag zijn ?

als je mijn bericht goed leest, zie je dat ik persoonlijk... etc.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Stefan Mexico

Bericht door Stefan Mexico »

Hoi,

toch nog even een vervolg op m'n eventuele aankoop bij Kooren.

Ik had Jeroen meerdere keren aan de telefoon gehad en hem de oren van z'n hoofd en de kleren van het lijf gevraagd :wink: bij wijze van spreken dan...
Hij verzekerde mij dat het om een absoluut roestvrije wagen ging,zeker wat de bodem betrof.
Er zouden hier en daar wel wat gebruikssporen zijn,maar daar had ik geen probleem mee.

Ik weet ook wel dat een auto van meer dan 40 jaar z'n fouten en gebreken heeft.

Er hing ook een heel verhaal aan vast betreffende z'n goed naam en reputatie,z'n betrouwbare mannetjes in "the states",enz,je kent het wel.

Toen ik daar aankwam zag ik al,zonder uit m'n wagen te stappen,dat dit 'm niet zou worden....
Maar wij Belgen zijn goed opgevoed,dus uit beleeftijd toch maar eens van wat dichter bekijken.

Het interieur en de kap was mooi,eerlijk is eerlijk.
Met de gebruikssporen van het koetswerk kon ik ook best leven.

Misschien toch niet goed gezien;de leeftijd heeft wel invloed op je ogen zeggen ze:roll: :?:

Maar toen de wagen op de brug stond om de bodem te bekijken,bleek dat er niets scheelde met m'n waarnemingsvermogen (mooi woord hé...).

De zwarte tectyl was gewoon bovenop het vuil aangebracht,in de hoop het één en ander te verdoezelen.

Ook een drietal roestplekken op de binnenspatborden die te zien waren op foto's,en waarover ik hem aangesproken had,waren vakkundig dichtgesmeerd met
een laagje zwart eroverheen.

Toen ik Jeroen zei dat ik enkele foto's van hem had gekregen met de bodem in "pure plaat",kwam er een schuchtere uitleg dat dit nog in de USA gedaan was door de vorige eigenaar vooraller hij overzee kwam....

De tectyl was op sommige plaatsen nog niet droog,na een maand onderweg geweest te zijn...begrijp je :roll:

Hij wilde de tectyl gerust verwijderen en dan mocht ik nog eens komen kijken.

Ja,dag Jan;nog eens 340km rijden om een rotte bodem te bekijken :smt018 ,nee dank u,voor mij hoefde het niet meer.

Enfin,om een lang verhaal wat korter te maken,na heel wat discutie toch wat meer dan de helft van m'n voorschot (iets wat ik uit principe noooooiiiit betaal wegens te tricky...)terug gekregen.

Hierbij wil ik niemand slechte publiciteit bezorgen,maar let zeer goed op wat je koopt.

En geef geen voorschot op een wagen die je niet gezien hebt.

Groeten,Stefan.
mustang1995GT

Bericht door mustang1995GT »

Das dan wel een beetje balen! Achja, er zullen vast nog wel andere mooie Mustangs voorbij komen, dus veel succes met de zoektocht!
1970 Saab Sonett 3
2002 Mustang GT
1969 Dodge D100 (daily driver)
1950 Nash Ambassador
1995 BMW 328i trackday auto
1968 Chrysler New Yorker
Stefan Mexico

Ik zal nog maar rustig wat rondkijken.

Ik zou normaal morgen naar een '66-er convertibel V8 gaan kijken,maar volgens z'n plaatje in de deur is het een 6-in lijn,die omgebouwd is naar een V8,wel met de assen en naven;maar toch.

Dan heb ik toch liever een originele V8,of is dit een verkeerde gedachte? :?:

Groeten,Stefan.
mustang1995GT

Bericht door mustang1995GT »

Als het goed gedaan is is het natuurlijk geen ramp, maar een originele zou natuurlijk mooier zijn!
1970 Saab Sonett 3
2002 Mustang GT
1969 Dodge D100 (daily driver)
1950 Nash Ambassador
1995 BMW 328i trackday auto
1968 Chrysler New Yorker
Stefan Mexico

De wagen staat op marktplaats.nl.

Het gaat om de rode convertibel met de zwarte stripes onderaan de deuren.

Wat denk je?
gert-jan

Bericht door gert-jan »

hej Stefan,
dat is balen zeg. jammer van jouw voorschot. is een dure maar wijze les geweest.

sec6 met de verdere zoektocht.
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

uh maar wacht eens... voorschot.
Voorschot is toch alleen als je een auto koopt... of is hij speciaal voor jou naar Nederland gehaald ?
Als ik op een auto een voorschot betaal, ga ik er van uit dat dat als een aanbetaling voor het totaal bedrag geldt. Maar als de auto niet aan de omschrijving voldoet, dus niet voor een koop in aanmerking komt heeft de verkopende partij toch geen recht op jou aanbetaling ?

Daarnaast, ben je onder tussen al bij Geevers geweest ?
vandaag nog even geweest, heeft weer een hele hoop nieuwe snoepjes in de snoepjes winkel binnen ! ik zeg doen
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Stefan Mexico

De wagen was al onderweg en stond al op z'n site toen ik contact opgenomen heb met Kooren.
Er kon 2000,-euro van de prijs af als ik de wagen reserveerde vooralleer hij aankwam.

Ik heb me toen,na meerdere uitgebreide telefoongespreken en een aantal foto's,laten verleiden tot het betalen van een voorschot.
De overeenkomst was dat ik de helft van het voorschot terugkreeg al ik de wagen niet nam.

Ik had een voorschot gegeven van 800,- euro.

Ik had in gedachte dat de wagen nooit zo slecht zou zijn dat ik hem,in geval van tegenslag,terug zou kunnen verkopen zonder er zelf geld bij in te schieten maar dat was niet het geval.

Na heel wat discutie na het bekijken van de wagen én het aanspreken van vader Kooren (via mail;want plots krijg je Jeroen niet meer zo vlot aan de telefoon....),heb ik 600,-euro teruggekregen.

Als....ik er in de toekomst een wagen zou kopen,zou de overige 200,-euro verrekend worden. :wink:

Het blijft natuurlijk 200,-euro"leergeld",en da's makkelijk verdiend van Kooren,maar ik heb geen zin om er een zaak van te maken,alhoewel ik ook denk recht in m'n schoenen te staan.
Als ik m'n telefoonkosten vanuit België optel,dan weet je het wel.

Laat dit een waarschuwing zijn voor de mensen die zich zouden willen laten verleiden;gewoon wachten tot de wagen in kwestie er is en dan pas beslissen.
Is hij voor je neus toch verkocht,pech,maar je hebt er tenminste geen geld aan verkwist.

Kooren heeft dan wel 200,-euro van mij op zak,maar die betaald hij nu terug via deze waarschuwing.

Misschien moet ik maar eens m'n rekeningnummer doorgeven aan zij die zich geroepen voelen.... :lol:
Stefan Mexico

Hallo Ghost Ryder,ik heb je een pb'tje gestuurd,heb je het ook ontvangen;ik ben nogal onhandig met de computer... :?
Pfffff,de electronica,geef mij maar iets met tandwielen... :roll:

Vriendelijke groeten,Stefan.
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”