Ben je in de garage vanavond ?
Dan kom ik even langs....
Moderator: Shelby GT-H
Normaal gezien wel. Ik zou nog misschien even naar de kliniek gaan, maar dat weet ik nu nog even niet.GTA67 schreef:Natuurlijk, als je "krak" hoort, dan best stoppen...![]()
Ben je in de garage vanavond ?
Dan kom ik even langs....
Je kunt gewoon een tik geven op de bouten hoor.. ik neem aan dat er geen gietijzeren bouten in de kop zitten.silverbullit schreef:ja vooral op een stuk gietijzer gaan rossen met een hamer!!![]()
Als het niet lukt zet een stuk pijp op de sleutel. verleng de arm dan vergroot je het moment.
Basis natuurkunde
Hela, hela, Aldi, is wel van Rothewald uit Duistland hé?GTA67 schreef:Eric is inderdaad bezig met zo een minisleuteltje van de Aldi (Lidl of Blokker)
Tussen uitlaatkanaal 2 en 7 zit een passage die recht onder de carburateur doorloopt met als doel het lucht benzinemengsel snel op temperatuur te brengen bij een koude start. Om te voorkomen dat olie tegen dit hete deel van het spruitstuk spat zit in het midden een deksel oftewel " intake baffle". Door de jaren heen kan door niet regelmatig olieverversen de binnenkant van dit deksel helemaal aankoeken en een deel van z'n werking verliezen. Op de eerste foto van mijn oude 2V intake is dit deksel als een verdikking goed te zien. Het deksel zit met een soort van gekartelde klinknagels vast.okp schreef:Emiel is net geweest. Ik moet gewoon een sleutel met een grotere arm kopen, kan zo te weinig druk zetten. Intussen intake manifold schoon aan het maken. Eronder zit een stuk plaat vast gezet met 2 nagels? Krijg ik dat er op de een of andere manier af?
grtz
Eric
Ik bedoelde de grootte, niet de kwaliteit !!!is wel van Rothewald uit Duistland hé?

Ik dacht dat je een momentsleutel nooit mocht gebruiken om iets los te draaien? Kan je de sleutel mee beschadigen namelijk.Mustang67-Emiel schreef:ja dat is waar, had het iets anders moeten schrijvenje moet natuurlijk niet de bouten door de kop heen slaan. Maar als je echt veilig wilt zijn moet je ze met een momentsleutel losdraaien.
Ligt aan het type momentsleuteleleanor schreef: Ik dacht dat je een momentsleutel nooit mocht gebruiken om iets los te draaien? Kan je de sleutel mee beschadigen namelijk.