waar koop je gereedschap.
Moderator: Shelby GT-H
Mensen aangezien ik van plan ben om veel te sleutelen heb ik dus ook goed gereedschap nodig.
Nu is mijn vraag waar koop je zoiets, wat zijn de prijzen (duur dat weet ik) en wat zijn de goede merken.
de benodigde gereedschappen:
- een goed boormachine / schroefmachine
- een zeer goede doppenset (dus onvoorwoestbare doppen)
- een set ringsleutels
- een set steeksleutels
Met nadruk dus op kwaliteit.
Nu is mijn vraag waar koop je zoiets, wat zijn de prijzen (duur dat weet ik) en wat zijn de goede merken.
de benodigde gereedschappen:
- een goed boormachine / schroefmachine
- een zeer goede doppenset (dus onvoorwoestbare doppen)
- een set ringsleutels
- een set steeksleutels
Met nadruk dus op kwaliteit.
En niet te vergeten een goede momentsleutel. Vooral als je sleutelt aan de motor is deze onontbeerlijk. Let wel goed op dat de krachtaanduiding ook in pounds per square inch wordt aangegeven. In de meeste mustang shopmanuals staat de kracht op deze manier weergegeven. Verder gold voor mij tot nu toe, goed koop is duurkoop. Heb bijvoorbeeld laatst een ring/ratelsleutel gekocht en deze was alleen al EUR 35,-. Als je iets aanschaft, schaf dan ook gelijk iets duurzaams aan is mijn tip.
Succes.
Succes.
NOW 1966 coupe L6
SOLD 1965 2+2 fastback 302 5.0 HO, C4, PS, PB
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, Discs
SOLD 1965 2+2 fastback 289 V8, C4
SOLD 1965 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1965 2+2 fastback 302 5.0 HO, C4, PS, PB
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, Discs
SOLD 1965 2+2 fastback 289 V8, C4
SOLD 1965 coupe 289 V8, C4, PS
-
BornAgainMustangLover
Heb zelf een DeWalt, fantastisch apparaat, wel duur.
Voor een schroef-/ boormachine voor auto's kan ik je een Festool aanraden. Kosten wel knaken, maar heeft een groot voordeel tov mijn DeWalt: De kop kan eraf, terwijl dan wel gewoon bitjes te plaatsen zijn. Reuzehandig voor schroeven op plaatsen waarvoor de gemiddelde accutol (ook de mijne) te lang is om tussen te komen. En neem niet een te lichte, zou ik willen zeggen. Qua gewicht, bedoel ik (hier wil ik dan die knipoogsmiley plakken, maar dat lukt me nooit. Denk 'em er maar even bij)
J¢rgen
Voor een schroef-/ boormachine voor auto's kan ik je een Festool aanraden. Kosten wel knaken, maar heeft een groot voordeel tov mijn DeWalt: De kop kan eraf, terwijl dan wel gewoon bitjes te plaatsen zijn. Reuzehandig voor schroeven op plaatsen waarvoor de gemiddelde accutol (ook de mijne) te lang is om tussen te komen. En neem niet een te lichte, zou ik willen zeggen. Qua gewicht, bedoel ik (hier wil ik dan die knipoogsmiley plakken, maar dat lukt me nooit. Denk 'em er maar even bij)
J¢rgen
-
mustangclubalmere
- Contacteer:
-
Green-Dragon
- Contacteer:
Goed gereedschap zoals steek- en ringsleutels doppen, ratels, en schroevendraaiers is niet te koop bij een bouwmarkt !
Kies bijvoorbeeld voor Hazet of Gedore daar kun je jaren plezier van hebben. Wil je het echt goed (Amerikaans) aanpakken dan is Snap On een optie (de dollar is laag, dus misschien vallen de prijzen nu mee, kijk maar eens op www.snapon.com).
MAAR BOVEN ALLES !!! GEBRUIK PASSEND GEREEDSCHAP !!!
Dus geen kruiskop schroevendraaier in een Pozidriv schroef, een metrische dop op een engelse bout, enz., dan gaat elk merk naar de kl**te
Gr Willem
Kies bijvoorbeeld voor Hazet of Gedore daar kun je jaren plezier van hebben. Wil je het echt goed (Amerikaans) aanpakken dan is Snap On een optie (de dollar is laag, dus misschien vallen de prijzen nu mee, kijk maar eens op www.snapon.com).
MAAR BOVEN ALLES !!! GEBRUIK PASSEND GEREEDSCHAP !!!
Dus geen kruiskop schroevendraaier in een Pozidriv schroef, een metrische dop op een engelse bout, enz., dan gaat elk merk naar de kl**te
Gr Willem
Ik sluit me volledig aan bij Shelby 500 GT....Facom is heel degelijk, proffesioneel gerief. In de garage waar ik werk gebruiken ze naast Facom ook Stahlwille en Usag. Ook niets op aan te merken maar ik prefereer toch Facom. Reken voor een eenvoudig doppensetje van Facom toch al gauw tussen 300 en 400 euris.
Vorig jaar heb ik op E-Bay een grote momentsleutel gekocht van Hazet voor 15 euro. Was nog in verpakking, verkoper wist niet wat het was hahaha.... effe sjance hebben!
Vorig jaar heb ik op E-Bay een grote momentsleutel gekocht van Hazet voor 15 euro. Was nog in verpakking, verkoper wist niet wat het was hahaha.... effe sjance hebben!
Dat ik net begon heb ik op de vehickel een set dopsleutels gekocht.
Deze was 100 euro, maar is ook 100 delig en dusdanig geslepen dat er zowel europese als amerikaanse en engelse maten mee gesleuteld kunnen worden.
Ook zitten er schroefbitjes, tork en imbusbitjes bij.
Ik heb op een set universele (ook us en mm maat) steek-ringsleutels nog geen ander gereedschap (okok, natuurlijk wel wat tangetjes ed) gekocht en hiermee heb ik de hele auot gesloopt.
Dit setje ind ik nog steeds DE aankoop van de afgelopen paar jaar.
Ik weet niet precies het merk, maar de stand die het verkocht staat er nog steeds en ze verkopen ook het roestdrankje rustarrestor.
Ze geven levenslange garantie en laatst had ik een vraag mbt een verlengstuk dat ik niet zo goed vond werken en hun eerste reactie was, breng maar, dan krijg je een andere. Dus waar voor je geld.
Rinke
Deze was 100 euro, maar is ook 100 delig en dusdanig geslepen dat er zowel europese als amerikaanse en engelse maten mee gesleuteld kunnen worden.
Ook zitten er schroefbitjes, tork en imbusbitjes bij.
Ik heb op een set universele (ook us en mm maat) steek-ringsleutels nog geen ander gereedschap (okok, natuurlijk wel wat tangetjes ed) gekocht en hiermee heb ik de hele auot gesloopt.
Dit setje ind ik nog steeds DE aankoop van de afgelopen paar jaar.
Ik weet niet precies het merk, maar de stand die het verkocht staat er nog steeds en ze verkopen ook het roestdrankje rustarrestor.
Ze geven levenslange garantie en laatst had ik een vraag mbt een verlengstuk dat ik niet zo goed vond werken en hun eerste reactie was, breng maar, dan krijg je een andere. Dus waar voor je geld.
Rinke
Dure merken als Hazet, Stahlwille, Facom is voor professioneel en intensief gebruik en voor de gewone hobbiesten zoals ons onbetaalbaar en volgens mij ook niet echt nodig.
Ik heb veel Gedore gereedschap gekocht in de engelse maten
via een ijzerwaren winkel en kreeg 30-40% korting en dan betaal je ongeveer hetzelfde als dat zgn goedkope gereedschap op oldtimer beurzen (= niet dus). Van de moment sleuteles heb ik die van Gedore in 1/2" en 3/8" van ondermerk Rahso.
Ring-steek sleutels van Draper en dan vooral de ring gebruiken met steelsleutel kun je alleen aan draaien niet vastzetten
Wat wel goed te doen is in KINGTony gereedschap en dan bedoel ik de doppen sets, dat is goed en degelijk spul voor goede prijs. In de uitgebreide doos zitten ook grote maten zoals 1 1/4" voor de wielmoeren en dwarsstang onder de motor.
Let er ook op dat je 6 kantige doppen neemt die sluiten altijd perfect op de moeren, want bij 12 kantige doppen kunnen de doppen bij slechte moeren doorschieten.
Je hebt doppen nodig van 1/2", 1/4" en 3/8"
van de 1/2"zou ik de normale lengte nemen van 1/4"en 3/8" de lange doppen. Verder diverse verlengstukken en kniegewrichten.
Ik heb veel Gedore gereedschap gekocht in de engelse maten
via een ijzerwaren winkel en kreeg 30-40% korting en dan betaal je ongeveer hetzelfde als dat zgn goedkope gereedschap op oldtimer beurzen (= niet dus). Van de moment sleuteles heb ik die van Gedore in 1/2" en 3/8" van ondermerk Rahso.
Ring-steek sleutels van Draper en dan vooral de ring gebruiken met steelsleutel kun je alleen aan draaien niet vastzetten
Wat wel goed te doen is in KINGTony gereedschap en dan bedoel ik de doppen sets, dat is goed en degelijk spul voor goede prijs. In de uitgebreide doos zitten ook grote maten zoals 1 1/4" voor de wielmoeren en dwarsstang onder de motor.
Let er ook op dat je 6 kantige doppen neemt die sluiten altijd perfect op de moeren, want bij 12 kantige doppen kunnen de doppen bij slechte moeren doorschieten.
Je hebt doppen nodig van 1/2", 1/4" en 3/8"
van de 1/2"zou ik de normale lengte nemen van 1/4"en 3/8" de lange doppen. Verder diverse verlengstukken en kniegewrichten.
-
huik
het beste gereedschap vind je in de 5 euro bak bij de Gamma!!!!
geintje
als je voor pure kwaliteit gaat moet je bij snapon zijn je betaalt de hoofdprijs maar het is niet stuk te krijgen. krijg je het toch stuk dan heb je garantie en dat is echte garantie de service is top.
maar voor een veel minder geld heb je heel goed gereedschap van gedore.
force is nog weer goedkoper maar ook weer minder goed maar zeker geen duurkoop.
voor hobbie zou ik voor force gaan dan kan je voor het zelfde geld veel meer kopen zodat je niet zit te kloten omdat je niet het juiste heb gekocht.
geintje
als je voor pure kwaliteit gaat moet je bij snapon zijn je betaalt de hoofdprijs maar het is niet stuk te krijgen. krijg je het toch stuk dan heb je garantie en dat is echte garantie de service is top.
maar voor een veel minder geld heb je heel goed gereedschap van gedore.
force is nog weer goedkoper maar ook weer minder goed maar zeker geen duurkoop.
voor hobbie zou ik voor force gaan dan kan je voor het zelfde geld veel meer kopen zodat je niet zit te kloten omdat je niet het juiste heb gekocht.
-
Mustang200
By the way: op Gedore en Dowidat (zelfde) zit ook levenslange garantie. Ik had ooit een verstelbare moersleutel (in de volksmond ook wel Bahco genoemd, maar dat is eigenlijk een merknaam) van Gedore, een oud ding met een scheurtje en daar ben ik mee naar een willkeurige Gedore-dealer gegaan en deze heeft het via de vertegenwoordiger om laten ruilen voor een nieuwe, zonder kosten of vragen.
I.d.d. Snap-On en Facom is top-of-the-bill, maar met de iets mindere merken kun je heel goed uit de voeten, alleen goed op de maatvoering letten. Boormachine het liefst een Bosch, maar dan wel de blauwe, de groene is voor de eenvoudige "doe ut zelfert". kata
I.d.d. Snap-On en Facom is top-of-the-bill, maar met de iets mindere merken kun je heel goed uit de voeten, alleen goed op de maatvoering letten. Boormachine het liefst een Bosch, maar dan wel de blauwe, de groene is voor de eenvoudige "doe ut zelfert". kata
'65 Ford Mustang Hardtop Coupe 200cid L6
'72 Oldsmobile Delta 88 Royale 455cid V8
'59 DeSoto Commercial Utility
'88 Chevrolet Sprint Turbo
'72 Oldsmobile Delta 88 Royale 455cid V8
'59 DeSoto Commercial Utility
'88 Chevrolet Sprint Turbo
Heb laatst een setje van gearwrench meegenomen, met ringratel/steek en normale ratel, maar perfect setje hoor.
'73 Mach 1 (Medium-Bright Yellow) Q-code motor ( 351- 4v dus;) )
Nog steeds in restauratie maar er zijn vorderingen, al gaan ze langzaam...
Peu 205 1.8TD '92 Dagelijkse auto ...tsjah je moet wat :O
Nog steeds in restauratie maar er zijn vorderingen, al gaan ze langzaam...
Peu 205 1.8TD '92 Dagelijkse auto ...tsjah je moet wat :O