Le Mans Classic 2010

Hier staan alle links en verslagen van Meetings van 2009 t/m 2012

Moderator: Shelby GT-H

Mustangdriver
Contacteer:

Le Mans Classic 2010

Bericht door Mustangdriver »

Terwijl Marc en Jacco al op weg zijn naar La Douce France voor dit 3 dagen durend evenement, maak ik me ook langzaam klaar om te vertrekken. Morgenvroeg om 6u stipt laat ik de 302 aanvangen met de 536km naar onze chambres d'hôtes die op 40km van het circuit ligt. Om 14u heb ik afgesproken met Marc & Jacco en de rest van de MustangPassion groep. De weersvoorspellingen zien er goed uit, en de fototoestellen (inderdaad 2) zijn er klaar voor. Ik ga, naast enorm genieten, ook proberen van wat fotootjes te nemen (ik ga voor 1000). Voor diegenen die de topics van de 6u van Francorchamps als gelezen heeft, het zal de moeite zijn.

A bientôt :mrgreen:

Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
frankpost
Contacteer:

Re: Le Mans Classic 2010

Bericht door frankpost »

veel plezier gewenst, en vergeet het fototoestel niet overmatig te gebruiken ;)

gr
Frank
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Mustangdriver
Contacteer:

Zoals beloofd een verslag ! Het is moeilijk om het te beschrijven zonder even met cijfers op de proppen te komen: 6000 oldtimers, 400 race wagens, 100 000 bezoekers. Le Mans Classic is immens. Ook het circuit is groot, vergeet niet: het is 13km lang. Je legt dus ook wat kilometers af.

Vrijdagmiddag rond 14 sta ik te wachten op Marc & Jacco en de heren van MustangPassion France. (ik ben ’s morgens om 6u al vertrokken zodat ik eerst langs de chambre d’hôtes kan langsgaan) Eens het ticket rijden we met een 7tal mustangs het circuit binnen. Na wat file parkeren we op de grote “Ford” parking. Volgende clubs zijn aanwezig: GT40, Capri, DeTomasso, Shelby Club de France, Mustang Club de France en uiteraard MustangPassion. We verkeren dus in goed gezelschap. En dan vertrek ik voor een verkenning van het circuit. Ik doe eerste de paddocks, waar ik de Shelby’s, GT40 en Corvette’s van dichtbij kan bewonderen. Uiteraard staat er nog veeeeel meer moois, teveel om op te noemen natuurlijk. Maar toch, wat dacht je van de Porsche 917 ? Of een BMW “batmobile” ? Of een Ferrari Daytona ? Of een Lola T70 ? Genoeg dus om uren naar te kijken, en te luisteren. Na even de shops bezocht te hebben trekken we naar de Dunlop tribune, net aan de eerste chicane na het rechte stuk aan de tribunes. De proefritten gaan van start en al het moois dat we daarnet van dichbij gezien, brult nu voorbij ! Machtig mooi. Ondertussen is het al vrij laat en verlaten we het circuit voor een hapje. Niet vergeten dat we in Frankrijk zijn natuurlijk.

Zaterdagmorgen zijn we rond 10u terug op het circuit, terwijl ik gisteren nog in short en t-shirt rondwandelde, gebeurd dat vandaag in lange broek en hemd (en dat met 35°) zoals het reglement vraagt. De hele ochtend en een stuk van de namiddag verkennen we de talloze clubstands. Ondertussen doen heel wat mensen hun rondje op het circuit (aan 150€), zodat ik heel wat oldtimers in aktie zie ook. (er wordt quasi nergens rustig gereden, zelfs binnen het circuit niet, zeker al niet de racewagens want die moeten altijd flink gas geven om de motor draaiend te houden). In de vroeg avond beginnen dan de eerste races. Elke sessie herbergt aan aantal jaren (vb 1962-1965), en er zijn 3 manches per sessie. Deze laatsgenoemde neemt zelf een “Le Mans” start ! Zeer indrukwekkend al deze boliedes tot leven te horen komen, en dan voorbij donderen. De GT40’s in deze sessie zijn talrijk aanwezig en haalt dan ook een 1e overwinning. De volgende sessie heeft dan de Shelby’s. Deze rijden eerder achteraan, de snelheid van een GT350 is nu eenmaal lager dan van een Porsche 917 (vergeet niet dat het lange rechte stuk, snelheden toelaat tot meer dan 300km/h) Ook een oranje Pantera rijdt mee, maar is (helaas) niet indrukwekkend. Ook rijdt er een bekende Porsche mee: die waar Steve McQueen de 12h van Sebring mee won, samen met Peter Revson. Deze nummer 48 Porsche 908 werd tevens gebruikt als camera auto voor de film Le Mans. Eens de “interessantse” series afgelopen, verlaten we terug het circuit.

Zondagmorgen zijn nog vroeger daar (dus een geen file om binnen te raken), en nemen we plaats op de tribune aan maison Blanche (de chican voor het rechte stuk), daar tegenover is ook de pre grid, dus zien we de wagens daar het circuit op rijden. De eerste serie is spectaculair, want er wordt wat rondgespind met het verlaten van de chicane, zeer amusant natuurlijk en goed voor spectakel foto’s. Gelukkig is er nooit schade. De 2e serie is ook weer leuk, helaas maar 2 van de 4 Shelby’s meer, maar die zorgen voor een mooie race, zeker de eerste want die ging telkens dwars bij het uitkomen van de chicane ! Om 12u houden we het dan voor bekeken, het is nog een eindje terug naar Belgenland. Ik ben 800 foto’s rijker, beetje verbrand, en heb een SUPER weekend achter de rug.

Afbeelding
Net binnen op het circuit, met Jacco voor me en de MP jongens.

Afbeelding
Iemand een GT40 ?

Afbeelding
De motorruimte van een Ferrari Daytona.

Afbeelding
En die van de Shelby.

Afbeelding
Een van de oldtimerbussen waarmee je een ritje kon maken.

Afbeelding
Porsche "little bastard" replica (James Dean)

Afbeelding
Mooie Maserati Ghibli.

Afbeelding
Leuke bijnamen op deze Cobra.

Afbeelding
Wat een beest !

Afbeelding
Facel Vega.

Afbeelding
Minder gekend dan de Pantera: DeTomasso Mangusta.

Afbeelding
Ook een Belgische mustang deze HIPO GT fastback.

Afbeelding
Een Corvette hoeft niet altijd rood te zijn.

Afbeelding
Een van de vele Gullwings.

Afbeelding
Eenzame Camaro.

Groeten
Geoffrey

Mustangdriver
Contacteer:

En nu wat action shots !

Afbeelding
Een van de vele dikke vette's. Wat een geluid !

Afbeelding
Shelby's in vol gevecht.

Afbeelding
Wat dichter nu.

Afbeelding
Deze Daytona ging keihard.

Afbeelding
Deze iets té hard.......

Afbeelding
Lekker glijden, maar netjes gerecupereerd.

Afbeelding
Oeps.

Afbeelding
Voor de 3e keer achterstevoren met Ferrari.

Afbeelding
Zeldzame fout van een Cobra.

Afbeelding
Nog een Ferrari foutje, E-type moest hard in de remmen om te ontwijken.

Afbeelding
Machtig mooi, zo samen.

Afbeelding
Porsche 917

Afbeelding
De Steve Mcqueen 908 Porsche

Afbeelding
Mooie maar onbetrouwbare Pantera.

Afbeelding
Zeer snelle GT40

Afbeelding
Luide Lola.

De rest van foto's vinden jullie hier: http://sarin.lunarpages.com/~musta4/Sei ... /index.htm

Groeten
Geoffrey

Mack
Super User

Bericht door Mack »

Awesomeness.... :-)
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
67gt500
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door 67gt500 »

Hele mooie foto's Geoffrey!
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Wat is er nog toe te voegen aan het mooie verslag en de superfoto’s van Geoffrey? Dat de spinnende Ferrari een Bizzarrini is :mrgreen: :wink:

Voor Jacco en mij is het al weer de tweede keer dat we hier zijn en dat betekent dat het nooit zo speciaal kan zijn als de eerste keer. En om even echt-Hollands te zeuren, er heerst alle dagen een hittegolf met volle zon en 35 graden en dat belemmert ons wel een beetje. Dat gezegd hebbend blijft het een uniek en geweldig evenement. Hoewel er behoorlijk veel Amerikaanse racewagens meedoen moet je een brede auto- en klassiekerbelangstelling hebben om optimaal van dit evenement te kunnen genieten. Honderden kilometers van te voren kom je op de toegangswegen naar Le Mans al klassiekers tegen en er zijn er ter plaatse zo verschrikkelijk veel dat je soms niet eens meer omkijkt. Naast het visuele is zeker ook het auditieve aspect indrukwekkend: van de brullende, hamerende (Cobra’s!) en huilende raceauto’s naar de alom aanwezige klassiekers en andere speciale auto’s. Als je weer weg bent mis je die geluiden. Wij verblijven dit keer om logistieke redenen (leasediesel + caravan) op noodcamping “Bleu Nord” en ook die staat te schudden van de bijzondere auto’s, van de nieuwste Aston Martin tot de oudste Bentley. Ook wel de vermelding waard: de “gewone” 24 uur van Le Mans is een soort Britse race die per ongeluk op Frans grondgebied wordt verreden en deze “Classic” uitvoering is niet veel anders, 80% van de campingbezoeker blijkt Brits te zijn. Binnen de circuitmuren is de Britse overheersing minder sterk, maar zeker aanwezig. Wat Le Mans Classic verder zo leuk maakt is de mogelijkheid overal te kunnen komen en kijken, je kunt desgewenst je kuiten branden aan de uitlaten van auto’s die net in de paddock terugkeren van hun race. Een verzameling foto’s om een indruk te geven, met een dankwoord aan de vrienden van Mustangpassion France voor de als altijd hartelijke ontvangst – hun “apéro” (middagborrel) is en blijft ongeëvenaard - en een dankwoord aan Jacco voor het prima gezelschap onderweg en op de camping. Geoffrey en Pa en Rick en Patrick, leuk dat jullie er ook waren!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Marc
razor68blade

Bericht door razor68blade »

Schitterend! :up:
1969 Ford Mustang Mach 1 - Raven Black
351 windsor (M-code) stroked to 392 (3.89 rear end) - 4 speed toploader
Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

2012 staat genoteerd, dit wil ik ook eens meemaken...

Mooi verslagen, alleen de foto's van Geoffrey laden niet bij mij. Nog iemand problemen hiermee?

Aron
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Awesomeness x2... :-)

Als je daar met je Mustang (of Aston, of Cobra, of ...) komt, mag je er dan ook nog iets mee doen? Tentoonstellen? Rijden?
Laatst gewijzigd door Mack op wo 14 jul, 2010 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Mustangdriver
Contacteer:

Aha dat wat het een Bizzarini. Ik dacht al toen ik wat inzoomde op de foto's dat ik geen steigerend paard zag. OEPS :lol:

De apero van MP is inderdaad indrukwekkend, ik heb maar een beetje rode wijn gedronken, met 35°.......

Ik wist niet dat Patrck & Rick er ook waren (tot ie me maandag belde).

Geoffrey

mustang dd

Bericht door mustang dd »

mooie reportage mensen en alle foto's worden perfect geladen
:smt023 :smt023 :smt023
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Mack schreef:Awesomeness x2... :-)

Als je daar met je Mustang (of Aston, of Cobra, of ...) komt, mag je er dan ook nog iets mee doen? Tentoonstellen? Rijden?
Op die tijdelijke campings en rondom het circuit mag je alles doen wat de Franse wet toestaat :wink: .

Het binnenterrein is voor de clubs; wij waren natuurlijk van/met Mustangpassion France. Het evenement heet Le Mans "Classic", maar de leeftijdsgrens voor bezoekende auto's is volgens mij niet keihard. De leeftijdsgrens voor de raceauto's is op 1979 gesteld. In zijn algemeenheid zou ik zeggen dat jouw auto niet klassiek genoeg om echt aan dit evenement deel te nemen .... (maar op de parkeerterreinen buiten is ook allerlei fraais te zien)
Marc
67gt500
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door 67gt500 »

Aron66 schreef:2012 staat genoteerd, dit wil ik ook eens meemaken...

Mooi verslagen, alleen de foto's van Geoffrey laden niet bij mij. Nog iemand problemen hiermee?

Aron
De foto's van Geoffrey laden wel, maar de foto's van marc worden maar half weer gegeven en dit komt bij mij wel vaker voor, ook was dit al zo bij het oudere forum.
Heb hierover net Marcel een PB gedaan gisteren.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
frankpost
Contacteer:

Bericht door frankpost »

bedankt voor de fotoreportage!! wat een bakken!!!
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Gesloten

Terug naar “Alle meetings 2009 t/m 2012”