Vakantie Italië in Mustang '65 > wie houdt ons tegen?

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
mustangmicha65

Vakantie Italië in Mustang '65 > wie houdt ons tegen?

Bericht door mustangmicha65 »

Hallo allemaal, wij gaan binnenkort met de auto op vakantie. Totaal niet aan gedacht om met de Mustang te gaan, maar door velen om ons heen begint het wel te kriebelen.. Uit voorzorg heb ik alvast een ANWB wegenwacht Europa 'aangeschaft'. Het idee is om naar Toscane te rijden om daar van plaats naar plaats te trekken. Verstandig? Geen idee. Uitdaging? Zeker!
Wie heeft er nog tips? Vooral de kleine extra's waar wij -als relatief onervaren Mustang-rijders - niet aan zullen denken. Zo zij iemand met een oude Triumph, neem contactpuntjes mee(?).
Het wordt dus de eerste keer dat we zo'n flinke trip gaan maken met de stang. Hebben 'toevallig' vandaag ruim 150km gereden, heerlijk met de kap open! De auto heeft zich super gedragen!
Grtz
'64 half Mustang convertible, rood met een wit dak
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

tandenborstel, schone sokken en onderbroek en gereedschap. Dan heb je wel zo'n beetje alles. Veel plezier!

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
69MachI

Re: Vakantie Italië in Mustang '65 > wie houdt ons tegen?

Bericht door 69MachI »

mustangmicha65 schreef:Hallo allemaal, wij gaan binnenkort met de auto op vakantie. Totaal niet aan gedacht om met de Mustang te gaan, maar door velen om ons heen begint het wel te kriebelen.. Uit voorzorg heb ik alvast een ANWB wegenwacht Europa 'aangeschaft'. Het idee is om naar Toscane te rijden om daar van plaats naar plaats te trekken. Verstandig? Geen idee. Uitdaging? Zeker!
Wie heeft er nog tips? Vooral de kleine extra's waar wij -als relatief onervaren Mustang-rijders - niet aan zullen denken. Zo zij iemand met een oude Triumph, neem contactpuntjes mee(?).
Het wordt dus de eerste keer dat we zo'n flinke trip gaan maken met de stang. Hebben 'toevallig' vandaag ruim 150km gereden, heerlijk met de kap open! De auto heeft zich super gedragen!
Grtz
I go to Tuscany every year by car. I take my dogs with me. We drive to Milan and spend the night at my wife's parents' house and then continue on down to Cetona, our annual destination. I have not taken my mustang with me yet but it will happen either this year or next. I usually buy about 10-12 boxes of wine to bring back with me. If you want to take your mustang, think about loading it on the autoslaaptrein in s'Hertogenbosch and getting off in Livorno. You will save a lot of wear and tear on the car and spare yourself 20 hours of driving.

If you like red wine, stay in the Montepulciano region.
Let's just say that my car hauls more ass than a rickshaw driver pulling Jennifer Lopez up a hill.
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

That's a good alternative, slaaptrein.
By the way do you need all of that wine to get back to Holland??

Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Ratrod

Bericht door Ratrod »

Ga d'r voor, zou ik zeggen. Man, met een rode Mustang cabrio door Italië!

De inboorlingen zullen het ook zeker waarderen. (Bella machina!)

Meenemen: ducttape en WD-40. Als het beweegt maar het moet vastzitten, gebruik de ducttape. Als het vastzit maar het moet bewegen, gebruik de WD-40.

Schroevendraaiers, reservelampjes en zekeringen, wat sleutels met Engelse maten en wat van alle vloeistoffen.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Claire

Bericht door Claire »

niemand houdt je tegen. Gewoon doen en heel veel plezier.
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
69MachI

Bericht door 69MachI »

1967coupe schreef:That's a good alternative, slaaptrein.
By the way do you need all of that wine to get back to Holland??

Rene
We entertain a lot and buy stuff that you cannot find here or if you could, would spend 4X more per bottle compared to buying it there.
Let's just say that my car hauls more ass than a rickshaw driver pulling Jennifer Lopez up a hill.
gert-jan

Bericht door gert-jan »

in milaan ben je niet de neige mustang cabrio... :wink:

maarreh toch wel goed verzekerd tegen diefstal? of slaap je in de auto?
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

Ratrod schreef:Ga d'r voor, zou ik zeggen. Man, met een rode Mustang cabrio door Italië!

De inboorlingen zullen het ook zeker waarderen. (Bella machina!)

Meenemen: ducttape en WD-40. Als het beweegt maar het moet vastzitten, gebruik de ducttape. Als het vastzit maar het moet bewegen, gebruik de WD-40.

Schroevendraaiers, reservelampjes en zekeringen, wat sleutels met Engelse maten en wat van alle vloeistoffen.
Plus ijzerdraad, benzine slang wat klemen, siliconenkit en voor je weg gaat even als goed nakijken ook van onderen.
Ik ben zelf een keer in oostenrijk geweest met de mustang geen problemen gehad.
En kijk of er onderweg nog mustang zaken zijn voor onderdelen.

Afbeelding

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
mustangmicha65

Bericht door mustangmicha65 »

Bedankt allemaal voor de tips! Ik denk dat de kans dat we met de Mustang gaan erg vergroot is na deze heerlijke dagen. Heb vrijwel geheel dakloos rondgereden en is errug goed bevallen! Dat kan in Italy alleen nog maar beter worden hoop ik. Zal bij het uitstippelen van de route zeker de Mustangzaken in kaart brengen.. We gaan nog niet weg, maar zal de reserveonderdelen alvast proberen in te slaan, just in case. Nogmaals bedankt en jullie 'horen' het wel. Cheerz!!
'64 half Mustang convertible, rood met een wit dak
Mustangdriver
Contacteer:

Bericht door Mustangdriver »

Gewoon doen ! Ik rij elk jaar met de mustang naar het buitenland, het is geweldig. Voor het vertrek alles goed controleren en zoals hierboven al gezegd: neem wat reservestukjes mee en een reisverzekering.

We wachten al op de Italiaanse foto's !

Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
grandmaster n

Bericht door grandmaster n »

Ben een paar jaar terug ook met de Mustang naar Italië/Toscane geweest. Heb de tijd genomen om er te komen (3 dagen, nouja, 2,5...) want ik heb tenslotte vakantie dus geen stress. Maar als je er eenmaal bent.... die italianen vinden het geweldig (echte autofreaks) en zoveel amerikanen zie je daar niet. En wat is er nu mooier om met een V8 door die eeuwenoude dorpjes te blubberen?

Probeer ook een amerikanenmeeting aan te doen (jaja, die hebben ze daar ook). Dan ben je helemaal "the King" als je daar als nederlander aan komt tuffen !!!

Oh ja, wat had ik mee: extra vloeistoffen, een klein beetje gereedschap (het hoognodige, bij "grote" pech moet je iets anders.....) en de ANWB en een grote portemonnaie voor het benzinegeld :D :D :D

Succes!!!

gr
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”