Zo, na de gladjes verlopen testrit naar Frankrijk in zijn eerste week ben ik eerst maar eens gaan poetsen en nog eens poetsen. Ieder carrosseriedeel is wel vijf keer onder mijn handen doorgegaan, Commandant 4 voor de beschadigingen, clay bar voor de reiniging, paintcleaner, polish en tenslotte wax. Ik heb nu dus ook geen tennisarm maar een poetsschouder. Maarrrr, ik ben zeer in mijn nopjes met het resultaat! Hier wat een paar fotootjes van het resultaat met de mevrouw die zichzelf, zodra het gips van het linkerbeen af is, wel op zaterdagavond ziet uitgaan met deze auto (gaat niet gebeuren, natuurlijk).
Maar het is niet alleen schone schijn. Destijds bij de aankoopinspectie zag ik al wat roest aan de wielkastrand en dat is altijd een waarschuwing voor meer zorgen. Die zijn er ook zo links en rechts wel en de belangrijkste heb ik alvast aangepakt. Van de winter moet de bodem er aan geloven. Gelukkig allemaal redelijk beheersbaar, maar wel veel werk in het vooruitzicht – hoort bij een budgetauto!
Vandaag heeft Mustangmania Wil zijn expertise losgelaten. Wil is natuurlijk Fox-guru, maar de SN95 staat nog altijd op het Fox-platform en zeker de '94 en '95 5.0 HO komen technisch verregaand overeen met de Fox. Allereerst hebben we de luidruchtige benzinepomp aangepakt; het was ook maar goed dat we de tank hebben laten zakken want het vulhalsafsluitrubber was al gewoon stuk. Alle onderdelen, inclusief brandstoffilter dat boven de achteras gemonteerd zit, rubbers en natuurlijk de pomp zelf kwamen gewoon uit de rekken van Wil. Een bewerkelijke klus, maar heel fijn dat dat weer voor 15 jaar goed zit. Ook nog even de remvloeistof rondom ververst, vind ik wel fijn voor de gemoedsrust, even werk maar geen probleem.
Tenslotte heeft Wil ook nog tussen neus en lippen door de cruise control gerepareerd. De onderbrekingsschakelaar aan het rempedaal en/of de vacuümslang gaven een vacuümlek met een te zwakke cc-aansturing tot gevolg. Met ouderwets kunst- en vliegwerk is de slang opnieuw aangesloten en de schakelaar anders ingesteld: de cc werkt weer vlekkeloos. Wil, zeer bedankt, het was behalve gezellig en leerzaam ook zeer succesvol. (als je uit de telefoonfoto’s de indruk krijgt dat Wil al het werk gedaan heeft, dan is die indruk redelijk juist

)