Discswap & Wielophanging - Nieuwe Roller Spring Perches...
Moderator: Shelby GT-H
- 67mustangcabrio
Klopt Michel
Daar hebben wij het op de eindmeeting over gehad
Maar voor de zekerheid in mijn geval nog ff gecheckt en bij mij moet het zo

Maar wel goed te weten dat het ook anders mogelijk is
Frans
Daar hebben wij het op de eindmeeting over gehad
Maar voor de zekerheid in mijn geval nog ff gecheckt en bij mij moet het zo

Maar wel goed te weten dat het ook anders mogelijk is
Frans
Titanium gray 67er Ford Mustang Cabrio (302 V8.)
Black Chevrolet Pickup C20 1966 (350 V8)
Black Dodge RAM 5,7HEMI sport single cab
Black Chevrolet Pickup C20 1966 (350 V8)
Black Dodge RAM 5,7HEMI sport single cab
Guys,
aangezien de komende dagen de voorkant op de wielen kan, ben ik me alvast aan het inlezen op de achterremmen...
De nieuwe leidingen liggen er al klaar voor.
Het plan was om nieuwe schoenen erop te zetten, maar tijdens de bestelling heb ik er voor gekozen om compleet nieuw binnenwerk te vervangen *gezien de prijs enz*.
Ik heb alle spulletjes liggen, schoenen, cylinders, en alle veren etc...
Ik heb geen nieuwe trommels gekocht, en was van plan deze "uit te laten draaien".
Ongetwijfeld zijn er mensen mij voorgegaan, en zijn er mensen die tips hebben hierover?
Bij voorbaat dank!
aangezien de komende dagen de voorkant op de wielen kan, ben ik me alvast aan het inlezen op de achterremmen...
De nieuwe leidingen liggen er al klaar voor.
Het plan was om nieuwe schoenen erop te zetten, maar tijdens de bestelling heb ik er voor gekozen om compleet nieuw binnenwerk te vervangen *gezien de prijs enz*.
Ik heb alle spulletjes liggen, schoenen, cylinders, en alle veren etc...
Ik heb geen nieuwe trommels gekocht, en was van plan deze "uit te laten draaien".
Ongetwijfeld zijn er mensen mij voorgegaan, en zijn er mensen die tips hebben hierover?
Bij voorbaat dank!
Loud, Mean, Fast and Dirty!
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
[url]http://www.blacksky.nl/mustang68[/url]
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
- Mustangdriver
- Contacteer:
volgens mij moet je andere voering op je remschoenen laten plakken als je de trommels uit laat draaien.
heb ooit ook de trommels van de mustang laten doen en kreeg toen dikkere voering op de schoenen zodat de buitendiameter van de remschoenen weer net zo groot was als de binnendiameter van de trommel.
als dat niet het geval is zal hij in het begin maar op weing voering remmen.
heb dat bij de trommels van de granada opgelost door op bijde schoenen een plaatje van 1 mm op het onderste steunpunt te lassen.
waren ook standaard voeringen (nieuw) in uitgedraaide trommels.
heb ooit ook de trommels van de mustang laten doen en kreeg toen dikkere voering op de schoenen zodat de buitendiameter van de remschoenen weer net zo groot was als de binnendiameter van de trommel.
als dat niet het geval is zal hij in het begin maar op weing voering remmen.
heb dat bij de trommels van de granada opgelost door op bijde schoenen een plaatje van 1 mm op het onderste steunpunt te lassen.
waren ook standaard voeringen (nieuw) in uitgedraaide trommels.
andre
ford transit 2.0 tdci 2009
ford granada 2.8i ghia 1984 lpg
ford F250 supercab 460ci v8 1978 camper special lpg
ford F150 ranger 5.0i 1985 lpg
ford mustang 200ci l6 1966 sprint
ford transit 2.0 tdci 2009
ford granada 2.8i ghia 1984 lpg
ford F250 supercab 460ci v8 1978 camper special lpg
ford F150 ranger 5.0i 1985 lpg
ford mustang 200ci l6 1966 sprint
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
Bart,is het echt nodig om je trommels uit te laten draaien?
voel je echt hoogte verschillen als je je vinger er overheen haalt?
bij twijfel zou ik eerst even langs de remmenboer gaan om daar een oordeel te vragen.
Tonie
voel je echt hoogte verschillen als je je vinger er overheen haalt?
bij twijfel zou ik eerst even langs de remmenboer gaan om daar een oordeel te vragen.
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Ik kreeg het advies om ook goed op de trommels te letten, dat als je het complete binnenwerk vernieuwd, je ook moet zorgen dat de trommels "nog ok" zijn...
tuurlijk, als het niet nodig is, doe ik het liever niet, maar wil wel zekerheid over de staat van de trommels..
tuurlijk, als het niet nodig is, doe ik het liever niet, maar wil wel zekerheid over de staat van de trommels..
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
De stang staat weer op zn wielen!

De wielkast-band-hoogte is toch best wel veel...
Hij veert een stuk lekkerder op zn originele veren, maar het ziet er naaruit dat we toch een halve/hele/anderhalve coil van de originele af gaan halen...
Ook zit ik er aan te denken om de originele achter schokdempers erop te zetten om eens te kijken wat dat met de rijhoogte doet.
Die Hi-Jackers die er nu onder zitten, zitten me ook niet echt onwijs lekker...
Tuurlijk wel leuk om de hoogte in te kunnen stellen, maar blijf het een beetje een verkeerde toepassing vinden...
Wordt steeds leuker zo!

De wielkast-band-hoogte is toch best wel veel...
Hij veert een stuk lekkerder op zn originele veren, maar het ziet er naaruit dat we toch een halve/hele/anderhalve coil van de originele af gaan halen...
Ook zit ik er aan te denken om de originele achter schokdempers erop te zetten om eens te kijken wat dat met de rijhoogte doet.
Die Hi-Jackers die er nu onder zitten, zitten me ook niet echt onwijs lekker...
Tuurlijk wel leuk om de hoogte in te kunnen stellen, maar blijf het een beetje een verkeerde toepassing vinden...
Wordt steeds leuker zo!
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
Na een paar x heen en weer te rollen en de banden op spanning te zetten, zakte hij toch mooi 3 tot 4 cm in rijhoogte!
Maybe dat ie nog ietwat lager zou mogen liggen, maar dat bekijken we wel als ie weer rijdend op zn wielen staat.

Inmiddels de achtertrommel inhoud ook vernieuwd:
De schoenen waren behoorlijk verglaast!
Het is opzich een eenvoudig klusje, maar het is wel handy om een mooi staafje ijzer met een inham te gebruiken om de veren over de anchor pin te krijgen...
Ook is de volgorde van montage toch wel belangrijk om het een beetje eenvoudig te houden..
- Raakvlakken op de backingplate ingesmeerd met kopervet
- Adjusting nut/bolt ook in het kopervet gezet.
Er zit een kleine rand aan de buitenkant van de trommel, dus ik ga er maandag even mee naar de remmenzaak om te kijken of ze er nog wat mee kunnen...
Tuurlijk zou ik ook 2 nieuwe uit de states kunnen halen, samen met 2 nieuwe sets shocks (voor en achter), maar dat kan altijd nog...
Dat kost ook weer tijd, en ik heb komende week vrij om het 1 en ander af te bouwen. Dus mochten de trommels te fixxen zijn, zonder dat ik de shoes hoef aan te passen, gebruik ik die met de shocks die er onder zaten om hem iig rijdend te krijgen.
Ziet er naar uit dat we komende week wat testen kunnen doen!!!

Maybe dat ie nog ietwat lager zou mogen liggen, maar dat bekijken we wel als ie weer rijdend op zn wielen staat.

Inmiddels de achtertrommel inhoud ook vernieuwd:
De schoenen waren behoorlijk verglaast!
Het is opzich een eenvoudig klusje, maar het is wel handy om een mooi staafje ijzer met een inham te gebruiken om de veren over de anchor pin te krijgen...
Ook is de volgorde van montage toch wel belangrijk om het een beetje eenvoudig te houden..
- Raakvlakken op de backingplate ingesmeerd met kopervet
- Adjusting nut/bolt ook in het kopervet gezet.
Er zit een kleine rand aan de buitenkant van de trommel, dus ik ga er maandag even mee naar de remmenzaak om te kijken of ze er nog wat mee kunnen...
Tuurlijk zou ik ook 2 nieuwe uit de states kunnen halen, samen met 2 nieuwe sets shocks (voor en achter), maar dat kan altijd nog...
Dat kost ook weer tijd, en ik heb komende week vrij om het 1 en ander af te bouwen. Dus mochten de trommels te fixxen zijn, zonder dat ik de shoes hoef aan te passen, gebruik ik die met de shocks die er onder zaten om hem iig rijdend te krijgen.
Ziet er naar uit dat we komende week wat testen kunnen doen!!!

Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
Hoi Bart
Mooi werk en leuke foto's.
Wij hebben voor nieuwe GT springs geplaatst en dan hoef je niets van de coil af te halen.
De rijhoogte is duidelijk lager.
Voor de prijs hoef je het niet te laten. (ik dacht ong. 90 Euro bij J.W. Adams en op voorraad).
Piet
Wij hebben voor nieuwe GT springs geplaatst en dan hoef je niets van de coil af te halen.
Voor de prijs hoef je het niet te laten. (ik dacht ong. 90 Euro bij J.W. Adams en op voorraad).
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
- 351-V8-power
Mijn idee ook. Ik zou in ieder geval niet de originele veren inkorten. Dan staat de auto wel lager maar blijft net zo soepel veren waardoor je sneller tegen de "suspension bumper" aanzit.Claire schreef:Hoi Bart
Piet
En dat wil je niet.
gr Ed
69 Grandé 351W Copper Flame