Een kleine maar bijzondere Mustang vondst.
Moderator: Shelby GT-H
- Mustangwacko
- Retired Moderator
Kees, wat denk je zelf als dit topic over Mustang miniaturen inmiddels 11 pagina's telt?keesie25 schreef:Mooi spul allemaal jongens. Ik ga met jullie meedoen, hoewel dat wel enigszins pijnlijk kan uitpakken......volgens mij mochten hobbies anders dan Mustang namelijk niet op dit forum, maar een onderwerp met modellen is voor mij te aanlokkelijk om NIET mee te doen.... Ik heb echter begrepen dat modellen dus niet Mustang-related zijn. Maar als jullie het mogen plaatsen, dan mag ik het ook. Bovendien zag ik hier ook een complete Mustang modelwinkel voorbij schuiven.....
Maar goed, misschien wordt deze tekst verwijderd......
Vooralsnog hierbij alleen plaatjes van gerestaureerde modellen. Het proces van oud tot nieuw laat ik maar even achterwege.......tenzij het mag.
De eerste twee plaatjes zijn van door mezelf gerestaureerde Corgi toys.
Kom maar op met die restauratie foto's van jouw mini-Mustangs. Gaarne de breedte van de foto's in de gaten houden; max. 800px. Lang niet iedereen heeft namelijk een breedbeeldscherm aan zijn PC gekoppeld.
Jacco
"I got my kicks driving a sixty-six"
"I got my kicks driving a sixty-six"
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
ik was aan het twijfelen om hem al dan niet te plaatsen.
Ik ben uit verveling eens begonnen aan een recreatie van mijn eigen ride... niet dat dat nodig is
maar goed...
oké, hij heeft niet de correcte grill en dergelijke maar daar gaat het even niet om

Ik ben uit verveling eens begonnen aan een recreatie van mijn eigen ride... niet dat dat nodig is
oké, hij heeft niet de correcte grill en dergelijke maar daar gaat het even niet om

1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Heidi en Wil, ik heb niets te koop hoor! Ik restaureer oude automodellen, bij voorkeuer Corgi en Dinky, en ben dus waarschijnlijk geen concurrent voor jullie, ha ha.
Jacco, bedankt, ik zal me aan de(mijn) belofte houden, en alleen Mustangs plaatsen. Het zijn trouwens maar een paar postings hoor, daar laat ik het even bij. (Het zijn een paar van de modellen op de eerste twee geplaatste foto's van mijn vorige bericht, de andere twee foto's zijn van gekochte modellen). Allemaal 1:43/48 trouwens. Corgi begon met Europese auto's in 1956, de meeste in 1:43, maar toen ze een paar jaar later met Amerikanen en vrachtwagens begonnen, maakten ze die wat kleiner, soms tot 1:50, zodat het schaalverschil niet echt storend was. (dat merkte je toch niet als je speelde......)
Oke, het begon met model nummer 320. De 'gewone' Mustang, met als kenmerken dat de deuren open konden, 'diamanten' koplampen en de stoelzittingen konden neerklappen. Aardige Corgi 'gadget' was dat er een Corgi-hondje op de hoedenplank lag.

Dit model begon als een gewone 320, maar is nu modelnummer 348, ofwel de Pop-art Mustang. Of je hem mooi vindt of niet, hij is wel speciaal, toch? De semi-spaakwielen heb ik vervangen door echte. Een vriend van me heeft de stickers gekopieerd. Ook zie je een originele Pop-art naast de repro.

Jacco, bedankt, ik zal me aan de(mijn) belofte houden, en alleen Mustangs plaatsen. Het zijn trouwens maar een paar postings hoor, daar laat ik het even bij. (Het zijn een paar van de modellen op de eerste twee geplaatste foto's van mijn vorige bericht, de andere twee foto's zijn van gekochte modellen). Allemaal 1:43/48 trouwens. Corgi begon met Europese auto's in 1956, de meeste in 1:43, maar toen ze een paar jaar later met Amerikanen en vrachtwagens begonnen, maakten ze die wat kleiner, soms tot 1:50, zodat het schaalverschil niet echt storend was. (dat merkte je toch niet als je speelde......)
Oke, het begon met model nummer 320. De 'gewone' Mustang, met als kenmerken dat de deuren open konden, 'diamanten' koplampen en de stoelzittingen konden neerklappen. Aardige Corgi 'gadget' was dat er een Corgi-hondje op de hoedenplank lag.

Dit model begon als een gewone 320, maar is nu modelnummer 348, ofwel de Pop-art Mustang. Of je hem mooi vindt of niet, hij is wel speciaal, toch? De semi-spaakwielen heb ik vervangen door echte. Een vriend van me heeft de stickers gekopieerd. Ook zie je een originele Pop-art naast de repro.

Hmm... Agelopen weekend en vandaag tegen twee transformers RPM's (Robot Powered Machines) aangelopen... Hotwheels schaal (1/64), en ze transformeren niet. Beide Barricade, de ene in het blauw, de andere in de originele kleuren:

Heb verder nog een hele verzameling staan (Meest Mustang, maar zo her en der wat exoten ertussen), maar dat zal ik jullie verder besparen

Heb verder nog een hele verzameling staan (Meest Mustang, maar zo her en der wat exoten ertussen), maar dat zal ik jullie verder besparen
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
- brammeke11
- Contacteer:
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
oh, stelt niets voor dit.
Ik heb een Revel pakket en daar heb ik wat onderdelen en decals van gebruikt en voor de rest heb ik een diecast gesloopt en daar mijn versie van gemaakt... miste alleen een fatsoenlijke Mach 1 grill en tail panel maar ok
Ik heb een Revel pakket en daar heb ik wat onderdelen en decals van gebruikt en voor de rest heb ik een diecast gesloopt en daar mijn versie van gemaakt... miste alleen een fatsoenlijke Mach 1 grill en tail panel maar ok
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !