Even voorstellen

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

razor68blade

Even voorstellen

Bericht door razor68blade »

Hallo Allemaal!

Mijn naam is Johan en ik ben 41 jaar. Ik woon in Capelle aan den IJssel waar ik ook ben opgegroeid.
Ik ben in het dagelijkse leven eindverantwoordelijke voor een Nederlands verkoopkantoor voor een internationaal bedrijf in geheugen (in de ruimste zin van het woord). Ik heb een zoon van 18 en een dochter van 10 en uiteraard een lieftallige vrouw/moeder, die mij behoorlijk heeft gesteund in mijn pony avontuur en mijn "afwezigheid" in het sociale gezinsleven door mijn zoektocht heeft vergeven (of misschien nog niet?) ;-)

Mijn hele leven al wilde ik graag ooit een Amerikaanse oldtimer.
Verleden jaar begon het echt te kriebelen. Ik ben tenslotte al 41 en het moest nu maar eens gebeuren. In November begon mijn zoektocht en na veel surfen op het web kwam ik bij de Mustang terecht. Ja, dat moest hem toch wel gaan worden...eerst de coupes, toen de fastback..en toen de (sportsroof) mach 1 uit 1969. Wat een auto...iedereen natuurlijk zijn voorkeur en persoonlijke smaak, maar ik denk dat dit het mooiste model is wat er ooit is gemaakt in de mustang historie. wat een uitstraling. Het model zit precies tussen de overgang van de echte klassieke modellen (67-68 model) naar de toch wel moderne modellen (70-71 model). Hij is uniek in zijn soort.

Mijzelf aangemeld op dit forum om de nodige informatie te vergaren en de ontvangst was als een warm nest. Wat is het leuk om mensen te ontmoeten met dezelfde passie en de informatie die ik ontving in een half uur was van meer waarde dan een aantal avonden zelf surfen.
Maar daarna ging er een wereld open die ik niet had verwacht. Er bestaat echt een aparte Mustang wereld vol met aanbieders, fans, auctions en pony fanaten. Het is een web van tegenstrijdigheden, zeker als je het World Wide web opgaat. Je moet echt op je tellen letten, want je zuur verdiende spaarcenten kunnen verdwijnen als sneeuw voor de zon, exclusief een mustang ;-). Ik zal jullie de details besparen, maar ik kwam tot de conclusie dat het aanbod in Nederland niet echt geweldig was op (Danny) Geevers na dan. Het grootste aanbod was toch wel in de USA.
Dus ik zou of een Mustang bij Geevers kopen of in de USA. Het contact met Danny Geevers was zeer goed en ik kan iedereen aanraden indien je geen mustang in de USA wil aanschaffen hem te benaderen. Het grootste aanbod in NL, betrouwbare mustangs en een zeer goede begeleiding.

Maar ik was op zoek naar een 351W-4V (M-code) in de kleur Raven Black en liefst zo origineel mogelijk, inclusief power disk brakes en powersteering.
Nou, ga er maar aan staan. Danny kon deze aanbieden, maar dan in het blauw. Nou is blauw niet echt mijn kleur, maar als je maar lang genoeg blijft kijken wordt elke mustang mooi. Intussen tijd had ik het USA avontuur opgestart omdat ik niet op 1 pony wilde gokken. Ik had contact gezocht met US car&delivery in Breda. Sjuul Dillise zou mijn zoekpartner worden met een locatie in Texas met een tweede contactpersoon (een texas US agent noemen we dat) Tja, Sjuul..wat een man. Ik heb hem helemaal gek gemaild en niks wat teveel, altijd tijd en als ik het niet meer zag zitten na de zoveelste teleurstelling op Ebay, dan spoorde hij me weer aan verder te zoeken en niet op te geven.

Amerika is groot, zeer groot.
Leuk dat je een contact persoon hebt in Texas, maar hoe verder hij staat, hoe meer geld je betaalt om hem te laten inspecteren en op te halen. Het mooiste scenario was dus een 351W-4V raven black in de buurt van Texas.
Na 2 maanden dacht ik dat dit een kans was van 1 op een miljoen. Maar toen ik het bijna opgaf en mezelf neer had gelegd bij een Nederlandse blauwe mustang gebeurde afgelopen vrijdag het wonder. Er stond een zwarte 1969 mach 1 351W-4V (M-code) te koop op eBay op nog geen 250 mijl van onze locatie in Texas. Maar wel met wat haken en ogen eraan. Er zit een 351 windsor in (70 model) welke was getuned naar 392 en de rear-end veranderd van 3.25 naar 3.89. Een race monster dus met 400pk.
Verder was de kleur niet origineel (T5 rood) en de A/C en power disk brakes waren after market...mmmm. Maar, de originele motor was nog steeds aanwezig, was volledig gerestaureerd en stond ingepakt en ging mee met de prijs.

Toen werd het interessant..en de prijs was in mijn budget. Natuurlijk weer veel gegadigden en de druk was hoog. Toen op zaterdag de stoute schoenen aangetrokken en de beslissing genomen om hem te kopen.
Het is een project mustang waar zeker nog veel aan moet gebeuren om hem mooi te maken, maar dat vind ik eigenlijk wel leuk. De bedoeling is dat ik eerst een paar maanden die 400pk ga misbruiken en daarna de originele motor terug plaatst en de andere motor verkoopt. Ik zal veel moeten doen aan het interieur (misschien wel geheel vervangen) en als de motor eruit gaat is het een mooi moment om dat gedeelte geheel aan te pakken. En hij is al zwart, dus dan ben ik een zeer blije mustang bezitter.
Ik heb niet veel foto's, maar zet er eentje op tot dat ik zelf in de gelegenheid ben om foto's te nemen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door razor68blade op ma 15 feb, 2010 12:19, 3 keer totaal gewijzigd.
mustangmania

Bericht door mustangmania »

Prachtige ride Johan. Raven Black is een favoriet en dat heb je gemerkt :ok:
veel plezier op het forum en succes met de import van je Mustang.
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
fox68

Bericht door fox68 »

Hoi Johan,

Gefeliciteerd, ik zie je wel een keertje rijden in Capelle.
Ik woon er zelf tegenaan.

Grt Herman
1968 Fastback GT 390 S-code
Claire

Bericht door Claire »

Mooie wagen, Johan. Nou aan de slag met je verdere plannen. En eh, doe vooral voorzichtig met die 400pk straks, voor je het weet zit je om een boom. :roll:
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Gefeliciteerd met de aanschaf!!! En nu maar wachten tot je 'm ontvangt :D
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

Hey Johan,

super verhaal, kan me er bijna helemaal in verplaatsten ( op het USA verhaal na dan )
Auto ziet er mooi uit... !
Voor wat betreft het blok. Ik weet niet, hij mag er dan wel niet origineel in zitten en meer horses hebben. Maar zou je zoveel werk gaan doen ?
MIsschien zou ik het het originele blok fijn "op de zolder" zetten en deze gewoon lekker rijden. Misschien onder tussen zorgen dat jou originele blok alles heeft en krijgt wat hij hoort te krijgen voor later.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
keesie25

Bericht door keesie25 »

Welkom Johan, mooi en lang verhaal. En natuurlijk een mooie foto van je Mustang!
razor68blade

Ghost Rider schreef:Hey Johan,

super verhaal, kan me er bijna helemaal in verplaatsten ( op het USA verhaal na dan )
Auto ziet er mooi uit... !
Voor wat betreft het blok. Ik weet niet, hij mag er dan wel niet origineel in zitten en meer horses hebben. Maar zou je zoveel werk gaan doen ?
MIsschien zou ik het het originele blok fijn "op de zolder" zetten en deze gewoon lekker rijden. Misschien onder tussen zorgen dat jou originele blok alles heeft en krijgt wat hij hoort te krijgen voor later.
Hoi Niels...heb ik inderdaad ook over nagedacht en dat is een tweede optie. Het is wel zo dat een 3.89 gear behoorlijk geluid kan maken (toeren) en niet echt een snelweg mustang is, hoewel de meningen hier behoorlijk over verschillen. De verkoper zei dat hij andere mustangs heeft gehad met een 3.25 gear en dat hij geen verschil merkt. Uiteraard laat je wel iedereen achter je bij de eerste meters en dat is wel leuk als je met een Chevy bij het stoplicht staat :D (mag ook een ander merk zijn hoor)
De gear staat trouwens los van het feit of ik de niet originele motor laat zitten of niet. Ik ga eerst even op mijn gemak uit proberen en dan zie ik wel, hoewel ik wel denk dat je met 400PK gauw verwend ben als je daarna terug moet naar 290PK :roll:
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Welkom op 't forum Johan.
Een heel mooi model en de één van de betere kleurstellingen.
Leuk verhaal om te lezen, ik denk dat menigeen die ooit het export avontuur is aangegaan dit herkent.

Veel plezier straks met je ride !

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

Gefeliciteerd, prachtige 69-er erbij in Nederland!
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Monique
Contacteer:

Bericht door Monique »

Welkom op het forum :-).
Leuk verhaal. Wens je alvast veel plezier en veilige kilometers met je nieuwe aanwinst.
'97 SVT Cobra Convertible.
Mustangwacko
Retired Moderator

Bericht door Mustangwacko »

Mooi verhaal, Johan.
En 30 mei..... hou 'm vrij; Mustang Valley bij jou om de hoek. Ook zonder, maar het liefst mèt Mustang, zien we je graag verschijnen!
Jacco
"I got my kicks driving a sixty-six"
jimi69

Bericht door jimi69 »

He Johan, een man met smaak dus, de 69 mach1 is volgens mij ook de mooiste ooit. De M-code was ook mijn doel en vond hem bij Adelbert een paar jaar terug. Veel plezier ermee.
Don't collect muscle cars, !!!! RACE THEM !!!!!
razor68blade

Allemaal bedankt voor de leuke reacties...heb toch nog wat foto's weten te bemachtigen..en nu maar wachten..pfff.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1969 Ford Mustang Mach 1 - Raven Black
351 windsor (M-code) stroked to 392 (3.89 rear end) - 4 speed toploader
Erwin

Bericht door Erwin »

Nou Johan, da's een mooi verhaal zeg! Ik heb deze post helemaal gemist (waarvoor excuses). Ben eigenlijk erg benieuwd naar het vervolg. Misschien moet ik even verder zoeken naar je posts, of is er nog weinig te melden?

Hoop je auto snel eens in het echt te zien!

Groet,
Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”