Heb intussen de juiste nippels gevonden bij Brezan.
Ik vind het raar dat ik maandag belde en ze het niet hadden/konden bestellen.
Ging ik vanmiddag langs voor nog een paar metertjes cunifer, en vroeg ik het aan de "man met ervaring" en die had natuurlijk nog ergens een doosje staan...
De remleidingen voor zijn netjes op maat gelegd, gebogen, en vastgezet.
De remleiding naar achteren gaat gebogen worden en er morgenavond op.
Ook een nieuwe remslang achter eropzetten, en proberen de vaste leidingen naar de trommels erafhalen.
Ook de proportioning valve vlack achter het verdeelblok zetten.
De Rollerperches op de draagarmen gezet.
Morgenavond dus een aantal "kleine" zaken afmaken, zodat we verder kunnen met de opbouw van de spindles.
Loud, Mean, Fast and Dirty!
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
[url]http://www.blacksky.nl/mustang68[/url]
Bart, deze "discussie " al met Tonie gehad. Als je een (nieuw) verdeelblok hebt, is een prop valve niet nodig. (tenzij je het oude enkel systeem blokje hebt). Dus daar zit ik ook een beetje mee. (wat te doen)
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
ik heb volgens mij geen verdeelblok waarin de druk op achter geregeld kan worden. Geen afstel dingen o.i.d.
Ik weet dat er een aantal verschillende verdeelblokkies zijn. Ik heb diegene waarbij simpel bovenop 2 inlaten zitten, voorkant 2 uitgangen voor links en rechtsvoor, en achterkant onderop zit een uitgang voor de achterleiding..
Geen drukregeling lijkt mij, die ik echter wel nodig heb om de druk naar achter in te kunnen stellen.
Of ik zit ernaast?
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
Zo uit mijn hoofd heb je vanaf 67 een drukverdeler in je blokje zitten (correct me if i'm wrong) waarbij de druk naar achter minder is dan die naar de twee voorwielen. Als je weet wat voor blokje je hebt, kan je beslissen om wel of geen prop valve te plaatsen.
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Ik dacht eigenlijk dat ik die adj. prop. valve ertussen moest zetten vanwege het feit dat er door de booster/front discs een andere verdeling gemaakt moet worden....
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
Volgens mij zit er verschil in de "verdeelblokjes" vanaf 67 namelijk die voor remtrommels en schijfremmen. Als je rondom remtrommels hebt dan wordt de voor/achter verhouding bepaald door het feit dat de remschoenen achter kleiner zijn als die van voor. In het verdeelblokje zit dan alleen een zuigertje wat bij een eventuele lekkage het voor of achterste circuit afsluit. Aan dit zuigertje zit een schakelaar gekoppeld die een lampje op het dashboard laat branden.
De versies voor schijfremmen hebben een prop valve extra op het verdeelblok zitten. Als ik er naast zit dan hoor ik het graag.......
Ik heb bij mijn remsysteem een regelbare remdrukbegrenzer naar de achterremmen gezet. Werkt prima!
Rechts boven is de aansluiting van het achterste potje van de HRC. Rechts en rechtsonder op het blokje de uitgangen naar de beide voorwielen. Aan de linkerzijde de aansluiting voor de achterremmen met in het midden de aansluiting van de schakelaar.
en deze voor schijfremmen:
Deze foto is vanaf de andere kant genomen met rechtsboven de aansluiting naar de HRC voor de achterremmen, rechts onder de aansluiting naar de achterremmen. De uitstulping aan de rechter zijkant is de proportioning valve. Aan de linkerzijde de aansluitingen voor de voorrremmen met 1 ingang en 2 uitgangen.