Indian Fire: De motor en motorruimte

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5364
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Bericht door Neko- »

Je pakt het in ieder geval niet half aan :) Succes!
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
fox68
Berichten: 385
Lid geworden op: zo 27 mei, 2007 13:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door fox68 »

Netjes Rob, geen half werk
Staat bij mij ook nog op het lijstje

Grt Herman
1968 Fastback GT 390 S-code
Gebruikersavatar
Mustangdriver
Berichten: 2518
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 11:55
Locatie: Aalst Belgium
Contacteer:

Bericht door Mustangdriver »

Een (voor mij) quasi perfect ogende en vrij nette motorruimte wordt nog beter gemaakt ! De Nederlandse standaarden zijn gewoon top. Mooi werkje inderdaad Rob, gelukkig maken vele handen licht werk. Ik zal al dat moois natuurlijk uitgebreid live kunnen bewonderen op het Flanders.

Succes en veel plezier ermee.

Groeten
Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1727
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Bericht door 67gt500 »

Goed bezig Rob, dat wordt weer geen half werk zo te zien.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Gebruikersavatar
1969Mach1
Berichten: 3040
Lid geworden op: di 17 mei, 2005 14:34
Locatie: Veluwe

Bericht door 1969Mach1 »

Update 1, Onderdelen

De laatste maanden ben ik druk in de weer geweest om te achterhalen welke onderdelen er tijdens de fabricage op de Mustang werden geschroefd.
Daarvoor heb ik veel foto's verzameld en forums afgestruind om de ruimte ongeveer zo te krijgen als 'vroeger'.
De missende en te vervangen onderdelen heb ik onder andere op Ebay en via Marti Autoworks gekocht.

Hier enkele plaatjes:

'69 351w 4v air cleaner incl. snorkel:
Afbeelding

'69 valve covers:
Afbeelding

'69 heat riser, een onderdeel dat erg moeilijk te vinden is:
Afbeelding

Autolite 24F accu:
Afbeelding

De te vervangen bekabeling:
Afbeelding

Verschillende onderdelen via Marti Autoworks:
Afbeelding

Natuurlijk worden de eerste onderdelen in de juiste kleur gespoten, Ford Dark Blue, voordat ze gemonteerd worden.

Ik ben al druk bezig geweest om de kleine onderdelen uit elkaar te halen en schoon te maken.
Denk hierbij aan de dynamo, hoofdremcylinder, booster, brake distribution block en vele andere.

Hier later een update over!

Rob 8)
Laatst gewijzigd door 1969Mach1 op di 21 apr, 2009 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2988
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Bericht door edgar »

Leuk he Rob, nieuwe onderdelen binnen krijgen.

Geen halve maatregelen.. Je hebt nogal wat nieuwe stukken kabelboom nodig. Waren die zo slecht?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
robbert.b.
Berichten: 795
Lid geworden op: zo 19 mar, 2006 12:16
Locatie: haarlem

Bericht door robbert.b. »

Geen halve maatregelen..
Ik sluit mij hier bij aan.

En de luchtfilter en andere kleine onderdelen ga je stralen bij Renee ( 428cj ) ?
Life is great when driving real American muscle....
Gebruikersavatar
1969Mach1
Berichten: 3040
Lid geworden op: di 17 mei, 2005 14:34
Locatie: Veluwe

Bericht door 1969Mach1 »

edgar schreef:Leuk he Rob, nieuwe onderdelen binnen krijgen.

Geen halve maatregelen.. Je hebt nogal wat nieuwe stukken kabelboom nodig. Waren die zo slecht?
Daar was aardig aan geknutseld ja!
Draadjes erbij, maar ook een aantal afgeknipt.

@ Robbert: Een aantal onderdelen zijn al gestraald bij Rene.
De onderdelen met 'techniek' er in ga ik met de hand schuren.
Brackets enzo ga ik stralen...

Hier alvast wat avondjes werk:
Afbeelding

Afbeelding

Kost veel tijd, maar zo heb ik iets meer controle dan tijdens het stralen.

Rob
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5594
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Bericht door Dakloos »

Netjes Rob! Krijg je 'm af voor deze zomer?
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Robert P
Berichten: 499
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 13:58
Locatie: Prov UT
Contacteer:

Bericht door Robert P »

Zal wel moeten, af voor de zomer.. Man man man.. ;)

Desnoods gaan we hem allemaal helpen schuren.. 8)
Ford Mustang Mach 1 - 1969 (verkocht)
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 19:28

Bericht door Frank »

Rob,

Wordt het niet eens nodig tijd voor een update...?!?! Ik zag bij je MSN al iets staan van 'It's Alive, Alive'.
Daarnaast je avater....

Vertel, vertel, vertel...!!! :wink: Ik ben heel benieuwd!

Frank
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5583
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Ik had Rob tijdens Mustang Valley nog aan de lijn.
Hij vertelde dat ie toen bijna klaar was met opbouwen.
Een paar draadeinden van de uitlaat header waren slecht, en daardoor kreeg hij de uitlaat niet goed dicht, en moest de header weer moest demonteren.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Bericht door 66hipowannebee »

He maatje,kom eens op met die fotoos :shock:

:c8l: :c8l:
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

Sluit ik me bij aan, Tonie. Kom op Rob, laat ons niet in spanning...
(of is het misgegaan?)
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
1969Mach1
Berichten: 3040
Lid geworden op: di 17 mei, 2005 14:34
Locatie: Veluwe

Bericht door 1969Mach1 »

Nounou, mag ik niet eens rustig de boel opbouwen ;) ;)
Heb een aantal, pffff hoofdpijn, tegenslagen gehad, maar gelukkig is het einde in zicht. Wat een #!@%#! karwei maar goed.. We gaan vrolijk door.

Vooruit, paar plaatjes van mijn motorruimte zoals ik hem graag zie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een paar avondjes klussen en dan komende winter de details aanbrengen zoals stickers en goede lengte van kabeltjes etc..
Nu even geen trek meer in :)

Bye bye 8)
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”