Indian Fire: De motor en motorruimte
Moderator: Shelby GT-H
- Mustangdriver
- Contacteer:
Een (voor mij) quasi perfect ogende en vrij nette motorruimte wordt nog beter gemaakt ! De Nederlandse standaarden zijn gewoon top. Mooi werkje inderdaad Rob, gelukkig maken vele handen licht werk. Ik zal al dat moois natuurlijk uitgebreid live kunnen bewonderen op het Flanders.
Succes en veel plezier ermee.
Groeten
Geoffrey
Succes en veel plezier ermee.
Groeten
Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD
www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
Update 1, Onderdelen
De laatste maanden ben ik druk in de weer geweest om te achterhalen welke onderdelen er tijdens de fabricage op de Mustang werden geschroefd.
Daarvoor heb ik veel foto's verzameld en forums afgestruind om de ruimte ongeveer zo te krijgen als 'vroeger'.
De missende en te vervangen onderdelen heb ik onder andere op Ebay en via Marti Autoworks gekocht.
Hier enkele plaatjes:
'69 351w 4v air cleaner incl. snorkel:

'69 valve covers:

'69 heat riser, een onderdeel dat erg moeilijk te vinden is:

Autolite 24F accu:

De te vervangen bekabeling:

Verschillende onderdelen via Marti Autoworks:

Natuurlijk worden de eerste onderdelen in de juiste kleur gespoten, Ford Dark Blue, voordat ze gemonteerd worden.
Ik ben al druk bezig geweest om de kleine onderdelen uit elkaar te halen en schoon te maken.
Denk hierbij aan de dynamo, hoofdremcylinder, booster, brake distribution block en vele andere.
Hier later een update over!
Rob
De laatste maanden ben ik druk in de weer geweest om te achterhalen welke onderdelen er tijdens de fabricage op de Mustang werden geschroefd.
Daarvoor heb ik veel foto's verzameld en forums afgestruind om de ruimte ongeveer zo te krijgen als 'vroeger'.
De missende en te vervangen onderdelen heb ik onder andere op Ebay en via Marti Autoworks gekocht.
Hier enkele plaatjes:
'69 351w 4v air cleaner incl. snorkel:
'69 valve covers:
'69 heat riser, een onderdeel dat erg moeilijk te vinden is:
Autolite 24F accu:
De te vervangen bekabeling:
Verschillende onderdelen via Marti Autoworks:
Natuurlijk worden de eerste onderdelen in de juiste kleur gespoten, Ford Dark Blue, voordat ze gemonteerd worden.
Ik ben al druk bezig geweest om de kleine onderdelen uit elkaar te halen en schoon te maken.
Denk hierbij aan de dynamo, hoofdremcylinder, booster, brake distribution block en vele andere.
Hier later een update over!
Rob
Laatst gewijzigd door 1969Mach1 op di 21 apr, 2009 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
--> @mistermach1
Leuk he Rob, nieuwe onderdelen binnen krijgen.
Geen halve maatregelen.. Je hebt nogal wat nieuwe stukken kabelboom nodig. Waren die zo slecht?
Geen halve maatregelen.. Je hebt nogal wat nieuwe stukken kabelboom nodig. Waren die zo slecht?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- robbert.b.
Daar was aardig aan geknutseld ja!edgar schreef:Leuk he Rob, nieuwe onderdelen binnen krijgen.
Draadjes erbij, maar ook een aantal afgeknipt.
@ Robbert: Een aantal onderdelen zijn al gestraald bij Rene.
De onderdelen met 'techniek' er in ga ik met de hand schuren.
Brackets enzo ga ik stralen...
Hier alvast wat avondjes werk:
Kost veel tijd, maar zo heb ik iets meer controle dan tijdens het stralen.
Rob
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
--> @mistermach1
Rob,
Wordt het niet eens nodig tijd voor een update...?!?! Ik zag bij je MSN al iets staan van 'It's Alive, Alive'.
Daarnaast je avater....
Vertel, vertel, vertel...!!!
Ik ben heel benieuwd!
Frank
Wordt het niet eens nodig tijd voor een update...?!?! Ik zag bij je MSN al iets staan van 'It's Alive, Alive'.
Daarnaast je avater....
Vertel, vertel, vertel...!!!
Frank
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
Ik had Rob tijdens Mustang Valley nog aan de lijn.
Hij vertelde dat ie toen bijna klaar was met opbouwen.
Een paar draadeinden van de uitlaat header waren slecht, en daardoor kreeg hij de uitlaat niet goed dicht, en moest de header weer moest demonteren.
Hij vertelde dat ie toen bijna klaar was met opbouwen.
Een paar draadeinden van de uitlaat header waren slecht, en daardoor kreeg hij de uitlaat niet goed dicht, en moest de header weer moest demonteren.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
Nounou, mag ik niet eens rustig de boel opbouwen

Heb een aantal, pffff hoofdpijn, tegenslagen gehad, maar gelukkig is het einde in zicht. Wat een #!@%#! karwei maar goed.. We gaan vrolijk door.
Vooruit, paar plaatjes van mijn motorruimte zoals ik hem graag zie:

Nog een paar avondjes klussen en dan komende winter de details aanbrengen zoals stickers en goede lengte van kabeltjes etc..
Nu even geen trek meer in
Bye bye
Heb een aantal, pffff hoofdpijn, tegenslagen gehad, maar gelukkig is het einde in zicht. Wat een #!@%#! karwei maar goed.. We gaan vrolijk door.
Vooruit, paar plaatjes van mijn motorruimte zoals ik hem graag zie:
Nog een paar avondjes klussen en dan komende winter de details aanbrengen zoals stickers en goede lengte van kabeltjes etc..
Nu even geen trek meer in
Bye bye