Intro
Vanaf het moment van de aanschaf vond ik het jammer dat de motorruimte van mijn Mach1 niet in topstaat was.
De wanden waren niet zo mooi gespoten, het blok had een verkeerde kleur, er zaten een aantal onderdelen op die er niet op horen etc etc..
Hierom heb ik de laatste maanden veel tijd besteed aan het achterhalen hoe een motorruimte van een ’69 351w Mach1 er uit hoort te zien.
En met ‘hoort’ bedoel ik natuurlijk: zoals die uit de fabriek kwam, want dat is mijn doel van dit project.
Op sommige punten zullen er concessies gedaan moeten worden, maar uiteraard probeer ik dit ik tot een minimum te beperken.
Bij aanschaf
Op onderstaande foto’s is te zien hoe de motor en motorruimte er uit zagen bij aanschaf, nu alweer enkele maanden geleden:
Op zich netjes, maar het kan beter!
Demontage
Twee weken geleden ben ik begonnen met de demontage van de Mach1 en vorige week kwam Ruud mij helpen om een grote stap voorwaarts te maken:
In bovenstaande staat ben ik naar mijn oom gereden, dat gelukkig om de hoek is, om daar het project af te maken.
Bij hem heb ik wat meer ruimte en is het lekker warm
Ruud en ik hebben daar diezelfde dag al een groot aantal onderdelen los gemaakt:
Vandaag kwam Ronald op bezoek om te helpen met het verwijderen van de motor en bak.
Hij heeft hiervoor prachtig gereedschap en binnen 2 uur waren de motor en de bak er uit:
Komende week zal ik de laatste bits & pieces demonteren om vervolgens te starten met het prepareren van de motorruimte.
Deze zal gespoten worden door een professionele spuiter, maar het blok ga ik zelf onder handen nemen.
In een volgende update zal ik laten zien welke OEM/NOS onderdelen ik op Ebay gekocht heb.
Tot dan,
Rob