'67 Mustang, Importeren & Keuren [in Nederland]
Moderator: Shelby GT-H
'67 Mustang, Importeren & Keuren [in Nederland]
Hallo Allemaal,
Ik heb enkele weken geleden een Ford Mustang Coupe uit 1967 gekocht, welke momenteel op transport staat naar Nederland. Mijn vraag gaat echter over de eisen die aan de auto gesteld worden bij een keuring in Nederland. Op het forum heb ik veel gevonden over mensen die hun auto importeren via een ander EU land, dus dat ik niet 1-op-1 voor mij van toepassing.
Weet iemand wat de eisen zijn voor een auto van deze leeftijd? Of heeft iemand enig idee waar ik een duidelijk overzicht kan vinden van deze eisen?
Met vriendelijke Groet,
Leroy
Ik heb enkele weken geleden een Ford Mustang Coupe uit 1967 gekocht, welke momenteel op transport staat naar Nederland. Mijn vraag gaat echter over de eisen die aan de auto gesteld worden bij een keuring in Nederland. Op het forum heb ik veel gevonden over mensen die hun auto importeren via een ander EU land, dus dat ik niet 1-op-1 voor mij van toepassing.
Weet iemand wat de eisen zijn voor een auto van deze leeftijd? Of heeft iemand enig idee waar ik een duidelijk overzicht kan vinden van deze eisen?
Met vriendelijke Groet,
Leroy
van harte welkom hiero en er zijn mensen hier die je met je vragen verder kunnen helpen. veel leesplezier en proficiat met je aankoop,
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
- MustangMan010
- †
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
- Locatie: Albrandswaard
- Contacteer:
Leroy,van harte welkom op dit forum.Je kan ook eens info vragen bij http://www.americanhorsepower.nl/.
Mark
Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
Ha, leroy,
Ben toevallig met hetzelfde bezig. Ik heb de mustang al wel binnen en vandaag bij een lokale garage na laten kijken. Nu druk met onderdelen bestellen.
Als je een auto uit de USA haalt moet er tegelijk met de kentekenkeuring ook een APK gedaan worden door de RDW, dus moet ie aan die eisen voldoen die voor en auto van die leeftijd gelden. De eisen t/m juni 1967 zijn nog weer iets lichter dan na die tijd, maar het maakt niet veel uit.
Keuringseisen
In de regeling is sprake van de interpretatie van enkele keuringseisen, die genoemd zijn ten behoeve van de APK van voertuigen. Voor motorvoertuigen ingericht voor het vervoer van ten hoogste 8 personen exclusief de bestuurder (lees: personenauto's) is deze interpretatie volgens de regeling van toepassing op de volgende keuringseisen:
Bedrijfsrem: op motorvoertuigen met bouwjaar gelegen na 30 juni 1967 moet, indien aanwezig, functioneren:
waarschuwingssignaal remvloeistof niveau;
waarschuwingssignaal voor het falen van het remsysteem of een der remsystemen bij gescheiden remsystemen.
Remwerking bedrijfsrem: remvertraging bij motorvoertuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967: 3,86 m/s²; remvertraging bij motorvoertuigen met bouwjaar na 30 juni 1967: 5,2 m/s² bij een pedaaldruk van niet meer dan 50 kg.
Remwerking parkeerrem (handrem): remvertraging bij motorvoertuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967: 1 m/s²; remvertraging bij motorvoertuigen met bouwjaar na 30 juni 1967: 1,2 m/s²; indien het remsysteem niet gescheiden is (hierbij moet de parkeerrem als noodrem functioneren) geldt 2,6 m/s².
Ruitenwissers: voertuigen met bouwjaar voor 1 juli1967 moeten tenminste een ruitenwisser hebben; bij bouwjaar na 30 juni 1967 moeten twee ruitenwissers aanwezig zijn of een die voldoende zicht geeft.
Ruitensproeiers: verplicht op voertuigen met bouwjaar gelegen na 30 september 1970.
Voorruitverwarming: verplicht op voertuigen met bouwjaar gelegen na 30 september 1970.
Snelheidsmeter: verplicht op voertuigen met bouwjaar gelegen na 30 juni 1967.
Autogordels: verplicht in voertuigen met bouwjaar gelegen na 1970.
Achterlichten: voertuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967 moeten zijn voorzien van twee of vier achterlichten; bij bouwjaar na 30 juni 1967: twee achterlichten.
Achterreflectoren: moeten voorzien zijn van een goedkeuringsmerk bij bouwjaar na 30 juni 1967.
Stoplichten: motorrijtuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967 moeten zijn voorzien van 1 (in het midden) of twee stoplichten; bij bouwjaar na 30 juni 1967: twee stoplichten.
Richtingaanwijzers:motorrijtuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967 mogen zijn uitgerust met mechanische richtingaanwijzers.
Koolmonoxidegehalte:motorrijtuigen met bouwjaar voor 1974 behoeven niet aan de koolmonoxide-eisen te voldoen.
let er wel op dat de douane de huidige dollarkoers hanteert en niet die jij betaalt hebt voor de auto. De 6% betaal je niet alleen over de auto, maar ook een stuk transport en handling in de usa.
hier staat ook nog wat geschreven:(ff copy paste)
http://www.zibb.nl/10189069/Bedrijfsvoe ... dkoper.htm
nou, dit was het voorlopig wel even, groeten en veel plezier hier verder op het forum,
Bas
Ben toevallig met hetzelfde bezig. Ik heb de mustang al wel binnen en vandaag bij een lokale garage na laten kijken. Nu druk met onderdelen bestellen.
Als je een auto uit de USA haalt moet er tegelijk met de kentekenkeuring ook een APK gedaan worden door de RDW, dus moet ie aan die eisen voldoen die voor en auto van die leeftijd gelden. De eisen t/m juni 1967 zijn nog weer iets lichter dan na die tijd, maar het maakt niet veel uit.
Keuringseisen
In de regeling is sprake van de interpretatie van enkele keuringseisen, die genoemd zijn ten behoeve van de APK van voertuigen. Voor motorvoertuigen ingericht voor het vervoer van ten hoogste 8 personen exclusief de bestuurder (lees: personenauto's) is deze interpretatie volgens de regeling van toepassing op de volgende keuringseisen:
Bedrijfsrem: op motorvoertuigen met bouwjaar gelegen na 30 juni 1967 moet, indien aanwezig, functioneren:
waarschuwingssignaal remvloeistof niveau;
waarschuwingssignaal voor het falen van het remsysteem of een der remsystemen bij gescheiden remsystemen.
Remwerking bedrijfsrem: remvertraging bij motorvoertuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967: 3,86 m/s²; remvertraging bij motorvoertuigen met bouwjaar na 30 juni 1967: 5,2 m/s² bij een pedaaldruk van niet meer dan 50 kg.
Remwerking parkeerrem (handrem): remvertraging bij motorvoertuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967: 1 m/s²; remvertraging bij motorvoertuigen met bouwjaar na 30 juni 1967: 1,2 m/s²; indien het remsysteem niet gescheiden is (hierbij moet de parkeerrem als noodrem functioneren) geldt 2,6 m/s².
Ruitenwissers: voertuigen met bouwjaar voor 1 juli1967 moeten tenminste een ruitenwisser hebben; bij bouwjaar na 30 juni 1967 moeten twee ruitenwissers aanwezig zijn of een die voldoende zicht geeft.
Ruitensproeiers: verplicht op voertuigen met bouwjaar gelegen na 30 september 1970.
Voorruitverwarming: verplicht op voertuigen met bouwjaar gelegen na 30 september 1970.
Snelheidsmeter: verplicht op voertuigen met bouwjaar gelegen na 30 juni 1967.
Autogordels: verplicht in voertuigen met bouwjaar gelegen na 1970.
Achterlichten: voertuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967 moeten zijn voorzien van twee of vier achterlichten; bij bouwjaar na 30 juni 1967: twee achterlichten.
Achterreflectoren: moeten voorzien zijn van een goedkeuringsmerk bij bouwjaar na 30 juni 1967.
Stoplichten: motorrijtuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967 moeten zijn voorzien van 1 (in het midden) of twee stoplichten; bij bouwjaar na 30 juni 1967: twee stoplichten.
Richtingaanwijzers:motorrijtuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967 mogen zijn uitgerust met mechanische richtingaanwijzers.
Koolmonoxidegehalte:motorrijtuigen met bouwjaar voor 1974 behoeven niet aan de koolmonoxide-eisen te voldoen.
let er wel op dat de douane de huidige dollarkoers hanteert en niet die jij betaalt hebt voor de auto. De 6% betaal je niet alleen over de auto, maar ook een stuk transport en handling in de usa.
hier staat ook nog wat geschreven:(ff copy paste)
http://www.zibb.nl/10189069/Bedrijfsvoe ... dkoper.htm
nou, dit was het voorlopig wel even, groeten en veel plezier hier verder op het forum,
Bas
Hier had mijn onderschrift kunnen staan!
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 255 tekens.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 255 tekens.
Hallo allemaal, het is al weer enige tijd geleden dat jullie wat van mij gehoord hebben. Op een of andere manier heb ik dan ook geen emails van het forum gekregen wanneer er nieuwe antwoorden in de topics verschenen.
Allereerst heb ik mij even uitvoerig voorgesteld in de volgende topic. Sorry voor de grote foto's deze hadden misschien iets kleiner gekund.
Allemaal bedankt voor de reacties en met name bzz. Aan de hand van jou reactie heb ik een goed idee wat de eisen voor de apk en kentenaanvraag zijn. Ik ga ervoor zorgen dat de mustang zo veel mogelijk APK klaar is en ik zal nog even berichten als de mustang door de APK is.
Nogmaals hartelijk bedankt allemaal! Vanaf nu zullen jullie mij ook meer op dit forum gaan zien!
Tot snel,
Leroy
Allereerst heb ik mij even uitvoerig voorgesteld in de volgende topic. Sorry voor de grote foto's deze hadden misschien iets kleiner gekund.
Allemaal bedankt voor de reacties en met name bzz. Aan de hand van jou reactie heb ik een goed idee wat de eisen voor de apk en kentenaanvraag zijn. Ik ga ervoor zorgen dat de mustang zo veel mogelijk APK klaar is en ik zal nog even berichten als de mustang door de APK is.
Nogmaals hartelijk bedankt allemaal! Vanaf nu zullen jullie mij ook meer op dit forum gaan zien!
Tot snel,
Leroy
Denk ook aan je USA "sealed beam" koplampen, deze moeten vervangen worden voor H4 units (E keurmerk) en natuurlijk goed afgesteld worden. Ook de knipperlichten in de front valance vervangen van oranje naar witte glaasjes. Vraag ook om een oldtimer kenteken met 18.2 aantekening op het kenteken, zodat je kleine platen kan voeren.
Misschien mosterd na de maaltijd, maar misschien is dit document nog interessant: http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/74FD8E38 ... _0821b.pdf
Groeten, Ron
Groeten, Ron
Fill your head with heavy metal thunder!