'67 Mustang, Importeren & Keuren [in Nederland]

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MrLee86
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 15 sep, 2008 12:34
Locatie: Woerden

'67 Mustang, Importeren & Keuren [in Nederland]

Bericht door MrLee86 »

Hallo Allemaal,

Ik heb enkele weken geleden een Ford Mustang Coupe uit 1967 gekocht, welke momenteel op transport staat naar Nederland. Mijn vraag gaat echter over de eisen die aan de auto gesteld worden bij een keuring in Nederland. Op het forum heb ik veel gevonden over mensen die hun auto importeren via een ander EU land, dus dat ik niet 1-op-1 voor mij van toepassing.

Weet iemand wat de eisen zijn voor een auto van deze leeftijd? Of heeft iemand enig idee waar ik een duidelijk overzicht kan vinden van deze eisen?

Met vriendelijke Groet,

Leroy
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 »

van harte welkom hiero en er zijn mensen hier die je met je vragen verder kunnen helpen. veel leesplezier en proficiat met je aankoop,

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Bericht door NordicDawn »

Gefeliciteerd met de aankoop, en alvast vele veilige kilometers toegewenst!
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Leroy,van harte welkom op dit forum.Je kan ook eens info vragen bij http://www.americanhorsepower.nl/.

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Gebruikersavatar
bzz
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 03 sep, 2008 19:57
Locatie: Obdam

Bericht door bzz »

Ha, leroy,

Ben toevallig met hetzelfde bezig. Ik heb de mustang al wel binnen en vandaag bij een lokale garage na laten kijken. Nu druk met onderdelen bestellen.
Als je een auto uit de USA haalt moet er tegelijk met de kentekenkeuring ook een APK gedaan worden door de RDW, dus moet ie aan die eisen voldoen die voor en auto van die leeftijd gelden. De eisen t/m juni 1967 zijn nog weer iets lichter dan na die tijd, maar het maakt niet veel uit.
Keuringseisen
In de regeling is sprake van de interpretatie van enkele keuringseisen, die genoemd zijn ten behoeve van de APK van voertuigen. Voor motorvoertuigen ingericht voor het vervoer van ten hoogste 8 personen exclusief de bestuurder (lees: personenauto's) is deze interpretatie volgens de regeling van toepassing op de volgende keuringseisen:

Bedrijfsrem: op motorvoertuigen met bouwjaar gelegen na 30 juni 1967 moet, indien aanwezig, functioneren:
waarschuwingssignaal remvloeistof niveau;
waarschuwingssignaal voor het falen van het remsysteem of een der remsystemen bij gescheiden remsystemen.
Remwerking bedrijfsrem: remvertraging bij motorvoertuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967: 3,86 m/s²; remvertraging bij motorvoertuigen met bouwjaar na 30 juni 1967: 5,2 m/s² bij een pedaaldruk van niet meer dan 50 kg.
Remwerking parkeerrem (handrem): remvertraging bij motorvoertuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967: 1 m/s²; remvertraging bij motorvoertuigen met bouwjaar na 30 juni 1967: 1,2 m/s²; indien het remsysteem niet gescheiden is (hierbij moet de parkeerrem als noodrem functioneren) geldt 2,6 m/s².
Ruitenwissers: voertuigen met bouwjaar voor 1 juli1967 moeten tenminste een ruitenwisser hebben; bij bouwjaar na 30 juni 1967 moeten twee ruitenwissers aanwezig zijn of een die voldoende zicht geeft.
Ruitensproeiers: verplicht op voertuigen met bouwjaar gelegen na 30 september 1970.
Voorruitverwarming: verplicht op voertuigen met bouwjaar gelegen na 30 september 1970.
Snelheidsmeter: verplicht op voertuigen met bouwjaar gelegen na 30 juni 1967.
Autogordels: verplicht in voertuigen met bouwjaar gelegen na 1970.
Achterlichten: voertuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967 moeten zijn voorzien van twee of vier achterlichten; bij bouwjaar na 30 juni 1967: twee achterlichten.
Achterreflectoren: moeten voorzien zijn van een goedkeuringsmerk bij bouwjaar na 30 juni 1967.
Stoplichten: motorrijtuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967 moeten zijn voorzien van 1 (in het midden) of twee stoplichten; bij bouwjaar na 30 juni 1967: twee stoplichten.
Richtingaanwijzers:motorrijtuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967 mogen zijn uitgerust met mechanische richtingaanwijzers.
Koolmonoxidegehalte:motorrijtuigen met bouwjaar voor 1974 behoeven niet aan de koolmonoxide-eisen te voldoen.

let er wel op dat de douane de huidige dollarkoers hanteert en niet die jij betaalt hebt voor de auto. De 6% betaal je niet alleen over de auto, maar ook een stuk transport en handling in de usa.

hier staat ook nog wat geschreven:(ff copy paste)
http://www.zibb.nl/10189069/Bedrijfsvoe ... dkoper.htm

nou, dit was het voorlopig wel even, groeten en veel plezier hier verder op het forum,
Bas
Hier had mijn onderschrift kunnen staan!
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
MrLee86
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 15 sep, 2008 12:34
Locatie: Woerden

Bericht door MrLee86 »

Hallo allemaal, het is al weer enige tijd geleden dat jullie wat van mij gehoord hebben. Op een of andere manier heb ik dan ook geen emails van het forum gekregen wanneer er nieuwe antwoorden in de topics verschenen.

Allereerst heb ik mij even uitvoerig voorgesteld in de volgende topic. Sorry voor de grote foto's deze hadden misschien iets kleiner gekund.

Allemaal bedankt voor de reacties en met name bzz. Aan de hand van jou reactie heb ik een goed idee wat de eisen voor de apk en kentenaanvraag zijn. Ik ga ervoor zorgen dat de mustang zo veel mogelijk APK klaar is en ik zal nog even berichten als de mustang door de APK is.

Nogmaals hartelijk bedankt allemaal! Vanaf nu zullen jullie mij ook meer op dit forum gaan zien!

Tot snel,
Leroy
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Bericht door Neko- »

Aanpassen meldberichten: klik bovenin op 'profiel', en selecteer 'ja' bij de keuze 'Breng mij standaard op de hoogte van reacties:' :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
Menneke
Berichten: 34
Lid geworden op: za 03 feb, 2007 00:03

Bericht door Menneke »

Denk ook aan je USA "sealed beam" koplampen, deze moeten vervangen worden voor H4 units (E keurmerk) en natuurlijk goed afgesteld worden. Ook de knipperlichten in de front valance vervangen van oranje naar witte glaasjes. Vraag ook om een oldtimer kenteken met 18.2 aantekening op het kenteken, zodat je kleine platen kan voeren.
Arsaparo
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 24 okt, 2008 10:42
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door Arsaparo »

Misschien mosterd na de maaltijd, maar misschien is dit document nog interessant: http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/74FD8E38 ... _0821b.pdf

Groeten, Ron
Fill your head with heavy metal thunder!
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”