Nieuw project Mustang 2 Mach 1 '78 302.
Moderator: Shelby GT-H
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 25 jan, 2008 14:50
- Locatie: Lelystad
Nieuw project Mustang 2 Mach 1 '78 302.
Nou daar ben ik dan.....
Ik had me al voorgesteld in het andere gedeelte van het forum maar zal het hier nog een keertje doen.
Ik ben robert en ben 25 jaar .
Ik ben samen met me vader een nieuw project gestart.
De Ford Mustang 2 mach1 302 uit '78.
Mijn eerste auto was een Oldsmobile Toronado uit '67 ,deze auto heb ik moeten verkopen omdat ik op me zelf ging wonen en daar geen stalling meer had.( Heb nog spijt met iedere haar op mijn hoofd )En helemaal toen ik hem verkocht had en hem nog geen maand later weer op internet zie staan Met de COMPLETE neus eraf gereden!!!
En helemaal nix gehoort van de nieuwe eigenaar!
Maargoed eenmaal een V8 gehad en gehoort raak je daar nu eenmaal verslaaft aan!Dus ik wist gewoon zeker dat er weer eentje terug kwam,en dat ik nu dus !!!!
We waren niet specefiek opzoek naar een mustang 2 maar zochten een project dan in de garage paste en toevallig kwam deze op ons pad !!Een V8 en eentje die past in de garage beter kon het niet.
Echt veel heb ik er nog niet mee gereden,namelijk alleen vanaf de loods(in lelystad) naar huis (andere kant van lelystad).Daar is ie de garage ingegaan en zijn meteen begonnen met inspectie.
We waren bang bij bepaalde punten deze zagen er op het eerste gezicht erg slecht uit(boven kant van de deur,rechts onder het voorraam,en nog wat plekjes)Maar na het weg krabben van de verf(Ja echt verf op zommige punten zelfs met een kwast aangebracht )bleek het daaronder kei hard te zijn.Dus dat scheelde.Tot nu toe zijn we nog niet echt gekke dingen tegen gekomen bij het strippen,Op de achterklep en spruitstuk na dan,
De achterklep is aan beide zijde net onder het raam compleet doorgerot En het spruitstuk ligt in 3en !
Hier volgen nog wat foto's
Ik had me al voorgesteld in het andere gedeelte van het forum maar zal het hier nog een keertje doen.
Ik ben robert en ben 25 jaar .
Ik ben samen met me vader een nieuw project gestart.
De Ford Mustang 2 mach1 302 uit '78.
Mijn eerste auto was een Oldsmobile Toronado uit '67 ,deze auto heb ik moeten verkopen omdat ik op me zelf ging wonen en daar geen stalling meer had.( Heb nog spijt met iedere haar op mijn hoofd )En helemaal toen ik hem verkocht had en hem nog geen maand later weer op internet zie staan Met de COMPLETE neus eraf gereden!!!
En helemaal nix gehoort van de nieuwe eigenaar!
Maargoed eenmaal een V8 gehad en gehoort raak je daar nu eenmaal verslaaft aan!Dus ik wist gewoon zeker dat er weer eentje terug kwam,en dat ik nu dus !!!!
We waren niet specefiek opzoek naar een mustang 2 maar zochten een project dan in de garage paste en toevallig kwam deze op ons pad !!Een V8 en eentje die past in de garage beter kon het niet.
Echt veel heb ik er nog niet mee gereden,namelijk alleen vanaf de loods(in lelystad) naar huis (andere kant van lelystad).Daar is ie de garage ingegaan en zijn meteen begonnen met inspectie.
We waren bang bij bepaalde punten deze zagen er op het eerste gezicht erg slecht uit(boven kant van de deur,rechts onder het voorraam,en nog wat plekjes)Maar na het weg krabben van de verf(Ja echt verf op zommige punten zelfs met een kwast aangebracht )bleek het daaronder kei hard te zijn.Dus dat scheelde.Tot nu toe zijn we nog niet echt gekke dingen tegen gekomen bij het strippen,Op de achterklep en spruitstuk na dan,
De achterklep is aan beide zijde net onder het raam compleet doorgerot En het spruitstuk ligt in 3en !
Hier volgen nog wat foto's
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 25 jan, 2008 14:50
- Locatie: Lelystad
dat is een II-tje, ja. maar goed dat jullie hem gaan opknappen. de problemen zien er niet onoverkomelijk uit. heb zelf de afgelopen maanden een II-coupe uit elkaar gehaald, dus weet hoe het is zo'n wagen te strippen.
ik wil jullie wel even een advies geven aangaande de linker achterbumper steun. die zit vast met vijf bouten en een moer om een tapeind. echter: twee van die bouten zijn geborgd door middel van blokjes in plaats van de clipjes die je wel ziet bij de voorste drie andere bouten. deze blokjes zijn heel moeilijk te verwijderen. ze zitten klemvast en je kunt ze alleen loshalen door middel van twee personen. een houdt de bout beet, de ander draait met een steeksleutel het blokje los. draai je alleen aan de bout, dan draait het blokje mee en krijg je niets los. de blokjes bevinden zich op een onmogelijke plaats: rechtsachter, achter elkaar. het is echt tenenkrommend pielwerk. met de rechterbumpersteun heb je geen probleem: dat zijn allen clipjes die de bouten vasthouden. voor de linker zou ik wel even inspuiten met WD40 of IMAL.
en oh ja, voor een achterklep: contacteer FordJW even. Dat is Jan-Willem Adams en die had II slopers staan, waaronder een hatchback. mss heeft hij nog een achterklep voor je.
Harry
ik wil jullie wel even een advies geven aangaande de linker achterbumper steun. die zit vast met vijf bouten en een moer om een tapeind. echter: twee van die bouten zijn geborgd door middel van blokjes in plaats van de clipjes die je wel ziet bij de voorste drie andere bouten. deze blokjes zijn heel moeilijk te verwijderen. ze zitten klemvast en je kunt ze alleen loshalen door middel van twee personen. een houdt de bout beet, de ander draait met een steeksleutel het blokje los. draai je alleen aan de bout, dan draait het blokje mee en krijg je niets los. de blokjes bevinden zich op een onmogelijke plaats: rechtsachter, achter elkaar. het is echt tenenkrommend pielwerk. met de rechterbumpersteun heb je geen probleem: dat zijn allen clipjes die de bouten vasthouden. voor de linker zou ik wel even inspuiten met WD40 of IMAL.
en oh ja, voor een achterklep: contacteer FordJW even. Dat is Jan-Willem Adams en die had II slopers staan, waaronder een hatchback. mss heeft hij nog een achterklep voor je.
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 25 jan, 2008 14:50
- Locatie: Lelystad
Nou we zijn weer een stap verder .
De auto is nu compleet kaal (op het dashboard na dan).
We gaan nu verder met het strippen van de losse onderdelen zoals de deuren ,achter klep(raam verwijderen),bumers van hun binnen kant verlossen enz. enz. enz.
Het gaat dus best wel snel allemaal......
maar dat moet ook wel want hij gaat volgende week al naar de plaatwerken/spuiter !!!
Hier weer wat foto's
Zo de ene kant is kaal.... dus ff draaien hé !!!
De auto is nu compleet kaal (op het dashboard na dan).
We gaan nu verder met het strippen van de losse onderdelen zoals de deuren ,achter klep(raam verwijderen),bumers van hun binnen kant verlossen enz. enz. enz.
Het gaat dus best wel snel allemaal......
maar dat moet ook wel want hij gaat volgende week al naar de plaatwerken/spuiter !!!
Hier weer wat foto's
Zo de ene kant is kaal.... dus ff draaien hé !!!
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 25 jan, 2008 14:50
- Locatie: Lelystad
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 25 jan, 2008 14:50
- Locatie: Lelystad
Robert,
da's eenvoudig:
8 staat voor 1978, F staat voor Dearborn, dat is de fabriek waar hij gemaakt is, 05 staat voor tweedeurs hatchback en de laatste F staat voor de 302 V8. 191899 is de nummer van de unit. Omdat je de eerste 1 nooit meetelt, betekent dat dit de 91.899ste Mustang II is die in 1978 is gemaakt. De mijne (gouden) is bijvoorbeeld de 8F04F175384. Dat is dus de 75.384ste. Die van mij is dus al een paar maandjes ouder. Heb jij een sticker in je linkerportier? Maak daar even een foto van. Middels een decoder op internet (te vinden op MustangII.org of MustangII.net) kun je achterhalen wanneer hij precies gebouwd is enzo. Je vult de info op de sticker in en... joeps de info rolt er al uit.
Harry
da's eenvoudig:
8 staat voor 1978, F staat voor Dearborn, dat is de fabriek waar hij gemaakt is, 05 staat voor tweedeurs hatchback en de laatste F staat voor de 302 V8. 191899 is de nummer van de unit. Omdat je de eerste 1 nooit meetelt, betekent dat dit de 91.899ste Mustang II is die in 1978 is gemaakt. De mijne (gouden) is bijvoorbeeld de 8F04F175384. Dat is dus de 75.384ste. Die van mij is dus al een paar maandjes ouder. Heb jij een sticker in je linkerportier? Maak daar even een foto van. Middels een decoder op internet (te vinden op MustangII.org of MustangII.net) kun je achterhalen wanneer hij precies gebouwd is enzo. Je vult de info op de sticker in en... joeps de info rolt er al uit.
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 25 jan, 2008 14:50
- Locatie: Lelystad