Ik heb besloten om mijn oude blok er uit te halen en te vervangen door een nieuwe. Dit inbouwen laat ik doen, maar het verwijderen van het oude blok wilik graag zelf doen. Ik heb het al een aantal malen voorbij zien komen, vandaar.
Nu heb ik alle leidingen, kabels en weet ik wat nog meer losgehaald. Vervolgens heb ik een krik onder mijn transmissie geplaatst, zodat deze ondersteunt wordt bij het verwijderen van de motor. (Klopt dit??)
Dan ben ik van plan om het blok in de " touwen" te hangen, mijn motorsteunen los te maken en als laatste de laatste bouten van mijn transmissie. (Is dit ook de goede volgorde??)
Als alles volgens jullie op deze manier goed gaat, hoe kan ik dan het beste de motor (betreft een 6 cilinder) uit de motorruimte verwijderen.
We beschikken hier over een goede heftruck, maar ik weet de aanknopingspunten niet goed te vinden.
In de shop manual praten ze over een speciaal soort "haak" die volgens mij onder het spruitstuk door loopt.
Kan ik ook eventueel met twee touwen/spanbanden werken?
Bijvoorbeeld: 1 onder het gehele spruitstuk door van voor naar achter (links) en de 2e onder het motorsteun (rechts).
Graag advies bij het verwijderen, waarbij ik zelf geen schade probeer te maken???
Bij voorbaat dank,
Marc

nog een westlander.