1966 Mustang Coupé

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

72grande
Contacteer:

1966 Mustang Coupé

Bericht door 72grande »

Een nieuwe rubriek in het forum: “Project Mustang” . Één van onze leden van het eerste uur, Hans ofwel Mustangclubalmere, heeft afgelopen vrijdag na lang sparen en goed zoeken eindelijk zijn eigen 1966 Mustang Coupé V8 kunnen kopen. Hans, van harte gefeliciteerd daarmee. Het is een originele auto in de kleur Antique Bronze. Er is echter wel wat werk aan… De auto heeft een aantal jaren onbeschermd in de buitenlucht stilgestaan wat hem vanzelfsprekend geen goed heeft gedaan. Het is momenteel ook nog niet helemaal duidelijk in welke staat de techniek verkeert. Na dat lange stilstaan moet vooral niet zo maar geprobeerd worden om de motor te starten. Hans en wij vinden het erg leuk om het wel (veel) en wee (weinig, hopen we) van zijn Mustang de komende tijd te volgen. De eerste foto’s komen eraan: je ziet het mos gewoon zitten…Het is de bedoeling dat we regelmatig de vorderingen aan de Mustang hier laten zien. Omgekeerd hebben wij Hans beloofd dat hij op de onvoorwaardelijke steun van het Forum en de leden kan rekenen in de vorm van adviezen, tips, ervaringen, links en morele steun. Die Mustang gaat weer rijden en glimmen! Hans zal binnenkort nog wat meer gegevens over zijn auto posten. Wordt vervolgd…

Marc
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Afbeelding

Hans, Marcel: geintje, maar wel een beetje opschieten... :lol:

Marc
Marcel
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Marcel »

hahahahaha hoe kom je daar nu weer aan?? :lol:

oke ik zet er vast een paar neer.....de rest laat ik aan Hans over ,die weet wat voor hij er op wilt hebben

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tootjes

Bericht door Tootjes »

Nou Hans na de foto's die ik nu gezien heb, is er een hoop werk te doen.
Ben twee weken geleden begonnen aan het opknappen en ben al weer veel meer aan het doen dan ik van plan was.
Maar ja, als je het gaat doen dan goed he.
Ik heb gisteren ook al voor het eerst onderdelen besteld bij http://www.mustangsunlimited.com en weet eigenlijk ook niet wat ik daar van moet verwachten. Maar door schade en schande leert men (zegt men)?????
Ik heb zelf een Mustang uit 1969 met een 351w 4barrel.
Heb hem verleden jaar ipv mijn Ford Galaxie gekocht maar wist al dat er veel werk aan zat te komen.
Dus, zoals ik al zei, twee weken geleden begonnen en kijk maar naar de foto's.
Vinyl dak verwijderd,lak van motorkap/linkerzijscherm en deur alvast verwijderd en al het chroomwerk natuurlijk.
Het voorraam en achterraam er uitgehaald (en hierbij ook mijn binnenhemel verkloot, dus ook nieuw).
Ga nu de derde week in en hou je op de hoogte.

Of die foto's gaan lukken weet ik niet, want hoe zet ik die dingen er op.
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Een paar antwoorden in één post:

- Marcel: die gif heb ik geleend van onze Amerikaanse collega Brad; hij is leuk, hè?
- Hans: goed dat er nu wat foto's van jouw auto ("project") opstaan. Jij hebt jezelf die vraag ongetwijfeld ook gesteld, maar ik zat echt te verzinnen waar je nu zou moeten beginnen. Heb jij een garage of zoiets? Want ik zie dat de auto van binnen ook behoorlijk vochtig is. Zodanig dat ik eerst maar eens onder het tapijt naar de vloerplaten zou gaan kijken. Laten we het niet hopen, maar als die slecht zijn, dan heeft geen prioriteit om met de motor aan de gang te gaan, dan kun je beter eerst de carrosserie aanpakken. Ik begreep van Marcel dat jij de "cowltest" al gedaan hebt, maar onder het dashboard zie ik toch wel iets wat mij lichte zorgen baart. En een lekkende cowl heeft ook bijna altijd slechte vloerplaten tot gevolg. Allemaal op te lossen, maar bepalend voor de volgorde waarin je de zaak moet aanpakken. Ik zou in ieder geval zorgen dat alles weer goed droog wordt.
- Tootjes: ik heb een paar keer bij Mustangs Unlimited besteld; prima! Ze zijn zeer goed gesorteerd en het verzenden ging goed en snel. Houd alleen rekening met forse verzendkosten en soms een douane aanslag. Dan nog kun je, zeker met de huidige Euro/Dollar verhouding, voordelig uit zijn. De beste ervaring heb ik echter bij Virginia Classic Mustang. Hun catalogus staat online http://www.vamustang.com/, maar je kunt niet online bestellen. Je kunt ze gemakkelijk bellen (kost tegenwoordig bijna niets meer) hun prijzen zijn laag en ze denken met je mee, ook op het gebied van verzendkosten.
- tot slot de foto's: om te voorkomen dat de server van Marcel al die plaatjes en foto's moet opslaan, kun je foto's alleen van een andere plaats op het internet "linken" door middel van de IMG blokjes bovenin als je een post aanmaakt. Een uitstekende plek daarvoor is http://www.retropassion.be (een tip van Arjan in dit forum...). Als je jezelf registreert krijg je een eigen album en kun je foto's (uitsluitend van klassieke auto's) van je eigen PC uploaden naar Rétropassion. Daarvandaan kun je bijvoorbeeld naar dit forum linken. Ik heb daar zelf ook foto's staan. Het is in het Frans; als je moeite hebt met de instructies moet je het mij even laten weten, dan help ik je. Ik zou het heel leuk vinden ook de vorderingen van jouw auto hier te zien!

Marc
mustangclubalmere
Contacteer:

Bericht door mustangclubalmere »

bedankt weer voor de info.

Hans
Herman

Bericht door Herman »

Misschien zeg ik nu iets overbodigs, zet een vochtvretter in de Mustang.
Ik heb er ook 1 instaan en ik moest h'm al 2x legen. Dit is voor mensen zonder verwarmde garage of voor Mustangs die buiten staan. Het scheelt echt enorm. In natte tijden komt het vocht toch naar binnen ookal staat hij in een garage. Ik kocht zo'n ding bij de Halfords.
mustangclubalmere
Contacteer:

Goeie tip Herman want zoals je op de foto's kan zien doet vocht uiteindelijk iets met je Mustang.

mzzls

Hans
mustangclubalmere
Contacteer:

Heeft iemand hier trouwens een oplossing voor want dit is 1 van de dingen die mij zorgen baart:

Afbeelding

mzzls

Hans[/img]
Herman

Bericht door Herman »

Vroeger hadden we een slurhut achter de trekhaak. In de winter stopten we 2 pakken zout erin tegen het vocht. Als we weer gingen kamperen (of kramperen :? ) waren doe pakken keihard door het aanzuigen van vocht.
Een pak cement werkt ook. Daar kwam ik bij toeval achter toen ik in de schuur dat pak wilde gaan gebruiken. Ik had gelijk last van een hernia :lol:
mustangclubalmere
Contacteer:

LOL :lol:
Herman

Bericht door Herman »

mustangclubalmere schreef:Heeft iemand hier trouwens een oplossing voor want dit is 1 van de dingen die mij zorgen baart:

Afbeelding

mzzls

Hans[/img]
Uh,......BIDDEN???? :)
Ik denk toch iets van schuuren,zandstralen,slijpen of RSI oplopen met een schuurpapiertje als de dit met de hand wilt doen. Of vraag het eens aan een autoplaatwerker.
stang67

Bericht door stang67 »

zandstralen en hopen dat het nergens doorgeroest is.

Daarna in epoxie zetten of rode mering zetten.

Veel plezier aan de restauratie ;)

Greetz
Tim
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Tja, in Amerika hebben ze het dan over onderdompelen in een "acid bath". Wat voor zuren er in dat bad zitten weet ik niet, noch waar je dat hier zou kunnen laten doen. Het idee achter dat onderdompelen is dat je ook de roest bereikt die aan de binnenkant van die profielen zit. Wat met de andere manieren moeilijker is. Stralen lijkt daarna de beste oplossing. Minder professioneel, maar je kunt er een eind mee komen, is de kap demonteren, voorzichtig op een zachte ondergrond leggen en met een roterende staalborstel alle roest wegschuren. Het blijft steeds de vraag hoe ver je wilt gaan, hoeveel geld je wilt of kunt besteden en daarmee hoe professioneel de restauratie wordt. Als alles is weggeschuurd goed behandelen met een geschikt middel. Elders in het forum worden wel wat middelen genoemd. Toen ik mijn auto kocht stond er water in kofferbak en zag mijn kofferklep er door het condenseren ook niet zo fris uit. Ik heb de staalborstel methode toegepast en alle profielen daarna in de tectyl gezet...

Marc
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”