Ton, ik zal er zeker zijn!
Bedankt voor je reactie, ik hoop je daar te treffen.
Groetjes, Wim
Staat dit netjes of niet ???
Moderator: Shelby GT-H
- 67mustangcabrio
- Berichten: 673
- Lid geworden op: zo 19 sep, 2004 22:41
- Locatie: noord limbabwe
- 65-fastback
- Berichten: 2596
- Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
- Locatie: westland
klein beetje maar;
andere achteras, andere voorspindels, complete stuurinrichting, trommels en schijven; al met al een duur geintje.
ik zou voor de wieldoppen gaan die als styled whels look a likes verkrijgbaar zijn.
of ik heb nog org. 4 gaats wolfrace velgen voor je?
gj
andere achteras, andere voorspindels, complete stuurinrichting, trommels en schijven; al met al een duur geintje.
ik zou voor de wieldoppen gaan die als styled whels look a likes verkrijgbaar zijn.
of ik heb nog org. 4 gaats wolfrace velgen voor je?
gj
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Rinus,
Bedankt voor je reactie !
Ik weet dat mijn chroomwerk niet al te best is, maar daar wordt aan gewerkt.
Ik heb al een aantal dingen vervangen.
Ik weet alleen niet wat ik nu met die vent.windows moet.
Die zijn bij mijn auto ook lelijk. Kan je dit opnieuw laten verchromen en is dit wel slim ??
Bedankt voor je reactie !
Ik weet dat mijn chroomwerk niet al te best is, maar daar wordt aan gewerkt.
Ik heb al een aantal dingen vervangen.
Ik weet alleen niet wat ik nu met die vent.windows moet.
Die zijn bij mijn auto ook lelijk. Kan je dit opnieuw laten verchromen en is dit wel slim ??
Mustang fastback 1967
Ford Transit Custom
Live is to short to drive a European car
Ford Transit Custom
Live is to short to drive a European car
- tripleblack
- Berichten: 843
- Lid geworden op: do 04 mar, 2004 12:01
- Locatie: Ekehaar
Hey Ton,
Toevallig waren Rinus en ik als koppeltje op de meeting aan het jureren. Je hebt een mooie auto. Jouw vent-windows zijn gemaakt van zamac, wat op zich een legering is van zink en alluminium. Er is veel kwaliteitsverschil bij dit materiaal, dit hangt onder andere af van de samenstelling,
de hoeveelheid schroot die wordt gebruikt en de kwaliteit van het gieten.
Bij zamac onderdelen komt veelal putcorrosie voor, dit komt door het potentiaalverschil tussen het basismateriaal ( zamac ) en de afwerklaag ( koper - nikkel - chroom ). In de praktijk komt het hier op neer dat de zamac gaat corroderen onder de chroomlaag
en deze hierdoor omhoog duwt. Bij het opnieuw verchromen van zamac gaat men als volgt te werk:
Elektrolytisch strippen van de chroom en nikkellaag.
Het onderdeel wordt geslepen en gepolijst.
( er word een laagje afgeslepen om zodoende de putjes zo ver mogelijk weg te krijgen ).
Het onderdeel wordt opnieuw verkoperd, vernikkeld en verchroomd.
Vaak is zamac zo ver aangetast dat er met slijpen niet alle putjes uitgehaald kunnen worden.
Sommige bedrijven hebben een methode ontwikkeld om deze putjes te repareren, zodat ze weer een perfect glad
product kunnen afleveren. Deze bewerking is wel aanmerkelijk duurder dan de klassieke methode.
Win eens wat info in bij een verchroombedrijf bij jou in de buurt en vergelijk het eens met de aanschaf van een paar nieuwe (deze zijn rete-duur). Ik zelf heb goede ervaringen met het onderstaande bedrijf. Zij zijn ook in staat zamac te verchromen. Je kan ze eens bellen of mailen:
Peter
http://www.lemmenschroom.nl/info.html
Toevallig waren Rinus en ik als koppeltje op de meeting aan het jureren. Je hebt een mooie auto. Jouw vent-windows zijn gemaakt van zamac, wat op zich een legering is van zink en alluminium. Er is veel kwaliteitsverschil bij dit materiaal, dit hangt onder andere af van de samenstelling,
de hoeveelheid schroot die wordt gebruikt en de kwaliteit van het gieten.
Bij zamac onderdelen komt veelal putcorrosie voor, dit komt door het potentiaalverschil tussen het basismateriaal ( zamac ) en de afwerklaag ( koper - nikkel - chroom ). In de praktijk komt het hier op neer dat de zamac gaat corroderen onder de chroomlaag
en deze hierdoor omhoog duwt. Bij het opnieuw verchromen van zamac gaat men als volgt te werk:
Elektrolytisch strippen van de chroom en nikkellaag.
Het onderdeel wordt geslepen en gepolijst.
( er word een laagje afgeslepen om zodoende de putjes zo ver mogelijk weg te krijgen ).
Het onderdeel wordt opnieuw verkoperd, vernikkeld en verchroomd.
Vaak is zamac zo ver aangetast dat er met slijpen niet alle putjes uitgehaald kunnen worden.
Sommige bedrijven hebben een methode ontwikkeld om deze putjes te repareren, zodat ze weer een perfect glad
product kunnen afleveren. Deze bewerking is wel aanmerkelijk duurder dan de klassieke methode.
Win eens wat info in bij een verchroombedrijf bij jou in de buurt en vergelijk het eens met de aanschaf van een paar nieuwe (deze zijn rete-duur). Ik zelf heb goede ervaringen met het onderstaande bedrijf. Zij zijn ook in staat zamac te verchromen. Je kan ze eens bellen of mailen:
Peter
http://www.lemmenschroom.nl/info.html