De rit ging richting het westen, recht tegen de ondergaande zon in.
Het viel mij op dat het zicht zeer slecht was door de duizende mini steenslagjes (ter groote van zandkorreltjes) en kleine krasjes.
In het voorjaar ben ik naar de RAI geweest en daar stond een stand van de glas garage met een polijst robot.
De robot was druk aan het werk tijdens de demo.
Ik dacht "Bingo", de oplossing voor mijn probleem.
Er wordt gepolijst met een soort melk met een fijne korrel, daarbij veroorzaakt het absolute geen vlekken en het tast niks aan.
Er werd een folder verstrekt met de locaties in nederland waar zo'n robot staat. ze hebben ook een actie prijs van 24.50 tot eind juni.
Afgelopen donderdag ben ik maar eens gaan kijken hier in Tilburg.
De mustang naar binnen gereden:

Gelijk was er een probleem, de hoek van de voorruit in anders als bij moderne auto's.
Daardoor kon de machine niet helemaal goed worden afgesteld.
De man had gelukkig ervaring met de machine en was vertrouwd met de werking dus hij had een foefje om de robot om de tuin te leiden.

Na al het afstellen van de armen en benen duurde het zo'n 20 minuten om de hele ruit te bewerken. Hierna zei de man: "Ik laat hem er nog een keer overheen lopen, als service van de zaak. Zo vaak hebben we niet zo'n mooie wagen hier binnen staan". Ik vond het natuurlijk best. :blowme:
Na anderhalf uur stond ik weer buiten.
Het schijnt dat er per keer maar 9 micron af gaat, niet veel eigenlijk.
De ruit ziet er glad uit, maar de diepe steenslagje blijf natuurlijk zien.
Het word nooit een nieuwe ruit, dat zei de man ook voordat hij begon.
Nu maar weer wachten op een laaghangende zon om te testen of de 24.50 goed in besteed.
Na 30 juni kost het gewoon weer 68 euro.

Hier nog even de link:
http://www.glasgarage.nl/producten4.html
Fordman :ciggy: