Ton BlingBling schreef:Mack schreef:Ik heb mijn auto laten taxeren door Maro Taxaties - die zitten gewoon bij jou in de Hoekse Waard: Heinenoord.
Ze hebben mijn auto op locatie getaxeerd, ik kreeg een mooi rapportje. Goed geprijsd ook.
http://www.marotaxaties.nl/
Helaas is die Maro NIET goed aangeschreven , ik kan geen een verzekering vinden die hun
taxatie,s erkennen .
Dank voor het hierop wijzen.
Zonder navraag achter iemands rug om dingen roepen is erg makkelijk.
Beste Ton,
Wellicht (voorzover bij mij bekend) niet verder geïnformeerd dan één adres en dat zij normaliter een lijstje met bekenden hanteren, is alleen maar te prijzen, want de laatste 10 jaar zijn er een hoop 'collega's' gekomen en gegaan, wat eigenlijk min of meer voor mij toendertijd de reden was om me er zelf in te gaan verdiepen (na zelf een aantal
taxatie-opdrachten verstrekt te hebben sinds 1994 waarbij de waarde soms lager was dan de (niet onredelijke) aankoopprijs een week daarvoor, wat op een gebrek aan kennis/inlevingsvermogen leek te wijzen) met als gevolg kwaliteit te bieden tegen een redelijk kostenplaatje.
Dat geldt ook andersom, er zijn verzekeringsbedrijven die strikt (en daar komen anderen gewoon niet of nauwelijks binnen) alleen taxatierapporten van ons accepteren of die in opdracht van ons volgens onze indeling en berekeningsmethode gemaakt zijn, bijvoorbeeld:
http://www.customcarpolis.nl/custom-car-partners/" onclick="window.open(this.href);return false;
of
http://www.bcverburg.nl/index.php?content=toyota" onclick="window.open(this.href);return false;
Nadat wij door u benaderd zijn (waar we overigens diverse suggesties voor andere zeer goede classiccar verzekeringskantoren gegeven hebben, waar we nooit meer iets op vernomen hebben) bleek toevallig een recentelijk door ons getaxeerde Crown van een klant bij Kuiper ondergebracht te zijn, wat nimmer problemen gegeven heeft. Kwestie van 'per ongeluk' toch binnen gekomen te zijn.
Vwb. het overige, wil ik alleen maar kwijt: een collega in de branche zonder reden zwartmaken (een jurist zou hier zelfs een laster zaak van kunnen maken...) en van bepaalde dingen beschuldigen waarvan geen sprake is, zet diegene zelf niet echt in een goed daglicht, zeker als diegene zelf nog ondernemer is en wat mensen op gedachten kan brengen.
Hennie schreef:een taxateur moet wel beedigd zijn anders heb je d'r niet zo veel aan voor de verzekering,
Dus dat moet je wel even checken.
Hennie
Hi Hennie,
Tegenwoordig moet je meer spreken in de vorm van 'erkend', gelukkig zijn de rommelaars/hobby taxateurs bijna allemaal verdwenen, beëdigde taxateurs, makelaars e.d. bestaan niet meer en diegene die dit nog altijd gebruiken, gebruiken een oud verhaal.
Een kleine toelichting:
Sinds 10 jaar zijn er geen nieuwe beëdigingen afgegeven en de laatste verlengingen (moet elke 5 jaar) zijn in 2005 komen te vervallen. Dit waren vwb. autotaxateurs maar een handjevol, waarbij de vergrijzing een groot probleem is in de branche. Dit was een belangrijk punt tijdens de laatste FEHAC
taxatie-avonden, wat in de toekomst problemen kan geven. De taxateurs die nu professioneel full time met hun werk bezig zijn, komen er al niet met een 40 urige werkweek (richting het dubbele is geen uitzondering, met dank aan veel mondopmond reclame, het is nu al bijna niet meer bij te benen), laat staan hoe het in de toekomst als er veel 'er uit stappen'.