MSD of .......

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1718
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

MSD of .......

Bericht door 67gt500 »

In de rally wereld praten ze allemaal over DTA modulles, maar dan moet er een krukas sensor op e.d. en ik heb geen injectie motor.

Ik ben met een 302 bezig voor in mijn rally coupé en ik weet niet beter dan dat hier een MSD op moet.
blok is bijna standaard naar ons weten, (specs zijn niet meer te achterhalen) wel zit er een andere intake op en een 650 holley.

Is de MSD inderdaad de beste keus?
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
blackmercury
Berichten: 143
Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55

Re: MSD of .......

Bericht door blackmercury »

MSD is goed en goed duur; als je blok verder standaard is en de verdeler is mechanisch nog goed zou je de Pertronics conversie kunnen overwegen,
Heb er jaren mee gereden en was dik tevreden.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: MSD of .......

Bericht door Gearz »

MSD Pro Billet met een digital 6AL is een beetje de mainstream performance upgrade voor het serieuzere werk.
Voor een std. of licht gemodificeerd blok kun je ook een MSD ready to run nemen dan heb je geen spark box nodig.
Voor meer circuit gebruik evt een optisch getriggerde Mallory Unilite.

Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1718
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Re: MSD of .......

Bericht door 67gt500 »

Er wordt wel heel veel van gevraagd in een rally, meer als van een circuit auto!
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: MSD of .......

Bericht door Gearz »

67gt500 schreef: ma 01 apr, 2019 11:52 Er wordt wel heel veel van gevraagd in een rally, meer als van een circuit auto!
Maar wat ben je dan van plan ? Het is mij niet echt duidelijk.
Wat is je doel, waar wil je aan mee gaan doen, wat wil je gaan bouwen ?

Ik durf toch te betwijfelen of er van een historische rallymotor meer gevraagd wordt dan van een motor van een historische circuitauto, voornamelijk de transmissie en achterasratios verschillen, echter rijden beiden hoofdzakelijk op deellast tot WOT en hebben een relatief smal effectief toerengebied in de hogere regionen, en dan heb ik het over wagens voor snelheidsrally's.
Daarnaast heeft een auto voor een historische rit/rally qua set-up veel meer overeenkomst met een straat set-up en heeft een breder effectief toerengebied wat meer onderin de midden regionen begint. Dit zit veel meer in de sportwagenhoek als in de racewagen hoek.

Wat ben je van plan ?
Wil je gewoon een bolletje-pijltje toerrit meerijden of wil je er in het buitenland snelheidsrally's mee gaan rijden ? Rallysprints ? wellicht hill climbs ?
Met een auto die niet aan de FIA regelementen voldoet (en die zijn streng!) is aan een historische klassements Rally meedoen volgens mij sowieso uitgesloten.
Ook zijn 4-links, 5 bak upgrades en MSD ontstekingen dan helemaal een no-no om een historisch rally paspoort te verkrijgen.

Wat voor specs gaat de motor hebben ? Wil je er ook mee de straat op ?
Allemaal factoren die meespelen.
En een auto met een serieuze en meer specifiekere race set-up is echt alles behalve een pretje om lekker mee op straat te rijden.

Je maakt me nu wel erg nieuwsgierig.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1718
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Re: MSD of .......

Bericht door 67gt500 »

Michel, ik ben vooral heel veel informatie aan het verzamelen hoe iets te doen want er staat geen 66er klaar zoals ik het denk te gaan doen.

Laten we eens beginnen met het feit dat ik nog over heel veel dingen twijfel, welke we op te gaan.
De tijd zal dat leren en of het een officieel FIA paspoort of een Historic Regularity Run Car Pass (HRCP)
We gaan proberen om het FIA paspoort erbij te krijgen, dan mag je ook mee doen aan de officiele Historische rally's.
Maar de bedoeling is om in de historische klasse mee te rijden in bijvoorbeeld een ELE, Vechtdal, Hellendoorn en Hengelo en dat mag ook gewoon met een HRCP.
Ik heb 6 jaar in het Team Kleinjan gesleuteld, Porsche en nu Bmw en denk best te weten wat er van een auto gevraagd wordt.
Wat er allemaal kapot gaat en afknapt dat wil je niet weten en sta je steeds weer versteld van, wat op een circuit niet kapot gaat.
Denk alleen al aan de spindels, deze worden op 4 plekken verzwaart om te voorkomen dat hier iets aan kapot gaat.
Ik ben er wel over uit dat de blad veren moeten blijven en heb hier ook al wel een oplossing voor denk ik, maar dat komt dan vanzelf.
Als er een goede onderbouwing is, waarom er af geweken word van de homologatie dan kunnen ze daar in mee gaan, maar dan gaat het vooral om de veiligheid.
Een rode kap van een MSD is natuurlijk ook zwart te maken om dit er origineel uit te laten zien.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is welke kant het op zal moeten :mrgreen:
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: MSD of .......

Bericht door Gearz »

67gt500 schreef: di 02 apr, 2019 07:11 Michel, ik ben vooral heel veel informatie aan het verzamelen hoe iets te doen want er staat geen 66er klaar zoals ik het denk te gaan doen.


Hoop dat het zo een beetje duidelijk is welke kant het op zal moeten :mrgreen:
Ik snap 'm :up:
Heb je een PB gestuurd met wellicht wat handige contacten.
Ik blijf je vorderingen nauwlettend volgen. :wink: :)

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1718
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Re: MSD of .......

Bericht door 67gt500 »

:ok:
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Plaats reactie

Terug naar “Technische Database”