Trommelrem probleem

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Trommelrem probleem

Bericht door Frederik812 »

Hier ben ik weer met het volgende probleem .

Ik heb een maand geleden mijn remschoenen vervangen van mijn mustang 67
Nu viel me me op dat de linkse achterrem een raar geluid maakte .

Dus heb ik de trommel er even afgenomen en wat zag ik de linkse remschoen pakt maar voor de helft en is aan de bovenkant de eerste 4 cm schuin afgesleten .

Hoe kan dit volgens jullie ?
Ik doe er wat foto’s bij voor te verduidelijken .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Trommelrem probleem

Bericht door 1967coupe »

De belangrijkste foto mis ik. Dit komt doordat je trommel niet goed is.
Kijk maar eens hoe die er uitziet.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Trommelrem probleem

Bericht door edgar »

De remvoering is altijd korter op de ene remschoen dan op de andere. Het ziet er misschien gek uit maar is ‘by-design’ zo. De lange voeringen zitten dacht ik altijd aan de voorkant en de korte aan de achterkant. Dit vanwege het oploop effect.

De schuine kanten op de voorkant van de randen zorgen voor minder bijgeluiden en minder grijperig gedrag
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Trommelrem probleem

Bericht door Frederik812 »

edgar schreef:De remvoering is altijd korter op de ene remschoen dan op de andere. Het ziet er misschien gek uit maar is ‘by-design’ zo. De lange voeringen zitten dacht ik altijd aan de voorkant en de korte aan de achterkant. Dit vanwege het oploop effect.

De schuine kanten op de voorkant van de randen zorgen voor minder bijgeluiden en minder grijperig gedrag

Hey Edgar ,

Bedankt voor de reactie , ik bedoel dat de bovenkant van de viering schuin is afgesleten ever heel de breedte ...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Trommelrem probleem

Bericht door Frederik812 »

1967coupe schreef:De belangrijkste foto mis ik. Dit komt doordat je trommel niet goed is.
Kijk maar eens hoe die er uitziet.

Gr
Rene

Ja ik heb de trommel weggedaan voor uit te draaien maar kan een slechte trommel zoiets veroorzaken aan 1 remvoering ?



Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Trommelrem probleem

Bericht door 1967coupe »

zeker weten
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Trommelrem probleem

Bericht door Frederik812 »

1967coupe schreef:zeker weten
Dinsdag heb ik de trommelrem terug :)

Moet ik dan weer de remschoenen vervangen of gewoon deze e afschuren en terug rijden ?

Ik hou jullie op de hoogte :) ik hoop dat het is opgelost met de trommel uit te draaien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Trommelrem probleem

Bericht door edgar »

Ik heb nu grotere plaatjes en idd mijn eerdere reactie is niet van toepassing.

Ik denk te zien dat iig 1 remschoen iets gekanteld staat. Op de eerste twee foto’s zie je dat het metaal van de remschoen iets scheef lijkt te staan tov de andere remschoen over de remcylinder gezien. Het gaat om de voorste.

Kan je met bijvoorbeeld een blokhaak over je wielflens zien of ze wel haaks staan tov wielflens?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Trommelrem probleem

Bericht door Frederik812 »

edgar schreef:Ik heb nu grotere plaatjes en idd mijn eerdere reactie is niet van toepassing.

Ik denk te zien dat iig 1 remschoen iets gekanteld staat. Op de eerste twee foto’s zie je dat het metaal van de remschoen iets scheef lijkt te staan tov de andere remschoen over de remcylinder gezien. Het gaat om de voorste.

Kan je met bijvoorbeeld een blokhaak over je wielflens zien of ze wel haaks staan tov wielflens?
Ik zal dit nakijken als ik terug thuis ben ( ben dinsdag pas terug thuis )

Het was mij ook wel opgevallen wat u nu zegt .

Maar je kan toch niet meer doen dan de remschoenen monteren met veren ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Trommelrem probleem

Bericht door Frederik812 »

Even een update :

Ik heb de trommel laten afdraaien en wat blijkt , de trommel staat zo krom als iets .
Hoe dit kan snap ik niet maar ik heb gewoon 2 nieuwe trommels besteld met remschoenen .

Hopen dat het daarmee opgelost is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Trommelrem probleem

Bericht door Mustangflip »

Hey,

Hoe bedoel je dat precies? Dat je trommel scheef staat? Lijkt me erg vreemd? Dat lijkt er meer op te duiden dat er iets mis is met je aandrijfas. Of zag men in de draaibank dat er iets scheef zit?

De remvoeringen kan je mijns inziens gewoon nog gebruiken mits er nog genoeg voering op zit. Je zei dat ze nieuw gemonteerd waren dus neem aan dat dus de algehele slijtage wel mee zal vallen. Naar een paar keer remmen slijten ze vanzelf weer recht af. De vorige keer hebben ze ook geen volledig raakvlak gehad en remde je auto toch ook nog gewoon ? Anders kan je bij twijfel je auto op de remmentestbank laten zetten bij een garage. (wat ook gebeurt bij de APK)

Dat je remvoering iets scheef zit op de foto zonder trommel hoeft niet perse een probleem te zijn. Als je remt wordt hij in principe door je trommel rechtgezet doordat hij ertegen aan wordt gedrukt.

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Trommelrem probleem

Bericht door Frederik812 »

Mustangflip schreef:Hey,

Hoe bedoel je dat precies? Dat je trommel scheef staat? Lijkt me erg vreemd? Dat lijkt er meer op te duiden dat er iets mis is met je aandrijfas. Of zag men in de draaibank dat er iets scheef zit?

De remvoeringen kan je mijns inziens gewoon nog gebruiken mits er nog genoeg voering op zit. Je zei dat ze nieuw gemonteerd waren dus neem aan dat dus de algehele slijtage wel mee zal vallen. Naar een paar keer remmen slijten ze vanzelf weer recht af. De vorige keer hebben ze ook geen volledig raakvlak gehad en remde je auto toch ook nog gewoon ? Anders kan je bij twijfel je auto op de remmentestbank laten zetten bij een garage. (wat ook gebeurt bij de APK)

Dat je remvoering iets scheef zit op de foto zonder trommel hoeft niet perse een probleem te zijn. Als je remt wordt hij in principe door je trommel rechtgezet doordat hij ertegen aan wordt gedrukt.

Groet Flip
Hey Filip ,

Bedankt voor je uitvoerige uitleg ,

Ze hebben op de draaibank gezien dat de trommel een “ei” was .
Deze hebben ze dan afgedraaid maar zelfs na maximaal afdraaien waren er 2 plekken in de trommel waar de beitel niet geraakt had .

Ze zeiden dat er nog een serieuze onbalans in da trommel zit .

Ik hoop dat het opgelost is met nieuwe trommels ,
Want met problemen met de achteras gaat het een hoog kostenplaatje worden .

Het zou me wel verbazen moest daar iets aan zijn maar ja je weet nooit he .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Trommelrem probleem

Bericht door Gearz »

Ik heb evt nog wel een aantal remtrommels liggen mocht je interesse hebben.
zowel std, ribbed als ook aftermarket exemplaren.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Trommelrem probleem

Bericht door Frederik812 »

Gearz schreef:Ik heb evt nog wel een aantal remtrommels liggen mocht je interesse hebben.
zowel std, ribbed als ook aftermarket exemplaren.

Michel.
Hey Michel ,

Alles is vorige week besteld geweest .
Toch bedankt voor de aanbieding .
als ik dit nog niet besteld had , had ik zeker interesse gehad

Groetjes Frederik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Technische Database”