Teruglopen benzine

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Stang6F07T
Berichten: 5
Lid geworden op: di 20 mar, 2018 01:40

Re: Teruglopen benzine

Bericht door Stang6F07T »

Leuk stukje tekst, even ter aanvulling ...

https://www.garageclassicservice.nl/tec ... =component
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Teruglopen benzine

Bericht door Frederik812 »

Big_fun_58 schreef:Ik denk even, ik wacht even met reageren maar het wordt niet genoemd dus opper ik het maar.
De inlaat manifold verwarming (eventueel in combinatie met een laat onstekingstijdstip bij stationair draaien).
Deze V8 motoren zijn ontworpen om ook bij extreme koude nog goed te lopen (bijv. -30°C?) vandaar dat uitlaatgassen onderaan door het inlaatspruitstuk heenloopt om dit te verwarmen. Dit is in 99.9% van de gevallen hier niet meer nodig. Een manifold kan hierdoor ècht bloedheet worden met alle problemen van dien (vapor lock in je carb, slecht starten, etc.). Ik plug de gaten in beide inlaatspruitstuk pakkingen altijd bijna geheel af d.m.v. een dun koperen plaatje (0,5 mm?) met in het midden een gaatje van ongeveer 4 mm. De kleine doorlaat geeft voldoende verwarming om de benzine te verdampen maar houdt het manifold (en dus je gasmengsel!) op een goede temperatuur.
Vooral als je onstekingvervoeging zo staat dat deze bij stationair draaien laat staat dan zullen de verbrandingsgassen door je inlaatspruitstuk ook nog eens een stuk heter zijn (een soort naverbranding in de uitlaatpoort). Dan gaat alles wel koken hoor met de huidige vluchtige benzines.
Mijn advies: even je onsteking checken bij stationair draaien en, als je het durft, je manifold demonteren en deze 2 poortjes blokken op eerdergenoemde manier. Daar kan je nog veel profijt van hebben als het warmer wordt....
Succes!!
Bedankt voor de uitgebreide uitleg :)

Ik heb de wagen sinds zaterdag terug , deze is toen een paar weken in de garage geweest voor een aantal zaken op te lossen .
(Vooral om dat de wagen zeer veel plofte)
Ze zeiden dat het aan slechte bougiekabels lag)

Ik snap zelf niet goed dat na een paar weken in de garage dit nu voorvalt .

Of hebben er zoveel mustangs last van zonder dat mensen dat weten ?

Ik ondervind gelukkig geen problemen tijdens het rijden maar mijn langste ritje sinds dat de wagen in de garage is geweest is een 30 km .

Het is natuurlijk de vraag hoe de wagen gaat reageren na een rit van 60-100 km .

Ik ga van de week al eens wat isolerende kous halen voor rond de benzineleiding te doen en waar de benzineleiding een stukje op de inlaat collector ligt een beetje omhoog leggen .
ik hoop dat dat al wat uithaalt ?

Want wat u zegt zou ik wel willen proberen maar daar is mijn kennis te klein voor AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Technische Database”