Teruglopen benzine

Moderator: Shelby GT-H

Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Teruglopen benzine

Bericht door Frederik812 »

Weet iemand hoe het komt dat mijn benzine terugloopt na een ritje ?

Gisteren zag ik na mijn rit , dat de benzine wat borrelde , en dat de benzine beetje bij beetje terugliep .
De benzinefilter was helemaal leeg na een paar minuten .

Met gevolg als ik deze 5 min later weer probeerde te starte dat het wat langer duurde voor hij starte .

Na een paar uur de wagen gestart en stilgelegd en toen bleef de benzine wel staan

Kan dit kwaad of zit ik met een probleem ?


Het betreft een ford mustang van 67 met een 351 windsor

Alvast bedankt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Frederik812 op zo 08 apr, 2018 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Teruglopen benzine

Bericht door Gearz »

Probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door benzine dat te warm wordt en gaat koken (heatsoak), de luchtbellen die hierbij ontstaan borrelen naar boven en zorgen dat er geen of niet genoeg brandstof in de vlotterkamer komt. Waarschijnlijk is het goed eerst eens te kijken hoe dit veroorzaakt wordt, zit er geen spacer gemonteerd onder de carburateur, loopt de brandstof leiding te dicht langs de motor, pompt de brandstof pomp nog genoeg druk, etc. ?
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Teruglopen benzine

Bericht door Frederik812 »

Bedankt voor uw reactie ,

Er zit een spacer van anderhalve centimeter onder mijn carburateur ,

De pomp op zich is 2 maanden oud dus normaal zou die toch nog goed moeten zijn he ?

Wat ik wel heb gezien daarjuist is dat de leiding een klein stukje op het inlaatspruitstuk ligt , kan dit zoiets veroorzaken ?

Mvg Frederik
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Teruglopen benzine

Bericht door 1967coupe »

haal die er maar eens vanaf. 99% dat het veel beter wordt
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Teruglopen benzine

Bericht door Frederik812 »

Ok ga ik morgen doen .

Zou het een verschil maken dat ik er isolerende geine over doe ?

Dan komt de hitte er niet rechtstreeks op maar kan de hitte misschien ook niet meer goed weg van de benzineleiding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Teruglopen benzine

Bericht door 1967coupe »

gewoon zo ver mogelijk van de hittebron verwijderd houden.
Geen idee trouwens wat die geine betekent :mrgreen: , ik vermoed tape?
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Teruglopen benzine

Bericht door saf1908 »

Ik heb precies hetzelfde. Al jaren. De brandstof in mijn filter borrelt altijd enorm op warme dagen. Vooral als mijn grote Spal fan minutenlang warme lucht tegen mijn benzinepomp/filter blaast. Als ik een fles koud water over de pomp giet stopt het tijdelijk.

Bij mij ligt de benzineleiding (incl. filter) zo ver mogelijk van mijn blok/uitlaat en is deze omwikkeld met warmtewerend materiaal. Ook heb ik een dikke carburateurspacer van kunststof.

Mijn gevoel zegt dat alleen een elektrische benzinepomp me gaat redden, al vraag ik me af hoe ze hier in Amerika mee omgaan. (Ik geloof ook niet meer dat het aan een lek in de leiding of benzinepomp ligt waardoor lucht aangezogen zou kunnen worden.)
1966 Mustang Fastback
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Teruglopen benzine

Bericht door Frederik812 »

1967coupe schreef:gewoon zo ver mogelijk van de hittebron verwijderd houden.
Geen idee trouwens wat die geine betekent :mrgreen: , ik vermoed tape?
Ik bedoel zo een kous zoals je over uw bougiekabels kan doen :)

Ik had het misschien anders moeten verwoorden AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Teruglopen benzine

Bericht door Frederik812 »

saf1908 schreef:Ik heb precies hetzelfde. Al jaren. De brandstof in mijn filter borrelt altijd enorm op warme dagen. Vooral als mijn grote Spal fan minutenlang warme lucht tegen mijn benzinepomp/filter blaast. Als ik een fles koud water over de pomp giet stopt het tijdelijk.

Bij mij ligt de benzineleiding (incl. filter) zo ver mogelijk van mijn blok/uitlaat en is deze omwikkeld met warmtewerend materiaal. Ook heb ik een dikke carburateurspacer van kunststof.

Mijn gevoel zegt dat alleen een elektrische benzinepomp me gaat redden, al vraag ik me af hoe ze hier in Amerika mee omgaan. (Ik geloof ook niet meer dat het aan een lek in de leiding of benzinepomp ligt waardoor lucht aangezogen zou kunnen worden.)

En borrelt deze ook als de motor pas gestart is ?

En loopt de benzine ook terug als de motor warm is ?

Miss is een elektrische pomp idd de oplossing ,
Maar ik wil toch eerst alles proberen wat de mensen mij hier aanraden :)






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Teruglopen benzine

Bericht door Gearz »

saf1908 schreef: ma 09 apr, 2018 21:05 Ik heb precies hetzelfde. Al jaren. De brandstof in mijn filter borrelt altijd enorm op warme dagen. Vooral als mijn grote Spal fan minutenlang warme lucht tegen mijn benzinepomp/filter blaast. Als ik een fles koud water over de pomp giet stopt het tijdelijk.
Niet precies hetzelfde vermoed ik, jij hebt het over lucht zichtbaar in je filter met draaiende motor en Frederik over borrelende en teruglopende brandstof met warme maar stilstaande motor na een rit.

Correct me when wrong.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Teruglopen benzine

Bericht door Frederik812 »

Gearz schreef:
saf1908 schreef: ma 09 apr, 2018 21:05 Ik heb precies hetzelfde. Al jaren. De brandstof in mijn filter borrelt altijd enorm op warme dagen. Vooral als mijn grote Spal fan minutenlang warme lucht tegen mijn benzinepomp/filter blaast. Als ik een fles koud water over de pomp giet stopt het tijdelijk.
Niet precies hetzelfde vermoed ik, jij hebt het over lucht zichtbaar in je filter met draaiende motor en Frederik over borrelende en teruglopende brandstof met warme maar stilstaande motor na een rit.

Correct me when wrong.

Michel.

Jep net zoals jij beschrijft .

Het verschil is dus dat het bij mij terugloopt als ik de motor stil leg en bij u niet ?

Gebruikersavatar
mercury
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 29 sep, 2004 20:02

Re: Teruglopen benzine

Bericht door mercury »

Naast te hete benzine, kan ook de tankontluchting dit veroorzaken. Wellicht een verstopping?

Dit kun je controleren door tijdens de terugloop de benzinedop eraf te draaien. Zegt hij “floep”, dan heb je daar een mogelijke oorzaak.

Groeten,

Adam
1967 Ford Fairlane GT, 2 door hardtop coupe, 289 4V (met upgrades), 4 speed Toploader.
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Teruglopen benzine

Bericht door Frederik812 »

mercury schreef:Naast te hete benzine, kan ook de tankontluchting dit veroorzaken. Wellicht een verstopping?

Dit kun je controleren door tijdens de terugloop de benzinedop eraf te draaien. Zegt hij “floep”, dan heb je daar een mogelijke oorzaak.

Groeten,

Adam
Hey Adam ,

Dit heb ik reeds getest gehad en dit is niet het geval :) toch bedankt voor de tip Afbeelding
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Teruglopen benzine

Bericht door saf1908 »

Dat is waar. Het borrelen is bij mij niet als ik de auto net heb gestart. Pas als hij warm is zie je de vele luchtbellen hard stromen. En als ik de auto na een rit stil zet komt mijn filter droog te staan, om soms een dag later weer vol te staan.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Teruglopen benzine

Bericht door Big_fun_58 »

Ik denk even, ik wacht even met reageren maar het wordt niet genoemd dus opper ik het maar.
De inlaat manifold verwarming (eventueel in combinatie met een laat onstekingstijdstip bij stationair draaien).
Deze V8 motoren zijn ontworpen om ook bij extreme koude nog goed te lopen (bijv. -30°C?) vandaar dat uitlaatgassen onderaan door het inlaatspruitstuk heenloopt om dit te verwarmen. Dit is in 99.9% van de gevallen hier niet meer nodig. Een manifold kan hierdoor ècht bloedheet worden met alle problemen van dien (vapor lock in je carb, slecht starten, etc.). Ik plug de gaten in beide inlaatspruitstuk pakkingen altijd bijna geheel af d.m.v. een dun koperen plaatje (0,5 mm?) met in het midden een gaatje van ongeveer 4 mm. De kleine doorlaat geeft voldoende verwarming om de benzine te verdampen maar houdt het manifold (en dus je gasmengsel!) op een goede temperatuur.
Vooral als je onstekingvervoeging zo staat dat deze bij stationair draaien laat staat dan zullen de verbrandingsgassen door je inlaatspruitstuk ook nog eens een stuk heter zijn (een soort naverbranding in de uitlaatpoort). Dan gaat alles wel koken hoor met de huidige vluchtige benzines.
Mijn advies: even je onsteking checken bij stationair draaien en, als je het durft, je manifold demonteren en deze 2 poortjes blokken op eerdergenoemde manier. Daar kan je nog veel profijt van hebben als het warmer wordt....
Succes!!
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Plaats reactie

Terug naar “Technische Database”