Radio '71

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Barttt
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 22 apr, 2013 14:58
Locatie: Delft

Radio '71

Bericht door Barttt »

Hallo,

In m'n Mustang zit nog de originele radio. Die zou ik er graag in willen houden. Het enige is wel dat 'ie het niet doet....
Als ik de verlichting aan zet gaat wel ook het lampje in de radio aan. Met het draaien van de volume knop hoor je wel "tik" (dat 'ie aan zou moeten staan) maar meer ook niet. Net nog even gekeken maar er staat wel stroom op. Althans op de draden die er naar toe lopen. Er lopen 3 draden naartoe. Een van het lampje en 2 de radio in.

Ik heb ook al geprobeerd er een andere speaker op te zetten om te zien of het aan de speaker lag. Dat maakte ook niks uit.

Kan iemand me helpen? Heb al heel veel topics door gelezen maar kon het juiste antwoord nog niet vinden. Meeste gaan over het ombouwen.

Alvast bedankt,

groeten Bart
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Radio '71

Bericht door Gearz »

Zit de antenne er wel ingestoken aan de achterzijde ?
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Barttt
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 22 apr, 2013 14:58
Locatie: Delft

Re: Radio '71

Bericht door Barttt »

Ja, die zat er in. Later met testen wel uitgehaald. De radio deed helemaal niks, ook niet ruizen....

Groeten Bart
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Radio '71

Bericht door Gearz »

Het is één met nagenoeg prehistorische techniek he, eentje die eerst even moet opwarmen voor ie gaat spelen. :wink:
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Barttt
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 22 apr, 2013 14:58
Locatie: Delft

Re: Radio '71

Bericht door Barttt »

haha na een uur rijden mag die wel warm zijn toch ;)

heeft iemand een aansluitschema van zo een radio? Er komen 3 draden binnen. 1 naar het lampje en 2 gaan de radio in. Had wel het idee dat die beide min waren... kan nergens anders een aansluiting vinden...

Bart
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Radio '71

Bericht door 1967coupe »

Zit er misschien een zekering in de radio? Controleer die dan eens.

Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Barttt
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 22 apr, 2013 14:58
Locatie: Delft

Re: Radio '71

Bericht door Barttt »

Na lang bezig geweest te zijn kwam er eindelijk wat geluid uit. Het ging nog niet hard maar het begin was er... (het komt iig niet boven de motor uit).

De Mustang komt uit Amerika met z'n originele radio. Kan ik dan wel Nederlandse zenders ontvangen of is 'ie nutteloos hier? Kwam al wel wat draden en een antenne splitter tegen onder het dashboard. Er heeft denk al een keer een andere radio bijgezeten op een andere plek.

Groeten Bart
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Radio '71

Bericht door 72grande »

Hij is niet nutteloos. Is het een AM of FM radio? FM ontvangt alleen oneven frequenties (zoals 102.7) en AM is niet meer erg populair tegenwoordig. Ik heb alleen AM en heb meestal Radio 10 Gold opstaan. Is nog wel passend ook :wink:

Afbeelding
Marc
Barttt
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 22 apr, 2013 14:58
Locatie: Delft

Re: Radio '71

Bericht door Barttt »

Denk AM. Zit er toch over te denken om er een cd-speler bij te plaatsen maar dan wel op een andere plek. Wil de middenconsole heel houden. Iemand heeft al eens speakers in de hoedenplank gehad dus dat moet makkelijk weer te doen zijn. Wil 'm verder wel zo compleet mogelijk houden.

Groeten Bart
Barttt
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 22 apr, 2013 14:58
Locatie: Delft

Re: Radio '71

Bericht door Barttt »

De radio doet het inmiddels maar het geluid is zo zacht.... zeker met de motor aan is er niks van te horen.

Groeten Bart
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Radio '71

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Of je gaat terug in de tijd en zet er een nieuwe 8-Track speler in
http://www.ebay.com/itm/FORD-MUSTANG-LT ... ae&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Radio '71

Bericht door Dakloos »

Even ter info: een analoge FM radio ontvangt alle frequenties tussen de 88 en 108 Mhz.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Radio '71

Bericht door 72grande »

Goed opgemerkt Erwin! Ik heb me dat nooit zo gerealiseerd, maar het is, nu jij het zegt, natuurlijk logisch. Ondanks opgroeien met analoog toch al te veel gewend aan digitaal :wink:
Marc
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Radio '71

Bericht door Dakloos »

72grande schreef:Goed opgemerkt Erwin! Ik heb me dat nooit zo gerealiseerd, maar het is, nu jij het zegt, natuurlijk logisch. Ondanks opgroeien met analoog toch al te veel gewend aan digitaal :wink:
Wat gaat de tijd snel he Marc? :lol:
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “Technische Database”