Golf 1 koplampen in een '67 Mustang?

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Golf 1 koplampen in een '67 Mustang?

Bericht door tminus3 »

Hoi allemaal, had al gezocht naar bovenstaand onderwerp, maar nog geennduidelijkheid gevonden.

Nu ik met m'n Mustang bezig ben, wilde ik ook wat betere verlichting aan de voorkant.
Ik heb nu H4 koplampen met e-keur erin, maar hierin passen lampen met een p45t (als ik het goed heb) voetje. Er zitten nu Philips 45/40w duplo lampen in enndat houd niet echt over inhet donker.

Nu had ik al een tijdje Aliexpress H4 led lampen liggen om te proberen. Vorige week setje goedkope aftermarket Golf 1 lampen besteld en binnen gekregen.
Maar ik zie niet hoe die moeten gaan passen. De diameter van het glas is wat groter, maar ook de spacing van de stelbouten is anders als bij de koplamphouder van mijn huidige koplampen.

Heeft iemand foto's in z'n archief van deze ombouw?
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Golf 1 koplampen in een '67 Mustang?

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Voor een 1970 Mustang geldt:
Je kunt het koplamphuis met stelmogelijkheden laten zitten.
Ik heb destijds ook alleen nieuwe lampunits van Hella gekocht, en deze pasten perfect op de bestaande losse ring die je in het koplamphuis zit.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Golf 1 koplampen in een '67 Mustang?

Bericht door Cobretti »

Dag Tminus3,

Ga je voor een ombouw, of wil je nog testen met andere H4 lampen?

Ik kreeg Philips Racing Vision H4 aangeraden 12V 55/60W. Heb ze nog niet geprobeerd maar reviews zijn positief.
Je kan zelfs rally lampen 100W proberen. Echter hoger vermogen vereist mogelijks grotere draadsektie en is strikt genomen niet toegelaten vr de keuring.

Grts, C. 😎
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Golf 1 koplampen in een '67 Mustang?

Bericht door tminus3 »

Bedankt voor de reakties. Ik ga de golf koplampen retourneren , want ze gaan niet passen. De modellen die ik binnen heb gekregen, en alle andere die online zie, hebben 3 nokjes met stelbouten op de koplamp unit zelf zitten, waardoor de rvs ring die de koplamp in de houder klemt niet past. Mijn exemplaren waren bovendien:
- te groot van diameter
- hadden een fitting voor stadlicht waardoor ze niet in de houder pasten
- misten 3 nokken op de achterkant om ze in de houder te indexeren
- hadden een knap waardeloze lichtspeiding

@Ronald: Ik heb nu Hella koplampen besteld met onderdeelnummer 1A6 002 395-031 op Amazon.de. Als ik het goed heb gezien op de Hella website, zijn deze identiek aan de in andere threads genoemde 1A6 002.395-991 maar dan zonder bijgeleverde H4 halogeen duplo lamp. Deze zouden er zo in moeten passen.

@Cobretti, Het aanpakken van de bedrading wordt waarschijnlijk een project voor volgende winter, vandaar dat ik de H4 LED lampen had besteld. Deze zijn slechts 36 watt, maar zouden en betere lichtopbrengst moeten hebben dan reguliere halogeen lampen. Dus daar zou de huidige bedrading geen problemen mee moeten hebben. Nu is de kwaliteit en het lichtbeeld van deze LED lampen nogal hit-or-miss, dus eerst maars eens kijken hoe het er straks uitziet.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Golf 1 koplampen in een '67 Mustang?

Bericht door Mustangflip »

Mark,

Ik heb nog een setje sealed beams liggen hier. Bij mij toen eruit gehaald vanwege de RDW keuring omdat het toen niet mocht maar volgens mij mag het nu weer wel. Stuur me anders een mailtje als je mijn mailadres nog hebt of anders een PB. Prijs komen we wel uit want ik sta nog in het krijt bij je.

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
blackmercury
Berichten: 143
Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55

Re: Golf 1 koplampen in een '67 Mustang?

Bericht door blackmercury »

Die bedrading aanpassen is een zware aanrader voor de lichtopbrengst en geen Rocketscience; draad die nu naar de lampen als voeding gaat gebruiken om een relais aan te sturen. Dan zie je de volle 12V terug !
Plaats reactie

Terug naar “How to”