Herkennen originele onderdelen

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
NellekeH
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 13 nov, 2016 12:53

Herkennen originele onderdelen

Bericht door NellekeH »

Hai allemaal,
Sinds ruim een jaar hebben we een mustang fastback ‘68. Inmiddels helemaal gedemonteerd, en bezig met het nodige herstelwerk. Bij het demonteren van de achterlichten valt op dat de kwaliteit van de frames (de “bezels”) wisselend is. Omdat de mustang achterschade heeft, vermoed ik dat in ieder geval één van de sets niet origineel meer is. Ik hoop nog dat de andere set dat wel is, maar waar kan ik dat aan zien? Er staan in beide sets codes.
Groet,
Nelleke


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Herkennen originele onderdelen

Bericht door Gearz »

Welke codes staan er in ?
Kun je ze posten ?

Aftermarket part numbers hebben meestal als 4e karakter een Z er in staan zoals C7ZZ, C8ZZ etc. Dit kunnen dan welliswaar Origineel Ford (OEM) aftermarket replacements zijn maar bijvoorbeeld ook de wat meer inferieure Scott Drake replica's .

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
NellekeH
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 13 nov, 2016 12:53

Re: Herkennen originele onderdelen

Bericht door NellekeH »

Gearz schreef:Welke codes staan er in ?
Kun je ze posten ?

Aftermarket part numbers hebben meestal als 4e karakter een Z er in staan zoals C7ZZ, C8ZZ etc. Dit kunnen dan welliswaar Origineel Ford (OEM) aftermarket replacements zijn maar bijvoorbeeld ook de wat meer inferieure Scott Drake replica's .

Michel.
Hai Michel,
Dank voor je reactie (had ik gemist....Afbeelding)

In de ene set staat de code 68ZB 13A57-A en 1580
In de andere set alleen 1575-A (denk ik, of de 1 is een kleine A of Deltateken ofzo, die staat wat schuin namelijk...)

Weet jij dan of het replica’s zijn, en zoja of het dan de betere kwaliteit is of de niet-de-moeite-waard om te herstellen variant? ;)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Herkennen originele onderdelen

Bericht door Gearz »

NellekeH schreef: do 29 mar, 2018 19:25 In de ene set staat de code 68ZB 13A57-A en 1580
Dat moet zijn C8ZB 13A57-A , dat is een originele 1968 Mustang tail light bezel
NellekeH schreef: do 29 mar, 2018 19:25 In de andere set alleen 1575-A (denk ik, of de 1 is een kleine A of Deltateken ofzo, die staat wat schuin namelijk...)
Helaas, daar kan ik niets van maken.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
NellekeH
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 13 nov, 2016 12:53

Re: Herkennen originele onderdelen

Bericht door NellekeH »

Gearz schreef:
NellekeH schreef: do 29 mar, 2018 19:25 In de ene set staat de code 68ZB 13A57-A en 1580
Dat moet zijn C8ZB 13A57-A , dat is een originele 1968 Mustang tail light bezel
NellekeH schreef: do 29 mar, 2018 19:25 In de andere set alleen 1575-A (denk ik, of de 1 is een kleine A of Deltateken ofzo, die staat wat schuin namelijk...)
Helaas, daar kan ik niets van maken.

Michel.
Nice! Ben erg blij dat de ene set origineel is. De andere set ga ik vervangen, die had toch ook roest onder het chroom.
Super bedankt voor de info!

Kan ik trouwens ergens terugvinden wat de codes van originele onderdelen zijn? Ga natuurlijk nog veel meer onderdelen in handen krijgen....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “How to”