Ford Cobra V8 302ci 1969 rebuilt

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
B67FSTB
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 25 jul, 2016 19:09

Re: Ford Cobra V8 302ci 1969 rebuilt

Bericht door B67FSTB »

Steek je licht eens op bij enginefactory.com.
Een 351w gestroked tot 408 . Roller natuurlijk.
Daar achter met een AOD met 4R70w internals of een T5z trans.

Verstuurd vanaf mijn SM-A605FN met Tapatalk

Liever eraan sleutelen dan ermee rijden.
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Ford Cobra V8 302ci 1969 rebuilt

Bericht door Cobretti »

Bedankt B67FSTB :up:

Hierbij nog 2 forumtopics met vergelijkbare vragen/info :
Velen hadden/hebben dezelfde vragen merk ik :P

https://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=88&t=27328
https://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28238

Greets,
C. 8)
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Ford Cobra V8 302ci 1969 rebuilt

Bericht door Cobretti »

Ik zal mijn aandrijflijn ook moeten bekijken. :wink:
  • Een rebuilt van mijn C4 was al voorzien (durft slippen in D bij vollast), mss moet ik maar meteen een performance rebuilt voorzien... guesstimate €1000 ?
  • Mijn Jaguar diff zou ik ongemoeid laten. Ik weet dat het sterke dingen zijn, maar heb er (nog) geen cijfermateriaal van.
Greets,
C. 8)
Gebruikersavatar
B67FSTB
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 25 jul, 2016 19:09

Re: Ford Cobra V8 302ci 1969 rebuilt

Bericht door B67FSTB »

Als je een motor met veel koppel hebt , is een 3 gang goed maar gebruikt dan ook zeer goede clutches voor de revisie. IMHO.

Verstuurd vanaf mijn SM-A605FN met Tapatalk

Liever eraan sleutelen dan ermee rijden.
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Ford Cobra V8 302ci 1969 rebuilt

Bericht door Cobretti »

peer schreef: do 29 apr, 2021 07:50 En mijn eerste blok (gebouwd 12 jaar geleden) loopt nog altijd prima.
Peter, ik heb je topic van destijds doorgelezen, het gaat om een 347 stroker via USA mustangs unlimited (bedrijf bestaat nu niet meer), en met dubbel carbs. De foto links werken niet meer, maar zal er knap uitzien ;) :up:
viewtopic.php?f=87&t=11864&start=60

Greets,
C. 8)
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Ford Cobra V8 302ci 1969 rebuilt

Bericht door Cobretti »

Even een update met wat bijkomende info

Ik denk dat ik het 'rebuilt recept' wat eenvoudiger en realistisch moet houden.
Als mijn onderblok nog OK is zal ik maw voor een topend kit zal gaan.

Ik heb er enkele (in detail) vergeleken en kom uit bij Trickflow en AFR.
Hoe zit het met de positie van de uitlaatpoorten en bougies op deze koppen ?
Zal ik mijn huidige custom headers op mijn standaard koppen sowieso moeten aanpassen ? Of maken ze die koppen zodanig dat je je headers maar opnieuw hebt aan te bouten...

Ik dacht dat ik de Trickflows (met hun twisted wedge design) als keuze moest elimineren omdat de bougiepositie anders is en mogelijks zou clashen tegen de headers. Maar als ik de headers toch zou moeten aanpassen, tja... dan neem ik mss toch beter het totaalpakket van Trickflow.


Wat denken jullie van volgende kits ?
"Trickflow" https://treperformance.com/i-23900512-t ... -ford.html
"AFR stage1" https://treperformance.com/i-14416524-a ... dP7YTnjm1A
"AFR stage2" https://treperformance.com/i-9214812-af ... GshuLeh3cc

Er zal ook nog een juiste intake gekozen moeten worden
En ik vraag me ten slotte nog af waar ik dit het best allemaal aanschaf.

Trickflow kits zijn proper genummerd en dat krijg ik wel gegoogled.
AFR kits zijn echter niet zomaar als kit beschikbaar, het gaat hen eerder enkel om koppen. Zoals je hierboven kan zien vond ik iets bij treperformance.com, welke ik voorts niet ken.

Commentaren zoals steeds zeer welkom ;)
Greets, C. 8)
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1805
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Ford Cobra V8 302ci 1969 rebuilt

Bericht door Big_fun_58 »

Als je een TFS top end neemt controleer dan wel even of de klepuitsparingen in je bestaande zuigers geschikt zijn voor TFS koppen.
Bij TFS koppen zijn de posities (staan allemaal niet in 1 lijn) èn klephoeken anders dan std Ford koppen.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Ford Cobra V8 302ci 1969 rebuilt

Bericht door Cobretti »

Hallo iedereen,

Het ITB verhaal heb ik laten varen (zie hierboven), maar ik kwam vandaag (toevallig) een 3x2carb setup tegen.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ik vind het wel mooi, en vraag me af of het geschikt zou zijn voor een 'street application'.
Het schijnt ooit door Ford op Cobra's verkocht te zijn.

Afbeelding

Ik kwam ook nog een 2x2 setup tegen, maar dat vind ik niet mooi.
De carbs staan dan dwars opgesteld.

Thx & greets,
C. 8)
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Ford Cobra V8 302ci 1969 rebuilt

Bericht door edgar »

Is allemaal heel mooi maar twee zaken:

1) carburateurs synchroniseren is een vak apart. Op de Triumph van mijn ouders zitten twee carburateurs. Is toch altijd wel een dingetje om dat goed afgesteld te krijgen.

2) meer carb's betekent een lagere luchtstroom door je venturies en een zwakker vacuum signaal. Pas op dat je niet de power onderin je blok kwijt raakt en iedere keer toeren moet maken om van je plek af te komen.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1805
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Ford Cobra V8 302ci 1969 rebuilt

Bericht door Big_fun_58 »

edgar schreef: wo 27 okt, 2021 19:11 Is allemaal heel mooi maar twee zaken:

1) carburateurs synchroniseren is een vak apart. Op de Triumph van mijn ouders zitten twee carburateurs. Is toch altijd wel een dingetje om dat goed afgesteld te krijgen.

2) meer carb's betekent een lagere luchtstroom door je venturies en een zwakker vacuum signaal. Pas op dat je niet de power onderin je blok kwijt raakt en iedere keer toeren moet maken om van je plek af te komen.
Klopt niet Edgar. Bij een tri-power set up fungeert de middelste als hoofd caburateur. Niet met een triumph set up te vergelijken.
Idem respons. Klopt ook niet. Alleen de middelste 2V werkt in stationair tot middengebied.
De 3x2 zou juist uitermate geschikt voor street use zijn. Eigenlijk gebruik je maar in 80 procent van de tijd alleen de middelste 2V carb. Pas als je echt het gas open trekt dan komen de buitenste erbij (dan heb je een 6V carb van +600 cfm).
Lijkt mij ideaal.
En dan de looks.... :shock: Onbetaalbaar..
It's the M@DM@N.......... #>B-)
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Ford Cobra V8 302ci 1969 rebuilt

Bericht door edgar »

Ah, ja, ik had even na moeten kijken. Ik had niet gedacht dat ze de plenums zouden delen.

Dan kan je wel hele leuke dingen doen idd.

Weer wat geleerd. Leuk! :v:
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Ford Cobra V8 302ci 1969 rebuilt

Bericht door Cobretti »

Thanks voor de reacties !
Ik vond nog deze leuke website https://www.ford6vcarburetion.com/

Greets,
C. 8)
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Ford Cobra V8 302ci 1969 rebuilt

Bericht door peer »

Big_fun_58 schreef: wo 27 okt, 2021 19:29
edgar schreef: wo 27 okt, 2021 19:11 Is allemaal heel mooi maar twee zaken:

1) carburateurs synchroniseren is een vak apart. Op de Triumph van mijn ouders zitten twee carburateurs. Is toch altijd wel een dingetje om dat goed afgesteld te krijgen.

2) meer carb's betekent een lagere luchtstroom door je venturies en een zwakker vacuum signaal. Pas op dat je niet de power onderin je blok kwijt raakt en iedere keer toeren moet maken om van je plek af te komen.
Klopt niet Edgar. Bij een tri-power set up fungeert de middelste als hoofd caburateur. Niet met een triumph set up te vergelijken.
Idem respons. Klopt ook niet. Alleen de middelste 2V werkt in stationair tot middengebied.
De 3x2 zou juist uitermate geschikt voor street use zijn. Eigenlijk gebruik je maar in 80 procent van de tijd alleen de middelste 2V carb. Pas als je echt het gas open trekt dan komen de buitenste erbij (dan heb je een 6V carb van +600 cfm).
Lijkt mij ideaal.
En dan de looks.... :shock: Onbetaalbaar..
Zo werkte mijn dual quad setup voorheen ook, bij rustig rijden en niet vol gas had je een 500cfm carb, bij vol gas had je 2x 500 cfm. Werkte best goed.
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”