Mustang 1965 remverdeler probleem help!

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
BlueMustang1965
Berichten: 7
Lid geworden op: do 15 apr, 2021 19:47

Mustang 1965 remverdeler probleem help!

Bericht door BlueMustang1965 »

Hey!

Ik heb een compleet nieuw remsysteem gemonteerd op mijn mustang. Nu kon ik nergens het remverdeler blokje kopen. En wat blijkt nu. Deze lekt. :( nu is mijn vraag ik heb van USA tot nederland alles afgezocht en ik kan geen nieuw remverdeler blokje vinden. Weet iemand waar deze te krijgen is? Of heeft iemand deze te koop? Ik hoor het heel graag! Dan kan ik verder met mijn project!

Mvg Damien Teggelove
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1805
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Mustang 1965 remverdeler probleem help!

Bericht door Big_fun_58 »

Kan je een foto plaatsen van het juiste modeĺ?
Dan kan ik (kunnen wij) wat makkelijker zoeken. Er bestaan aardig wat verschillende dacht ik....
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Mustang 1965 remverdeler probleem help!

Bericht door Swordfish79 »

bedoel je dit blok?
Image
https://www.adamscc.nl/nl/65-73-remdruk-verdeler-blok

Op voorraad bij Adams in Nederland. Is niet de goedkoopste maar wel de snelste oplossing denk ik.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Mustang 1965 remverdeler probleem help!

Bericht door peer »

Er zijn inderdaad best veel verschillende modellen van.
- Met of zonder waarschuwings licht.
- single of dual MRC
- Trommel of schijfremmen
- Dikte van leidingen/wartels

Aangezien hij lekt denk ik dat het met waarschuwings licht is, ik zou niet weten waar deze anders zou gaan lekken. Daar zijn ook losse revisie kitjes voor.
BlueMustang1965
Berichten: 7
Lid geworden op: do 15 apr, 2021 19:47

Re: Mustang 1965 remverdeler probleem help!

Bericht door BlueMustang1965 »

Alvast heel erg bedankt voor de reacties hierbij wat nadere info.

Ik heb voor en achter trommelremmen leidingen zijn nieuw etc. En ik heb de upgrade gedaan naar dubbele hoofdremcilinder.

Nu heb ik het originele blokje wat er op zit. Ik zal hierbij een linkje plaatsen (ben nog niet zo handig met forums dus weet niet hoe ik een foto toevoeg)

https://www.google.com/search?q=rem+ver ... VIkO1O_0_M

Dit is het blokje wat ik heb. Als je zeg maar aan de voorkant van de auto staat is het de voorste aansluiting die lekt. Als u het blokje in de hand heeft met ophangpunt kant op de palm is het de rechterkant zeg maar.

Het lijkt ook wel of de 'conische kom' waar de leiding opkomt kleiner is dan de rest van de aansluitingen de bollingen in het blokje zeg maar die direct op de slang komen en moeten afsluiten. Ik denk ook dat hij hierdoor niet goed afsluit misschien.

Ik hoop dat jullie nu een iets beter beeld hebben.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Mustang 1965 remverdeler probleem help!

Bericht door JaCo »

met een dubbele hrc heb je dus een t-stuk nodig om te verdelen naar voor links en rechts,
deze dus https://www.rsb-parts.de/modell-1965/br ... -66?c=3760 maar die dingen zijn van goud aan de prijs te zien,
Als je niet zozeer op origineel staat doet deze https://classicminishop.nl/product/prod ... uct_id=544 het ook,

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
BlueMustang1965
Berichten: 7
Lid geworden op: do 15 apr, 2021 19:47

Re: Mustang 1965 remverdeler probleem help!

Bericht door BlueMustang1965 »

bedankt voor de hulp jaco, dat is de juiste!
Fijne avond verder!!
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Mustang 1965 remverdeler probleem help!

Bericht door peer »

Uit je omschrijving krijg ik het gevoel dat je de distributie blok op z'n kop hebt. Dat zou je probleem ook kunnen verklaren. De voorste aansluiting is de toevoer vanuit de mrc. Deze zou juist groter moeten zijn, niet kleiner.

Het ophang punt moet bovenaan zoals hier:
Afbeelding

Van links naar rechts:
Richting firewall: Rechter voorrem
Onder, dichtste bij firewall: Achterrem deze zou je af moeten sluiten in geval van een dual mrc
Onder richting voorkant: Linker voorrem
Richting voorkant: toevoer vanuit mrc (normaal gezien de aansluiting op de mrc die het dichtste bij de firewall zit)
BlueMustang1965
Berichten: 7
Lid geworden op: do 15 apr, 2021 19:47

Re: Mustang 1965 remverdeler probleem help!

Bericht door BlueMustang1965 »

Zo had ik precies alles aangesloten maar alsnog de rechter aansluiting zoals op de foto lekt.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Mustang 1965 remverdeler probleem help!

Bericht door Dakloos »

BlueMustang1965 schreef: wo 21 apr, 2021 20:07 Zo had ik precies alles aangesloten maar alsnog de rechter aansluiting zoals op de foto lekt.
RVS remleiding misschien? Is de remleiding wel goed aangezet (Double Flare) ?
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”