verfraaien en verbeteren Mustang `68

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
1957MustangHans
Berichten: 36
Lid geworden op: za 01 aug, 2020 14:04
Locatie: op de kop van de groene Veluwe

verfraaien en verbeteren Mustang `68

Bericht door 1957MustangHans »

goedemorgen allemaal, in augustus dit jaar heb ik mij voorgesteld en een Mustang Coupe van 1968 aangeschaft. sinds die tijd hebben jullie mij niet gehoord maar dat had een reden. op 24 aug. mijn auto gehaald en helaas weer op 31 augustus ingeleverd bij Moviecars, dit vanwege dat de auto geen enkele APK punten had maar ik er de 1e week minimaal 8 punten van afkeur vond. Patrick van Moviecars hoefde niet na te denken en wilde de auto direct terug hebben om alle gevonden punten alsnog te herstellen. ook Patrick had de auto nauwelijks gezien vanwege zijn vakantie en direct bij terugkomst stond ik op zijn stoep. tijdens het herstellen van de punten kwam er ook nog een "spuitbus revisie" van de AOD bak tevoorschijn. de bak werd opgestuurd naar Elferink in Ede die hem tussen al hun overige werkzaamheden door ook moesten aanpakken en dat was nodig, de bak stond op instorten. nu eindelijk na 14 weken de auto weer in bezit en eindelijk tijd om er aan te beginnen. bij aankoop was er al veel vernieuwd, dit was allemaal nieuw aan de auto ;
rack and pinion stuurhuis van steeroids,
schijfremmen met bekrachtiging,
grote aluminium radiator, (met elektrische fan)
nieuwe 302 crate motor met snelle nokkenas,
AOD automatische bak met overdrive, (helaas spuitbus revisie, maar nu werkelijk nieuw)
koni schokbrekers,
american racing wielen,
2,5 inch uitlaat systeem
nieuwe benzine tank
de auto heb ik gekocht vanwege dat ik weer wat te klussen wilde hebben en achter het dasboard maar eens begonnen, veel draden waar stroom opstond maar geen einddoel hadden 8) dus die maar eerst eens afgebonden om later te bezien of die nog een functie kunnen hebben.
de console had zijn originele basis maar in slechte staat met op het horizontale gedeelte een eigen ontwerp en onder de radio er een paar meters opgemaakt. ik zal zien wat ik daar aan ga doen maar veranderen zal het zeker. een nieuwe console is mij te duur dus zelf maar aan de slag. het instrumenten paneel ligt nu op tafel, daar wil ik alle lampjes, de omvormer en enkele draden vervangen. dit is vanmiddag aan de beurt. de kachel heb ik afgelopen weekend eens bekeken want de aanjager deed het maar waar de lucht bleef was mij een raadsel. alle vacuüm slangen waren verstop of verdwenen, alles vervangen en op zoek naar een aansluiting voor de aansturing van de vacuüm slangen en gevonden op het motorblok. de kachel eens geprobeerd en ik kan de kachel bedienen zoals het hoort :ok: . nu gelijk een vraag aan de techneuten onder jullie, de benzine meter op het dashboard heeft 2 verstelmogelijkheden, de 1e heb ik gevonden, hiermee kun je de meter op "het 0 punt" zetten (hij stond bijna buiten de schaal :lol: ) de andere stelmogelijkheid ben ik erg benieuwd naar. bij aanschaf van de auto werkte de tankmeter nauwelijks, nadat ik een extra massadraad bij de vlotter heb gemaakt deed hij het beter en gaf hij "vol" aan als hij vol was. maar na 40 km rijden staat hij alweer op de helft dus misschien is daar nog wat te verbeteren achter de tank meter. van de rest ga ik jullie wel op de hoogte houden en dan in een korter verhaal :)
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: verfraaien en verbeteren Mustang `68

Bericht door 1970TwisterSpecial »

1957MustangHans schreef: do 26 nov, 2020 10:58 nu gelijk een vraag aan de techneuten onder jullie, de benzine meter op het dashboard heeft 2 verstelmogelijkheden, de 1e heb ik gevonden, hiermee kun je de meter op "het 0 punt" zetten (hij stond bijna buiten de schaal :lol: ) de andere stelmogelijkheid ben ik erg benieuwd naar. bij aanschaf van de auto werkte de tankmeter nauwelijks, nadat ik een extra massadraad bij de vlotter heb gemaakt deed hij het beter en gaf hij "vol" aan als hij vol was. maar na 40 km rijden staat hij alweer op de helft dus misschien is daar nog wat te verbeteren achter de tank meter. van de rest ga ik jullie wel op de hoogte houden en dan in een korter verhaal :)
Misschien slurpt ie wel erg veel benzine :mrgreen:
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
1957MustangHans
Berichten: 36
Lid geworden op: za 01 aug, 2020 14:04
Locatie: op de kop van de groene Veluwe

Re: verfraaien en verbeteren Mustang `68

Bericht door 1957MustangHans »

tja 1:5 zou ik niet van staan te kijken :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”