Brakebooster gezocht - 1966

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Bartman
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 13 nov, 2020 10:16

Brakebooster gezocht - 1966

Bericht door Bartman »

Hallo iedereen,

Net een Mustang 1966 gekocht dat manueel geschakeld is. Graag had ik een rembooster laten installeren. Nu zou blijken dat er bij een manueel geschakelde daar geen plaats voor zou zijn? Is hier een oplossing voor? indien jullie beschikken over linken waar ik een booster zou kunnen kopen die wel past, het ik het graag van jullie gehoord.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Brakebooster gezocht

Bericht door peer »

Er zijn wel wat opties, maar waarom een booster plaatsen. Ik had op de 66 er op de 70 ook geen booster en deze remde perfect.

De opties die je hebt zijn:
Een remote booster, deze zet je op een andere plek.
Of het koppel systeem vervangen door een kabel of hydraulisch systeem.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Brakebooster gezocht

Bericht door JaCo »

Als je trommels niet goed remmen is er wat mis, trommels die in orde zijn remmen prima, alleen niet meer als je ze heet remt.
voor een booster met manual bak Zie deze https://dmff.nl/viewtopic.php?p=366479#p366479 post foto 2 ,


Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Brakebooster gezocht

Bericht door Gearz »

Met een achteraf gemonteerde originele booster en een toploader heb ik eigenlijk nooit problemen gehad bij '67-'73 Mustangs.
'65-'66 durf ik niet te zeggen.

Als het echt niet past dan zou je een kleiner model booster kunnen monteren van een ander merk of aftermarket, je zou ook kunnen kiezen voor een hydro booster al zijn die wel iets prijziger.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”