1966 coupe - fase 1: demonteren interieur

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
FrankS
Berichten: 12
Lid geworden op: di 19 apr, 2016 21:37
Locatie: Achterhoek

1966 coupe - fase 1: demonteren interieur

Bericht door FrankS »

Ik ben van start!! :smt041

Terwijl ik mijzelf aan het inlezen ben op het forum, ga ik zsm de eerste zaken demonteren. Ik ga eerst eens kijken wat ik allemaal tegen kom (zal vast tegen vallen. :roll: ) en of ik onderdelen mis (lijkt nu nog niet echt het geval). Ik zag in ieder geval al dat het deel bij de voeten vd bestuurder 3 :lol: lagen karpet heeft....en redelijk verrot. Ook in de kofferruimte voldoende roest aanwezig.

Hieronder een aantal foto's van de auto, zodat jullie een indruk krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door FrankS op wo 23 sep, 2020 18:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: 1966 coupe - fase 1: demonteren

Bericht door grandmaster n »

Drie tips: foto's , foto's en foto's.

Anders weet je na verloop van tijd niet meer wat waar hoorde en hoe.

gr
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: 1966 coupe - fase 1: demonteren

Bericht door JaCo »

Zoals gezegd, foto's , foto's foto's.
Ik weet niet hoever je wil gaan met je restauratie maar als je bijvoorbeeld al de bouten moeren en kleine delen wil laten galvaniseren gaat gewoon alles in een emmer, verdelen in 4 secties lijkt me overdreven.
Er is ook veel documentatie op internet te vinden, ik heb ook nog 2 boekjes met chassis en electrical schema's voor je.
Op het eerste oog ziet het er niet zo slecht uit, maar als je gaat demonteren kun je nog oudere slechte reparaties tegenkomen, ze werken graag met "bondo" die ami's.
Ik heb alle onderdelen (ijzer, koker,bokzwenkwielen) voor een compleet verrijdbaar spit te maken, als je bij mijn project https://dmff.nl/viewtopic.php?f=13&t=31464 kijkt zie je hoe het uitzag. Ik neem aan dat lassen geen probleem is.

Succes en groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
19Mustang66
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 10 jun, 2012 20:00
Locatie: IJsselstein

Re: 1966 coupe - fase 1: demonteren

Bericht door 19Mustang66 »

Wat goed dat je eraan begonnen bent. Ik ben zelf ook jaren geleden begonnen. Jammer genoeg was de auto rotter dan gedacht. Heb hem helemaal laten stralen en alle rotte delen zijn hierdoor weg gestraald. Daarna begonnen met alles te herstellen. Ook oude herstelwerkzaamheden (pruts werk) goed te herstellen. Vrijwel al het plaatwerk is vervangen....
Daarnaast met alle tips die ik hier krijg begonnen met verstevigen zoals torquebox en subframes plaatsen enz.

Idd foto’s, foto’s en foto’s. Niemand kan het denk ik vaak genoeg zeggen. Fotooooo’s. En het is leuk voor je archief.

Hij lijkt er iig beter uit te zien dan de mijne 🤣🤣. Zou zeggen kijk eens naar mijn post. Herinnert mij eraan weer eens wat te plaatsen.

Veel succes maar vooral ook veel plezier. Je gaat een mooi avontuur aan 😄.
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: 1966 coupe - fase 1: demonteren

Bericht door Swordfish79 »

oh en de motorkap gaat vanaf de buitenkant open met een hendel onder het mustang logo.
Niet met een kabel vanaf de binnenkant. Of het moet een stukje huisvlijt zijn.

zoek naar een hendel in de spleet tussen de onderkant van de gril en de bovenkant bumper.

En heel veel succes met je project!!


grtz
FrankS
Berichten: 12
Lid geworden op: di 19 apr, 2016 21:37
Locatie: Achterhoek

Re: 1966 coupe - fase 1: demonteren

Bericht door FrankS »

Gaaf om die projecten te zien! Bedankt voor de tips!

Het is wel mijn bedoeling om alles écht goed te doen, dus inclusief galvaniseren van schroeven. Daarnaast zoveel mogelijk in originele staat. Alleen wielen en uitlaat ga ik iets anders onder hangen denk ik. Ook qua ophangingen en versteviging van het chassis ga ik tzt eens even kijken wat de aanbevelingen zijn.

19Mustang66 schreef: zo 09 aug, 2020 08:55 Wat goed dat je eraan begonnen bent. Ik ben zelf ook jaren geleden begonnen. Jammer genoeg was de auto rotter dan gedacht. Heb hem helemaal laten stralen en alle rotte delen zijn hierdoor weg gestraald. Daarna begonnen met alles te herstellen. Ook oude herstelwerkzaamheden (pruts werk) goed te herstellen. Vrijwel al het plaatwerk is vervangen....
Daarnaast met alle tips die ik hier krijg begonnen met verstevigen zoals torquebox en subframes plaatsen enz.

Idd foto’s, foto’s en foto’s. Niemand kan het denk ik vaak genoeg zeggen. Fotooooo’s. En het is leuk voor je archief.

Hij lijkt er iig beter uit te zien dan de mijne 🤣🤣. Zou zeggen kijk eens naar mijn post. Herinnert mij eraan weer eens wat te plaatsen.

Veel succes maar vooral ook veel plezier. Je gaat een mooi avontuur aan 😄.
Oei! Dat is inderdaad een uitdaging zeg! Hopelijk gaat die van mij er beter uit zien. En dan liever een paar grote panelen helemaal rot, dan allemaal van die kleine hoekjes.
Gebruikersavatar
19Mustang66
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 10 jun, 2012 20:00
Locatie: IJsselstein

Re: 1966 coupe - fase 1: demonteren

Bericht door 19Mustang66 »

Het is zeker een uitdaging. Als je ernaast ook nog een baan, kids hebt en 4 jarige studie hebt gedaan. Maar stukje bij beetje komen we verder. Heb inmiddels via usa2you een bestelling gedaan vwb de voorwiel ophanging. En zo verdeel ik het in stukken. Daarna wil ik de achterwiel ophanging gaan doen en het motorblok. Transmissie komt later wel tenzij ik wat mooie onderdelen op de kop kan tikken. Een plan maken kan geen kwaad. Wat moet vervangen worden en wat wil je vervangen.

Het is een avontuur. Die van mij duurt mij iets te lang, maar het is zoals het is. Geniet ervan. 😄
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: 1966 coupe - fase 1: demonteren

Bericht door Dakloos »

Hallo Frank,

Welkom hier en het lijkt me leuk de voortgang, als 65-66 liefhebber, van dit project te volgen. Succes met je project!. Probeer wat van je vragen te beantwoorden:
FrankS schreef: za 08 aug, 2020 14:16
- Wat denken jullie van de staat van de auto?
Ik heb zo'n vermoeden dat je daar aardig wat werk aan hebt :(
FrankS schreef: za 08 aug, 2020 14:16
- Zien jullie nog stukken waar zelf wat aan gedaan is? Ik heb de indruk dat de deurpanelen/dashboard zelf is geverfd?
Deze rood/wit combinatie is niet standaard dus één van de vorige eigenaren heeft dit veranderd. Volgens het deurplaatje was het originele interieur zwart. Geen punt eigenlijk want alles is te krijgen voor 65-66 Mustangs. Het dashboardkastje en de tellersomlijsting lijkt rood gespoten te zijn. Die horen zwart of in houtmotief (bij een Deluxe interior) te zijn.
FrankS schreef: za 08 aug, 2020 14:16
- Wat raden jullie aan qua demonteren? Een bepaalde volgorde en manier om alles te ordenen wat ik er af schroef? Ik dacht de auto in 4 secties te verdelen en dan op iedere hoek een stellingkast voor de onderdelen die daar af komen. Dan misschien nog nummeren? Foto's maken?
Interieur eruit, dan alles onder de auto verwijderen. Schroeven, moeren, beugeltjes per onderdeel wat je los neemt in een diepvrieszakje doen en opschrijven waar het vandaan komt. Maak heeeeeel veel foto's van alles wat je verwijderd. Ik heb de mijne 14 jaar geleden tot de laatste bout uit elkaar gehaald en heb meer dan 8000 foto's gemaakt.
FrankS schreef: za 08 aug, 2020 14:16
- Plaatst iedereen foto's met of zonder zichtbaar kenteken? Zijn deze auto's nog gevoelig voor diefstal als mensen de locatie weten?
Die vraag is regelmatig voorbij gekomen op dit forum en ik heb het nooit gesnapt waarom. Simpele tegenvraag: Rijdt je straks met een zichtbaar kenteken op de weg of ga je straks met een afgeplakt kenteken op een meeting staan? :wink:
FrankS schreef: za 08 aug, 2020 14:16
- Met de 'decoder' las ik dat het interieur zwart zou moeten zijn? Klopt deze decoder altijd? Dit interieur lijkt volledig rood uitgevoerd.
Klopt: zie boven.

Ik heb dat ouwe hok van mij destijds ook helemaal uit elkaar gehaald. Zie de link hieronder voor wat foto's. Nogmaals succes en mocht je vragen hebben laat het ons weten!
Erwin

1966 convertible
FrankS
Berichten: 12
Lid geworden op: di 19 apr, 2016 21:37
Locatie: Achterhoek

Re: 1966 coupe - fase 1: demonteren

Bericht door FrankS »

Stap.....voor.....stap :)

De auto's staan op hun plek en nu moet het wekelijks wat meer structuur krijgen om de alles te demonteren. Ik wil graag de vaart er in houden, maar ook vooral genieten van het gehele traject.

Tot mijn grote verbazing was is het interieur inderdaad vrijwel helemaal geverfd. BIZAR! Ik vraag me af wie ooit die keuze heeft gemaakt. Wat dan wel weer leuk is, dat wel de moeite is genomen om ALLES aan te passen:
- dakhemel in rood
- stoelhoezen (op maat?) laten maken (....over het zwarte)
- een rood carpet (....over het zwarte)
- rode lijst langs het metaal

Ik vond het wel een bijzondere ontdekking. Hopelijk is het originele interieur nog te redden, aangezien de bekleding er nog onder zit.
Laatst gewijzigd door FrankS op ma 14 sep, 2020 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
FrankS
Berichten: 12
Lid geworden op: di 19 apr, 2016 21:37
Locatie: Achterhoek

Re: 1966 coupe - fase 1: demonteren

Bericht door FrankS »

Kent iemand dit soort hoezen voor de mustang stoelen? Pasvorm vond ik best aardig.

Even afkloppen....maar het originele carpet zag er echt nog mooi uit!

Weet iemand of ik die elledige verf van al die dashboard delen kan schuren/stralen/'afbijtmiddelen'...? Zal daarna wel opnieuw spuiten worden.

Morgen weer verder! :mrgreen: :smt041

Afbeelding

Afbeelding
FrankS
Berichten: 12
Lid geworden op: di 19 apr, 2016 21:37
Locatie: Achterhoek

Re: 1966 coupe - fase 1: demonteren

Bericht door FrankS »

Swordfish79 schreef: zo 09 aug, 2020 10:13 oh en de motorkap gaat vanaf de buitenkant open met een hendel onder het mustang logo.
Niet met een kabel vanaf de binnenkant. Of het moet een stukje huisvlijt zijn.

zoek naar een hendel in de spleet tussen de onderkant van de gril en de bovenkant bumper.

En heel veel succes met je project!!


grtz
Thnx! Was ooit open geweest.... maar soms kun je zo elledig lang zoeken als je niet op de juiste plek kijkt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: 1966 coupe - fase 1: demonteren interieur

Bericht door Dakloos »

Frank,

Die stoelhoezen zijn gewoon standaard hoezen zoals je koopt bij de Mustang onderdelenzaak. Die zijn in heel veel kleuren verkrijgbaar. Knap van ze dat ze die hoezen over de oude heen gekregen hebben. Het is al een hele klus om nieuwe hoezen fatsoenlijk over het (nieuwe) schuim te trekken!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 1966 coupe - fase 1: demonteren interieur

Bericht door peer »

Dakloos schreef: di 15 sep, 2020 06:39 Frank,

Die stoelhoezen zijn gewoon standaard hoezen zoals je koopt bij de Mustang onderdelenzaak. Die zijn in heel veel kleuren verkrijgbaar. Knap van ze dat ze die hoezen over de oude heen gekregen hebben. Het is al een hele klus om nieuwe hoezen fatsoenlijk over het (nieuwe) schuim te trekken!
Ik dacht precies hetzelfde :)
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: 1966 coupe - fase 1: demonteren interieur

Bericht door JaCo »

Lekker bezig Frank,
De zwarte bekleding lijkt zo slecht nog niet, ik snap alleen nog niet hoe ze dat dan met de voorzitting gedaan hebben omdat daar het zitvlak naar beneden gespannen moet worden, maar dat raadsel zul je snel oplossen als je alles verwijderd.
Wacht gewoon effe met je dash, zo meteen besluit wellicht je om alles te laten stralen,

Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
FrankS
Berichten: 12
Lid geworden op: di 19 apr, 2016 21:37
Locatie: Achterhoek

Re: 1966 coupe - fase 1: demonteren interieur

Bericht door FrankS »

Deze mustang bleek gaandeweg wel een unieke editie! Met wood grain accenten aan de stoelen, extra isolatie achter de achterbank en ventilatie onder de stoelen... :roll: :roll:

Wederom een aantal uren verder met demonteren. Het motiveert wel dat je in een aantal uren zo snel vooruitgang boekt! (....nu nog wel :) )
Ik heb op het forum slechtere bodies gezien, maar tussendoor toch wel een paar flink rotte plekken tegengekomen. Links en rechts onder het achterraam zijn flink slecht. Daarnaast kijk ik door de bodem waar de stoelen zitten... De vorige eigenaar had toch redelijk dappere bijrijders. :lol:

De bekleding van de stoelen was vervangen voor rode hoezen. Die zat er inderdaad netjes overheen. Achterbank was nog netjes. Stoelen miste de bekleding van de rugleuning en de zitting was kapot. Dus voor die stoelen moet ik wat anders regelen.

Het viel me ook op dat de panelen naast de achterbank van metaal zijn. Ga er van uit dat deze origineel zijn, ondanks dat ik geen Ford-merk kon vinden. Gelukkig kon ik de rode verf daar met de nagel al eenvoudig af krabben, dus verwacht daar niet veel problemen mee. In het scherm zit ook een soort van leer-structuur in de verf? Die wil ik natuurlijk graag terugbrengen.

Qua schroeven heb ik weinig vast hoeven leggen: OF ze zaten er niet in, OF verkeerde/verschillende schroeven.

Bestaat het vloerkleed standaard uit twee delen? Het rode kleed was over de zwarte heen gelegd. Helaas zat de zwarte vast aan de verrotte vloer. Moet daar vermoedelijk een nieuwe voor regelen. Maar terwijl ik dit typ vraag ik mijzelf af, dat ik eerst ga kijken of ik alleen dat stuk isolatie (60x40cm) ga proberen te vervangen.

Ohja! Ik vroeg mij af, of ik de binnenzijde van de stoelen en bank opnieuw moet laten vullen. De jute en springveren vind ik eigenlijk wel een stukje nostalgie. Nadeel is de roest die aan de veren zit. Wat zouden jullie adviseren tav de stoelen?

Hier weer wat foto's...

Afbeelding

Hocus pocus.....

Afbeelding

En de binnenzijde:
Afbeelding

Voorstoelen:
Afbeelding
Afbeelding

Extra 'custom mustang isolation'
Afbeelding

Wood grain inleg tussen de stoelen...
Afbeelding

Links en rechts achter zijn beide niet zo best helaas
Afbeelding

Binnenkant al redelijk leeg
Afbeelding

Ik heb het idee dat hier redelijk goed nieuwe stukken in te lassen zijn?
Afbeelding

Dit was een soort van bitumen laag die er in leeg gelegd. Weet iemand of dat origineel is? Lag er (inmiddels?) los op.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”